Jag svarade på den här annonsen:
https://vend.se/?q=gr+55&cat=&community ... dated&type" onclick="window.open(this.href);return false;[]=sell
men det verkade vara nåt skumt. Jag förde över pengarna men fick ingen bekräftelse från säljaren. Däremot ringde Swedbank och sa att mina pengar, vilka har kommit tillbaka till mig igen, hamnat på en annan persons konto. Den personen fick lite panik då en massa insättningar från olika personer hamnat på hans konto. Antagligen har bluffmakaren - om det nu är en sån - riktat pengarna till fel "felkonto". Tack och lov! Jag har aldrig haft anledning att inte lita på någon säljare av musikprylar förr, men nån gång ska väl vara den första. Telefonnumret i annonsen ägs dessutom av Norrköpings Kommun.
Jag fick namn, adress, personnummer och allt, men ingen respons på annonsen. Pengarna åter, som sagt...
Liten annonsvarning...
- Roger Hedin
- Medlem++
Liten annonsvarning...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Body&Soul
- Medlem+
Re: Liten annonsvarning...
Vill du anlita en torped i Härnösand
Skämt åsido, blev nyfiken när annonsören sägs bo i Härnösand. Eftersom det är en liten håla så är det svårt att vara skurk här. Det finns två (tre) med det namnet i stan. Den ena är lite äldre och har adress i ett villaområde granne med en proffsmusiker jag känner, den andre lite yngre bor i lägenhet. Den tredje, mästerlotsen, har varit död sedan 1944.

Skämt åsido, blev nyfiken när annonsören sägs bo i Härnösand. Eftersom det är en liten håla så är det svårt att vara skurk här. Det finns två (tre) med det namnet i stan. Den ena är lite äldre och har adress i ett villaområde granne med en proffsmusiker jag känner, den andre lite yngre bor i lägenhet. Den tredje, mästerlotsen, har varit död sedan 1944.
- Roger Hedin
- Medlem++
Jag har fått tillbaka mina pengar, så det är inget problem. Det är den unge killen i det fula huset vid hamnen...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- BasBert
- Medlem+
jag å "B&S" besöker den lille rackarn efter högmässan på Söndag, ok?Roger Hedin skrev:..Det är den unge killen i det fula huset vid hamnen...
- Body&Soul
- Medlem+
Jo, det är ju granngårds för norrlänningar.
- Roger Hedin
- Medlem++
Sen om det var han eller en stulen identitet, det vete gudarne...
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Känns som om Vend är überosäkert numera. Hade PrataBas-nestorn (Semborg alltså) också råkat ut för skummis på Vend? Borde vara dags att stänga ner Vend om det bara är folk som vill blåsa en på stålars. Jag tycker mig själv också sett en del uppenbara fulannonser, men de är ju lättare att sålla bort.
Tråkigt för alla som blir drabbade!
Tråkigt för alla som blir drabbade!