Fick precis ett mail från adressen paypal"snabel-a"svierge.com där de ber mig uppdatera min kontoinformation.
Mailet ser ut så här och är helt uppenbart ett scamförsök. Lägger ut det så ingen går på det av misstag.
Kallelse till ändringar i paypals användaravtal
Hej Kära,
vi arbetar ständigt för att göra paypal säkrare, enklare och bekvämare för våra kunder.
detta innebär att från tid till tid vi har att göra ändringar i villkoren för vårt användaravtal.
för att du alltid informerade vi har skrivit de senaste uppdateringarna på vår hemsida.
vad behöver jag göra?
klicka här, och sjunga in på ditt paypal-konto, uppdatera ditt konto info
läs politiska uppföljningen noggrant. den innehåller viktig juridisk information om när och hur förändringar i vår användaravtal träder i kraft.
om du godkänner ändringarna måste du göra något som alla uppdateringar automatiskt träda i kraft. om du inte vill acceptera ändringarna, har vi också gett dig de steg du kan vidta på politiska uppföljningen sidan.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Fått ytterligare två mail från andra adresser angående samma ämne men som såg mer seriösa ut så man får vara på sin vakt. Känner mig nästan lite jagad.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Hur kan ni säga att det där är fusk? Verkar ju väldigt trovärdigt, ju.
Trovärdigt, sa Bill. Alldeles sant, sa Bull.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...