Fyller 40 idag och begär härmed inträde i gubbklubben. Hur är det med initiationsriterna?
Jag har hittills (fest på lördag så kanske man kan hoppas.. eller inte...) inte begåvats med varken kontrabas eller G&L2500 som står på önskelistan. Men lite basrelaterat blev det ändå: fem lektioner med Edvin Kiland i Jönköping. Jag som inte spelar så där vidare supermycket, inget aktivt band och inte har tagit lektioner på lätt 15 år. Måste nog spela upp mig nåt snäpp innan vi sätter igång, så man inte slösar bort tiden på trivia. Edvin känner jag inte men mina kollegor använder honom rätt ofta (han räddade en gospelmässa härförleden) och han har ett schysst renommé i jkpg. Ska bli hur kul som helst.
Ville bara säga.
Nu ska jag ut med hunden, slurka i mig en liten rökig och sen städa och baka inför lördagen...
Gratulerar!!
Ensam i PB40-klubben idag, och inte ett dugg ensam i PB40+-klubben från och med morgondagen.
Initiationsriten tar man på eget ansvar:
- Lätt värk i kroppen.
- Upp och pissa varje natt.
- ... 3:e vete sjutton vad det var...? Nåt med minnet tror jag...?
Grattis! Hela gubbklubben kommer naturligtvis på lördag, svinar med maten, dricker upp spriten, kladdar på värdinnan och bär sig åt som allmänt senila.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Per skrev:Grattis! Hela gubbklubben kommer naturligtvis på lördag, svinar med maten, dricker upp spriten, kladdar på värdinnan och bär sig åt som allmänt senila.