En lite lustig sak...
- blackparkas
- Medlem++++
En lite lustig sak...
Trenderna kommer ju och går, speciellt på ett ställe som Pratabas.
Tycker mig märka att det just nu är en hel del massa basister på forumet som fastnat för Fender eller Fender-esque:a instrument och många verkar behålla sina basar längre.
Sedan finns det en del som har sin "tro" och som aldrig verkar hitta hem, men ändå så är det "nya" man köper världens bästa pryl...
Är vi bara lata vi som känner oss rätt nöjda, men som köper nåt på ren GAS ibland bara för det är kul?
Har även glatt mig åt en lite stigande kurva på Warwick-basister på forumet.
Sånt är bra!
Tycker mig märka att det just nu är en hel del massa basister på forumet som fastnat för Fender eller Fender-esque:a instrument och många verkar behålla sina basar längre.
Sedan finns det en del som har sin "tro" och som aldrig verkar hitta hem, men ändå så är det "nya" man köper världens bästa pryl...
Är vi bara lata vi som känner oss rätt nöjda, men som köper nåt på ren GAS ibland bara för det är kul?
Sånt är bra!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- baa
- Medlem+
Re: En lite lustig sak...
En perfekt beskrivning av mitt basande!blackparkas skrev:
Nu kommer jag ligga vaken
undrades över om jag är lat!

6 x Vantage - Basspod XT live - Hartke LH1000 - Hartke HyDrive 410 + 115
Medlem i 50+ klubben
Medlem i 50+ klubben
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
Svar JAblackparkas skrev:Trenderna kommer ju och går, speciellt på ett ställe som Pratabas.
Sånt är bra!

Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag har ju precis gjort min första riktiga plan på vad jag ska ha för bas...

Medlem i PB50+
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Basar är väl en hobby för endel på mer sätt en ett.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det smärtar förstås att säga det, men den gamla kärnan av rävar på forumet har ju blivit bortåt 10 år äldre, vilket skulle kunna förklara att en viss stabilitet infunnit sig.
Medlem i PB50+
- Grafen
- Hedersmedlem
Vad föredrar ni, vintage eller möbel? Svara gärna med okvädningsord och generaliseringar.
Stallet är hendekagonalt.
- lekamen
- Medlem+
Nämen fan alltså Grafen, att du alltid ska hoppa på mig med dina personangrepp. Bara för att jag gillar Hannah Montana Pocket Amp. Låg nivå!Grafen skrev:Vad föredrar ni, vintage eller möbel? Svara gärna med okvädningsord och generaliseringar.
- blackparkas
- Medlem++++
bjelkeman skrev:Basar är väl en hobby för endel på mer sätt en ett.
Så är det ju, men det är just det där beteendet att det senaste man skaffar är det bästa i hela världen och allt annat är ren dynga, för att 3 veckor senare så är det nåt helt annat som är världsbäst..
Jag har säker gjort sådär någon gång själv, helt klart, men senaste åren så har jag kommit till insikt vad som FUNKAR väldigt bra, men sedan är det ju såklart så att man sneglar åt alla olika håll bara för att man kan...
Jag skulle aldrig få för mig att rådissa Spector bara för att jag sålde min när jag återigen insåg att jag personligen gillar Warwick och MEC mer än Spector och EMG.
Jag tycker fortfarande Spector och EMG är skitbra prylar.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- klasextas
- VIP medlem
En lite lustig sak...
Man måste höja det senaste man köpt till skyarna, så man kan sälja det till nästa när man tröttnat!
- Grafen
- Hedersmedlem
Aah, innan Miley Cyrus sålde sig!lekamen skrev: Nämen fan alltså Grafen, att du alltid ska hoppa på mig med dina personangrepp. Bara för att jag gillar Hannah Montana Pocket Amp. Låg nivå!
Stallet är hendekagonalt.
- bootsy
- Medlem+++
Bara idioter utan koll gillar vintage/möbel. Det finns ingen som gillat vintage/möbel som inte är nazist.Grafen skrev:Vad föredrar ni, vintage eller möbel? Svara gärna med okvädningsord och generaliseringar.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- lekamen
- Medlem+
Den gick förresten vidare till Hågge, som en vandringspokal för behjärtansvärt beteendeGrafen skrev:Aah, innan Miley Cyrus sålde sig!lekamen skrev: Nämen fan alltså Grafen, att du alltid ska hoppa på mig med dina personangrepp. Bara för att jag gillar Hannah Montana Pocket Amp. Låg nivå!

- Roger Hedin
- Medlem++
Fyrsträngat, då är Jazzbas kung. Skulle jag behöva välja en bas för resten av livet blir det min gamla bastardiserade Jazzbas som jag köpte 1982. Fem- eller sexsträngat är en annan sak. Jag trodde att det inte fanns något bättre än Lakland; det fanns det. En B-sträng på 37" ger en klangfärg som en ordinär E-sträng på en 34" hals. Inget mudd och ludd, utan riktig "klonk", om ni fattar vad jag menar. Sen vet vi ju att LÅNGA G- och C-strängar kan bli ganska "splinkiga". Kan man då ha 34" och kortare på diskantsidan så får man en homogenitet i tonen som är svår att överträffa.
Sen är det ju så här:
- Världens snyggaste elektriska stränginstrument är Jazzbas med lönnbräda med pearl blocks & bindings.
- Världens snyggaste akustiska stränginstrument är en "Busetto" kontrabas.
- Världens mest välljudande baskombo är den stjärtfärgade gamla Roland Bass Cube 60.
- Världens genom tiderna snyggaste förstärkare ALLA kategorier är Fender Twin Reverb blackface.
- Världens snyggaste basist alla kategorier är ...
Om någon protesterar mot mina djärva påståenden vill jag bara citera en av mina favorithandlare: "Käften! Rövhatt!"

Sen är det ju så här:
- Världens snyggaste elektriska stränginstrument är Jazzbas med lönnbräda med pearl blocks & bindings.
- Världens snyggaste akustiska stränginstrument är en "Busetto" kontrabas.
- Världens mest välljudande baskombo är den stjärtfärgade gamla Roland Bass Cube 60.
- Världens genom tiderna snyggaste förstärkare ALLA kategorier är Fender Twin Reverb blackface.
- Världens snyggaste basist alla kategorier är ...
Om någon protesterar mot mina djärva påståenden vill jag bara citera en av mina favorithandlare: "Käften! Rövhatt!"

"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- BBQV
- Forumvärd
Roger är dum, P-bas är alltid rätt svar!
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Käften!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roger Hedin
- Medlem++
En femsträngad P-bas, är det en PV...?
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Noelredding
- Medlem++
Hallå, Rickenbacker för tusan??

Börjar själv bli sugen på en 4004... Den perfekta mixen av möbel och riktiga grejer?

Börjar själv bli sugen på en 4004... Den perfekta mixen av möbel och riktiga grejer?
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10