"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Ska försöka åka ned imorgon. Idag spelar dom i grannstaden Skara men det var tydlligen gruppclinic/minikonsert så det fick vara. Funkar det att chansa på dörrbiljett tro, jag kommer inte veta om jag kan åka förrän på eftermiddagen imorgon. Får väl hitta på något annat roligt annars iofs.
Klopper skrev:Fan!
Skiter sig för mig!
Krokodiltårar...
Är inte krokodiltårar typ falska tårar?
Inget mot ditt inlägg bara undrar om det är ännu ett uttryck som jag missuppfattat . Eller det är klart jag vet ju inte vad du vill säga . Äää jag drar mej sakta tillbaka, glöm det här inlägget, vi hörs. öh hej
Klopper skrev:Fan!
Skiter sig för mig!
Krokodiltårar...
Är inte krokodiltårar typ falska tårar?
Inget mot ditt inlägg bara undrar om det är ännu ett uttryck som jag missuppfattat . Eller det är klart jag vet ju inte vad du vill säga . Äää jag drar mej sakta tillbaka, glöm det här inlägget, vi hörs. öh hej
Å fan!
Det kanske det är!
Är i alla fall rödgråten av besvikelse!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Wikipedia skriver såhär om krokodiltårar:
"Krokodiltårar (Crocodili lachrymae på latin) är ett uttryck som betyder "falska tårar" med vilket menas hycklad eller spelad sorg. Uttrycket kommer från gammal folktro då man trodde att krokodilen kunde gråta som ett barn för att locka till sig medlidsamma människor att äta upp.
Krokodiler kan faktiskt gråta då de har tårkörtlar, men inte på grund av att de är ledsna utan för att utsöndra natrium. De får in natrium i kroppen i form av salt när de äter sitt byte i havsvatten.
Krokodiltårar och krokodilgråt finns i flera språk bland annat i engelskan. I Shakespeares Henrik VI står det t.ex.: "liksom krokodilen med falska tårar vandraren bedrager".
Det är en vanlig missuppfattning att krokodiltårar skulle betyda "stora tårar", men detta är alltså fel."
MALA skrev:Fasen också, jag ägnar mig åt mitt andra favoritnöje, på Grötö och fiskar öring
Jaha ja... där e man ibland.. en av grabbarna i herrklubben bor på Grötö
Mitt band ska spela på deras höstfest, för alla som bor på Grötö. Vi har redan förvarnat om att det inte blir dansband (beror i o f s på vad man gillar att dansa till)