Bellman-proppar, öppen/stängd mun?
- mikkejohansson
- Medlem++
Bellman-proppar, öppen/stängd mun?
Är det någon som gjutit Bellman-proppar nyligen och vet om de gått över till att rekommendera avgjutning med öppen mun?
De flesta tillverkare av inear-lurar rekommenderar väl det numer eftersom öronkanalen ändrar form när man t ex pratar eller sjunger - vore ju tänkbart att B&S gått över med...
Ska göra nya proppar i vår och började fundera om det vore bättre med "open-mouth".
Skickat från min iPhone med Tapatalk
De flesta tillverkare av inear-lurar rekommenderar väl det numer eftersom öronkanalen ändrar form när man t ex pratar eller sjunger - vore ju tänkbart att B&S gått över med...
Ska göra nya proppar i vår och började fundera om det vore bättre med "open-mouth".
Fender - Pedaler - GK - TKS
- fieldflower
- Hedersmedlem
Re: Bellman-proppar, öppen/stängd mun?
Vore det inte allra bäst med Bassface-gjutning...? 

Medlem i PB50+
- blackparkas
- Medlem++++
fieldflower skrev:Vore det inte allra bäst med Bassface-gjutning...?
Är inte det typ samma sak?!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
När jag gjorde dem på Hörsam så fick de göras om. De slöt inte tätt. Den som gjorde om det sa att jag skulle ha öppen mun (vilket jag inte hade första gången). Men min fru fick några nyligen på Hörseltekniska labbet, där de verkar ha mer erfarenhet, och den personen sade att det inte spelade någon roll. Så jag vet inte.mikkejohansson skrev:Är det någon som gjutit Bellman-proppar nyligen och vet om de gått över till att rekommendera avgjutning med öppen mun?
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jo, kanske det...blackparkas skrev:fieldflower skrev:Vore det inte allra bäst med Bassface-gjutning...?
Är inte det typ samma sak?!

Medlem i PB50+
-
- Medlem+
Jag gjorde mina B&S för typ 5 år sedan och då tyckte hon som gjorde dom att jag skulle ha lite öppen mun, tror det blev schysst, dom glappar bara lite om man biter ihop ordentligt.
-
- Medlem+
När jag gjorde avgjutningen till mina proppar så hade jag munnen halvöppen , ungefär så mycket att man fick in en snusdosa !
Har aldrig haft några problem med ljudläckage .
Fårfiol -98.
-
- Medlem++
Nåt i denna stilen?trikloretylen skrev:När jag gjorde avgjutningen till mina proppar så hade jag munnen halvöppen , ungefär så mycket att man fick in en snusdosa !

Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Mig frågade dom om jag sjöng på scen, jag sa att jag bara ser arg ut så jag fick sitta och se arg ut. Jag tror att dom gör hela grejen för att ha något att snacka om på kafferasten.

Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
-
- Medlem+
Men va fan fick du se arg ut också .
Såg nog lika småsur ut som jag brukar på scen ...

Såg nog lika småsur ut som jag brukar på scen ...
Fårfiol -98.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag gjorde mina första på Hörseltekniska för 20 år sedan. Har funkat klockrent. Gjöt nya för några veckor sedan. Ska hämta dom imorgon eller på torsdag. Båda gångerna sa dom att jag inte ska bita ihop för hårt. Då kan dom glappa. Man ska helst vara avslappnad. Är det viktigaste tror jag. Hörseltekniska är grymt erfarna. Det var dom som började med den här typen av proppar i Sverige.bjelkeman skrev:När jag gjorde dem på Hörsam så fick de göras om. De slöt inte tätt. Den som gjorde om det sa att jag skulle ha öppen mun (vilket jag inte hade första gången). Men min fru fick några nyligen på Hörseltekniska labbet, där de verkar ha mer erfarenhet, och den personen sade att det inte spelade någon roll. Så jag vet inte.mikkejohansson skrev:Är det någon som gjutit Bellman-proppar nyligen och vet om de gått över till att rekommendera avgjutning med öppen mun?
- Mc Green
- Medlem
Var i Umeå beställer/gjuter man och vad kostar dom?
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
- mikkejohansson
- Medlem++
Kostnad runt 2-2,5k beroende på avtryckskostnad och jag tror det enklaste är att kontakta hörcentralen?Mc Green skrev:Var i Umeå beställer/gjuter man och vad kostar dom?
Fick f ö svar att de rekommenderar öppen käke för sångare (och frekventa pratare skulle jag anta).
EDIT: nåt som heter Vegla i Umeå är visst även återförsäljare.
Fender - Pedaler - GK - TKS
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Vegla har väl slutat av vara återförsäljare? Det senaste jag har hört är att gå direkt till hörcentralen. Har några kompisar som nyligen gjort så.mikkejohansson skrev:Kostnad runt 2-2,5k beroende på avtryckskostnad och jag tror det enklaste är att kontakta hörcentralen?Mc Green skrev:Var i Umeå beställer/gjuter man och vad kostar dom?
Fick f ö svar att de rekommenderar öppen käke för sångare (och frekventa pratare skulle jag anta).
EDIT: nåt som heter Vegla i Umeå är visst även återförsäljare.