Slarva bort saker...
- fieldflower
- Hedersmedlem
Slarva bort saker...
Fan vad jag hatar då jag inte har koll på mina musikprylar!
Skulle sätta mig och spela in lite gitarr och bas och min Zoom MS-50 G pedal jag brukar använda är puts väck.
Har verkligen ingen aning om vart den kan vara. Har vänt upp och ned på lägenheten och den finns verkligen inte.
Slarvar verkligen inte ofta bort saker - de gånger detta händer brukar de dyka upp igen.
Men den här gången börjar jag ge upp hoppet.
Hade den med som backup på ett trubadurgig, men tror inte ens jag packade upp den.
Köpa en ny för typ 900?
Skita i att köpa en ny och spara ihop till den sång- och gitarrlåda jag egentligen vill ha, för 5500?
Och medan jag funderar kan jag inte använda julledigheten till att spela in låtideerna som snurrar runt då jag inte har nån bra förstärkareffekt hemma.
Morrr!!!!!
Ville mest bara gnälla av mig lite.
Fritt fram för egna erfarenheter.
Skulle sätta mig och spela in lite gitarr och bas och min Zoom MS-50 G pedal jag brukar använda är puts väck.
Har verkligen ingen aning om vart den kan vara. Har vänt upp och ned på lägenheten och den finns verkligen inte.
Slarvar verkligen inte ofta bort saker - de gånger detta händer brukar de dyka upp igen.
Men den här gången börjar jag ge upp hoppet.
Hade den med som backup på ett trubadurgig, men tror inte ens jag packade upp den.
Köpa en ny för typ 900?
Skita i att köpa en ny och spara ihop till den sång- och gitarrlåda jag egentligen vill ha, för 5500?
Och medan jag funderar kan jag inte använda julledigheten till att spela in låtideerna som snurrar runt då jag inte har nån bra förstärkareffekt hemma.
Morrr!!!!!
Ville mest bara gnälla av mig lite.
Fritt fram för egna erfarenheter.
Medlem i PB50+
- Phear
- Medlem+
Re: Slarva bort saker...
Jag är rätt säker på att det finns ett litet svart hål här hemma som glider runt och suger i sig nån grej då och då när man inte ser... Väldigt sällan får det hosta och nån enstaka grej dyker upp igen. Eller så är jag bara tankspridd??? Näeh! Så kan det ju inte vara.
Hoppas du kan zooma in var zoomen finns!
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
- Pumpa
- Medlem+
Har du kollat i repan, i alla case, väskor ytterfack som var med på trub giget. Snacka med polare, du kan ha lånat ut den, eller någon kan ha lånat, testat och inte lagt tillbaks den på rätt ställe. Sedan finns ju tyvärr möjligheten att någon har snott den..
- ferm
- Medlem++
Köp en ny så dyker den upp. Eller leta efter något annat, men det går inte att låtsas.
Jag vet eftersom jag slarvar bort saker ofta.
För många basar är inte nog
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Jag har samma problem, fast med pengar. Rätt vad det är är dom bara borta och jag lyckas aldrig hitta igen dom 

Bas > distpedaler > stor förstärkare
- fieldflower
- Hedersmedlem
Kollat allt det.Pumpa skrev:Har du kollat i repan, i alla case, väskor ytterfack som var med på trub giget. Snacka med polare, du kan ha lånat ut den, eller någon kan ha lånat, testat och inte lagt tillbaks den på rätt ställe. Sedan finns ju tyvärr möjligheten att någon har snott den..
Repan kan man vända upponed på lite till, men jag kollade alla väskor som var med på trubadurgiget och där var den inte.
Har inte lånat ut den. Skulle vara om nån i bandet lånat om den legat i repan, men det är långsökt. Vi brukar fråga först.
Ultimata fail-scenariot att köpa en likadan och stå med 2.ferm skrev:Köp en ny så dyker den upp. Eller leta efter något annat, men det går inte att låtsas.
Bättre att köpa den dyra prylen och hoppas att den här dyker upp nånstans.
Kan ju inte köpa nån av dem nu iallafall, så det är ett teoretiskt problem just nu...
Medlem i PB50+
- Peavey Dude
- Medlem++
Köper du en ny så dyker din gamla upp ganska fort. Lagen om sakers jävlighet.
F.ö så har jag blivit jövligt slarvig/glömsk med var jag lägger verktyg. Håller på att byta/laga diverse grejer på en bil och jag får hela tiden springa ett varv i garaget för att hitta rätt verktyg trots stt jag nyss använde det. Riktgt jävla störigt.
F.ö så har jag blivit jövligt slarvig/glömsk med var jag lägger verktyg. Håller på att byta/laga diverse grejer på en bil och jag får hela tiden springa ett varv i garaget för att hitta rätt verktyg trots stt jag nyss använde det. Riktgt jävla störigt.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
- Grafen
- Hedersmedlem
Leta inte för då försvinner den ännu mer! Undantaget är givetvis om någon annan letar efter den åt dig för då ligger den nämligen mitt framför näsan på dig.
Stallet är hendekagonalt.
- Hågge
- Medlem++
Du har fått ett tecken! de högre makterna har rört vid dig! Och dom säger: Köp den där du vill ha för 5500:-
- Roger Hedin
- Medlem++
Den finns säkert i samma dimension där alla ensamma strumpor finns som försvann i tvättstugan...Phear skrev:Jag är rätt säker på att det finns ett litet svart hål här hemma som glider runt och suger i sig nån grej då och då när man inte ser... Väldigt sällan får det hosta och nån enstaka grej dyker upp igen. Eller så är jag bara tankspridd??? Näeh! Så kan det ju inte vara.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- fieldflower
- Hedersmedlem
Även jag har tolkat tecknen på det viset.Hågge skrev:Du har fått ett tecken! de högre makterna har rört vid dig! Och dom säger: Köp den där du vill ha för 5500:-
Jag väntar bara på de ytterligare tecknen på var jag kan finna dessa 5500:-...
Medlem i PB50+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Tror vi kan skita i den här tråden nu - hustrun hade beställt den dyra lådan till mig i julklapp..

