Inser att jag sålt iväg det case som passade sig bäst till flyg med bas och snubblade på det här som var överkomligt...
TSA-lås men caset ser ju misstänkt likt ett vanligt plast-case från Gator som jag INTE skulle vilja flyga med...
Någon som sett ett och har utlåtande om det skulle duga att flyga med?
De vanliga trä-case:arna, inte flightcase alltså utan tänk standard Gibson-case rektangulärt, tycker jag duger fint för mig som inte flyger så ofta, de jag får tag på enkelt är dock betydligt simplare anser jag...
Men ATA-caset... Är det styvare i plasten än de vanliga Gator-casearna?
http://gatorcases.com/p/16204-1478/gpe-bass-tsa" onclick="window.open(this.href);return false;
Gator GPE ATA-case?
- blackparkas
- Medlem++++
Gator GPE ATA-case?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Roger Hedin
- Medlem++
Re: Gator GPE ATA-case?
Det flygvänligaste är nog Hiscox. I synnerhet proffsmodellen. Kolla in det här:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C0jbDM2MOxs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C0jbDM2MOxs[/youtube]
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- mikkejohansson
- Medlem++
Jag rekommenderar (som vanligt) SKB Bass Safe och en bra gigbag. Väger minst, skyddar mest (typ).
Fender - Pedaler - GK - TKS
- blackparkas
- Medlem++++
Meeeeeeeeeeeeeeen!!!!
Nu var det just specifikt caset jag länkade till som är av intresse.
Något annat hinner jag inte få hem innan jag ska iväg.
Rövhattar.
SKB Safe försökte jag köpa för ett par månader sedan men EM hade inga i lager och skulle inte få hem några.
Rövhattar.
SKB Safe försökte jag köpa för ett par månader sedan men EM hade inga i lager och skulle inte få hem några.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Roger Hedin
- Medlem++
Jag har ett förbaskat bra case, men det rymmer bara en sorts bass: Lakland 55-94/Skyline 55-02. Annars hade de fått låna det mot två flaskor franskt rödtjut. Begreppet "built like a tank" är rätt urvattnat nu, men det är nog grundat på det har caset...

Tydligen taylormade i Kalifornien; jag köpte det begagnat av en kille som flög hem en bas (som han inte längre har kvar).

Tydligen taylormade i Kalifornien; jag köpte det begagnat av en kille som flög hem en bas (som han inte längre har kvar).
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- TDHP
- Forumvärd
Nu ska jag väl inte svära i kyrkan, men Tysken har det och tar 1600:- ungefär...blackparkas skrev:Meeeeeeeeeeeeeeen!!!!
Rövhattar.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
-
- Medlem
[/quote]Nu ska jag väl inte svära i kyrkan, men Tysken har det och tar 1600:- ungefär...[/quote]
+1
+1
- blackparkas
- Medlem++++
Det må så vara, men det finns inte en chans i världen att jag beställer från Tysken.
Come on...
Come on...