Känner ni igen det här? :-)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Kontakt:

Känner ni igen det här? :-)

Inlägg av ventus »

Någon pajas la ut en 66a P-bas på Vend för 14.000:- och självklart är det lurendrejeri. Jag mejlar lite med henne/honom iom att jag "fiskar" efter vissa uppgifter.

Mejl 1
Hallå,
Jag nyligen flyttat till Dublin. Om du fortfarande är intresserad av att köpa kontakta mig. med vänliga hälsningar

Mejl 2
Hallå,
Jag har hittat ett företag som hanterar leverans och betalning. Leverans företag som jag har diskuterat med har en mycket strikt policy för internationella transaktioner eftersom allt måste gå smidigt. Efter att jag ger dem paketet, de skickar fakturan och spårningsnummer så att du kan kontrollera platsen för ditt paket. Efter det måste du göra betalningen till dem som en garanti. Om betalningen inte tas emot, inte paketet rör sig. När du får paketet, har du 5 dagar för att inspektera den, men jag tror att du kan göra det snabbare. När du bekräfta att allt är ok då, de överföra pengar till mitt konto. Om du inte är nöjd kommer de att överföra pengarna tillbaka till dig. Detta är mycket enkelt och även den säkraste för oss båda. Annat sätt Jag kommer inte att acceptera. Om du är intresserad så skicka mig dina uppgifter och jag kommer att ordna leveransen. med vänliga hälsningar

Mejl 3
Hallå,
vänligen registrera leveransen bolagets hemsida som är under vårt budskap och i morgon kommer jag att arrangera leverans till din adress. skicka mig ditt telefonnummer också. med vänliga hälsningar

Mejl 4
Här är deras hemsida http://www.elassabsolutions.london/#services" onclick="window.open(this.href);return false;

vänligen registrera den
Senast redigerad av ventus den tor 04 feb 2016, 18:44, redigerad totalt 1 gånger.
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Hellbum
Medlem+

Re: Känner ni igen det här? :-)

Inlägg av Hellbum »

Jepp, det känner jag igen :)
Skriv svar