Medlem i PB50+
- Hågge
- Medlem++
-
- Medlem+
Slarva inte bort den då för guds skull.
Ingemar

Ingemar
- ffs pfyrix
- Medlem+
Nä då får han stryk!

*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Fieldflowers groupie
- Phear
- Medlem+
Elastiskt senilsnöre/strypkoppel är melodin! 

Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Phear
- Medlem+
Men du blir stark av att släpa runt på allt. 

- fieldflower
- Hedersmedlem
- Roger Hedin
- Medlem++
Välj ut en speciell sak att tappa bort, det har jag gjort. Jag brukar alltid tappa bort armbandsur, så jag köper billiga sådana och tappar bort dem. Då blir de andra viktiga sakerna kvar...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Phear
- Medlem+
Det där var en piffig idé, Roger, den ska vi testa.
Verkar som Grafen har valt att tappa bort kablar..
Verkar som Grafen har valt att tappa bort kablar..

- Phear
- Medlem+
Re: Sv: Slarva bort saker...
Apropå platt, vad blev det för produkt som din frugis köpte då?fieldflower skrev:Snarare platt och stationär.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Re: Sv: Slarva bort saker...
En TC Helicon Voicelive 3.Phear skrev:Apropå platt, vad blev det för produkt som din frugis köpte då?fieldflower skrev:Snarare platt och stationär.
Superkompetent sångprocessor med inbyggd gitarrprocessor och looper.

I det här klippet skall både sång och gitarr vara helt "snöre in" från Voiceliven.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wxPVFlM17wI[/youtube]
Ska bli så himla kul att se vad man kan få till för ljud med basen.
Jag kör 99% linat ljud i bandet idag, så tanken är att den här låddan blir min helhetslösning för både sång och bas.
Den innehåller både "Monitor in" och uttag för in-ear (plus att de skickar med instrumentsladd med 1/8" in-ear retur) så det blir till att utforska om jag vill ha in-ear i bandet. Lösningen kommer ligga framför fötterna på mig.
Och sångmässigt fixar den dels till ett bra grundljud med reverb och elay, och dels finns möjligheter till effekter såsom lo-fi, robotröster, autotune-a-la-Cher, vocoder, talkbox-emulator, etc, etc som kan liva upp lite i en del låtar.
Till trubadurandet finns dels eoner av nya möjligheter, och dels blir allt enklare. Tror jag klarar mig helt utan mixer - bara låddan, mick, gitarr och ett par aktiva högtalare så är jag "all set".
Looperiet tror jag min Boss RC-300 gör bättre, men det blir ändå enklare med totallösning att koppla ihop den här låddan med RC:n.
Hemmaövande blir tokenkelt med aux in och hörlursuttag.
En all-in-one lattjolajbanlåda helt enkelt.
Liiiiite sugen på att få hem den!
Medlem i PB50+
- TDHP
- Forumvärd
Jag bytte nyligen till mig en liknande låda, fast mycket enklare då! Två sångstämmor och lite effekter. Blir iaf lite roligare på eventuella solotrubadurgig framöver!
http://medias.audiofanzine.com/images/n ... 528011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jo, jag har ju haft lillebror TC Helicon Harmony G-XT några år. Kanonbra pryl.TDHP skrev:Jag bytte nyligen till mig en liknande låda, fast mycket enklare då! Två sångstämmor och lite effekter. Blir iaf lite roligare på eventuella solotrubadurgig framöver!![]()
Tror den är ganska likvärdig Vocalist Live.

Effekterna är ju roliga, men den klarhet jag fick i sångljudet är det som verkligen fått mig att våga ta i och sjunga mer i bandet.
Man får vara försiktig så man inte tar i för mycket med stämmorna.
På min låda brukar jag hålla mig runt 25-30% så det inte blir plast-kör av alltihop.
På den nya grunkan är det ställbart i varje preset vilken kombination av harmonier man vill och vilken nivå varje harmoni skall köra. Dessutom en himla massa olika varianter såsom root note från ackordet eller fix pitch, utöver de vanliga 3rd, 5th, oktav, etc.
Det finns tydligen något slags ställbar Humanizer som på nåt vis mjukar upp stämmorna så de blir mindre plastiga. På YT-videorna har den verkligen gjort skillnad på hur bra det låter.
Medlem i PB50+