Mycket lyckad pratabasträff i örebro!
- anli
- VIP medlem
Mycket lyckad pratabasträff i örebro!
Själv deltog jag bara på lördagens aktiviteter men det var kanon!
Mycket bra och givande föredrag (jag skall nu bygga en fuzz!) och en enorm mängd fina basar och sköna snubbar. Trevlig och gemytlig stämning.
För inte tala om alla gigantiska riggar som det spelades flitigt på... samtidigt (märkligt nog så lät som alla spelade ungefär samma truddelutt)!
Kanonbra arangerat av Geddan och Årnes!
Förrutom Dannes/Macahan/rix:s gibsonbasar så blev jag faktiskt betagen några andra dark horses:
- Årnes Leduc med massa strängar http://www.basstudio.nu/leduc.htm
- Micro:s guld-Bongo
Tack än en gång till arrangörerna!
Mycket bra och givande föredrag (jag skall nu bygga en fuzz!) och en enorm mängd fina basar och sköna snubbar. Trevlig och gemytlig stämning.
För inte tala om alla gigantiska riggar som det spelades flitigt på... samtidigt (märkligt nog så lät som alla spelade ungefär samma truddelutt)!
Kanonbra arangerat av Geddan och Årnes!
Förrutom Dannes/Macahan/rix:s gibsonbasar så blev jag faktiskt betagen några andra dark horses:
- Årnes Leduc med massa strängar http://www.basstudio.nu/leduc.htm
- Micro:s guld-Bongo
Tack än en gång till arrangörerna!
Senast redigerad av anli den lör 26 apr 2008, 23:26, redigerad totalt 2 gång.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- anli
- VIP medlem
Yes! Jag var också bara där idag men det var helt suveränt! Hade gärna varit med hela helgen så man hunnit prata tillräckligt länge med alla intressanta och roliga filurer (hann inte ens hälsa på hälften...) men chanserna verkar väldigt goda att det blir årligt återkommande.
Runt 130 basar fick jag det till, en chock att se och ännu mer chockartat att höra! Några av årets ögonbrynshöjare var bl.a EA:s Lightwave, Dannes Gibsonsamling, Malas bandlösa iPod-Windmill, förstärkarväggen
, Moodys fuzz och Califens björnkram.
Runt 130 basar fick jag det till, en chock att se och ännu mer chockartat att höra! Några av årets ögonbrynshöjare var bl.a EA:s Lightwave, Dannes Gibsonsamling, Malas bandlösa iPod-Windmill, förstärkarväggen

- anli
- VIP medlem
Hehe Califen är en skön snubbe!GrafZeppelin skrev: Några av årets ögonbrynshöjare var bl.a EA:s Lightwave, Dannes Gibsonsamling, Malas bandlösa iPod-Windmill, förstärkarväggen, Moodys fuzz och Califens björnkram.
Malas Ipod-bas fick även mig att haja till, riktigt läcker.
Såg nog när du och EA stod och smygtallade på basen ute på parkeringen

Sen Hellboys el-ståfelor var grymma oxå.
Och alla fendrar
Och Marcbass Buzzard
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- BBQV
- Forumvärd
Nyss hemkommen efter ett dygn i glada vänners lag, trött men med ett fånigt flin på läpparna!
En miljon watt på scenen, basar för lika många kronor, pratabasare man inte trodde fanns på riktigt och ett par riktigt intressanta och väljudande föredrag/workshops. Jag tog inte med mig nå'n kamera (jag får ju så mycket kritik för mina bilder...) men det var det många andra som gjorde så ni andra får se mera tids nog.
Ett stort tack till arrangörerna, det här var det nördigaste jag varit med om!
En miljon watt på scenen, basar för lika många kronor, pratabasare man inte trodde fanns på riktigt och ett par riktigt intressanta och väljudande föredrag/workshops. Jag tog inte med mig nå'n kamera (jag får ju så mycket kritik för mina bilder...) men det var det många andra som gjorde så ni andra får se mera tids nog.
Ett stort tack till arrangörerna, det här var det nördigaste jag varit med om!

- peppe
- Medlem+
Re: Mycket lyckad pratabasträff i örebro!
Kul att det blev lyckat! Lite avundsjuk är jag men nu blev jag nyfiken på vilken truddelutt bas sverige lirar?anli skrev:(märkligt nog så lät som alla spelade ungefär samma truddelutt)!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- Mike
- The Transporter
- ingo
- VIP medlem
Var närvarande på lörd. även jag.
Kanon att det faktiskt blev av.
Fantastiskt kul att träffas IRL även om man inte hann prata med alla.
STOR eloge till er som fixade.
Har bara lite kassa bilder tagna en gammal man med gammal kamera.
Ledar Hajjen

Göteborgs stolteheter Martin och Anders

Kanon att det faktiskt blev av.
Fantastiskt kul att träffas IRL även om man inte hann prata med alla.
STOR eloge till er som fixade.
Har bara lite kassa bilder tagna en gammal man med gammal kamera.
Ledar Hajjen

Göteborgs stolteheter Martin och Anders

Senast redigerad av ingo den sön 27 apr 2008, 09:16, redigerad totalt 2 gång.
http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
- Myxomatosis
- Medlem+
Re: Mycket lyckad pratabasträff i örebro!
Jag brukar lira Bamse, så jag förutsätter att det är den.peppe skrev:Kul att det blev lyckat! Lite avundsjuk är jag men nu blev jag nyfiken på vilken truddelutt bas sverige lirar?anli skrev:(märkligt nog så lät som alla spelade ungefär samma truddelutt)!

Avundsjuk är man nog en gnutta ja..
- Diesel
- Medlem++
- BBQV
- Forumvärd
Jag hoppas nå'n spelade in dessa herrars funkiga avslutningsjam, det svängde ett gäng! BasMartin och Boom för er som inte sett dem in person.
EDIT: Länken dök upp lite längre fram i den här tråden, men jag lägger den här också. Håll till godo!
http://youtube.com/watch?v=f4PkJRNvyRM
Senast redigerad av BBQV den sön 27 apr 2008, 19:10, redigerad totalt 1 gånger.
- anli
- VIP medlem
Ja mycket trevliga herrar! Småmysigt föredrag.
Det slog nu dagen efter att det vilken fantastisk samling vettiga, schyssta, begåvade människor som befolkar pratabas, nu när man träffat en del som hastigast in real life.
Men jag tror jag missade BassiLow... var han där? Det är lätt att bli förvirrad när man pratar med folk och försöker snegla på namnbrickan samtidigt... för att i nästa sekund blanda ihop det
Och än en gång... vilken fantastisk samling basar! Mycket inspirerande att få talla lite på andras guldklimpar.
Fick faktiskt ett litet litet sug efter mer än 4 strängar
Men det går kanske över.
Det slog nu dagen efter att det vilken fantastisk samling vettiga, schyssta, begåvade människor som befolkar pratabas, nu när man träffat en del som hastigast in real life.
Men jag tror jag missade BassiLow... var han där? Det är lätt att bli förvirrad när man pratar med folk och försöker snegla på namnbrickan samtidigt... för att i nästa sekund blanda ihop det

Och än en gång... vilken fantastisk samling basar! Mycket inspirerande att få talla lite på andras guldklimpar.
Fick faktiskt ett litet litet sug efter mer än 4 strängar

- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
Eventet var långt över min förväntan. Extremt många basar, rikt utbud av olika förstärkare, men framför allt en massa trevliga basister!
Föredragen var av hög kvalité och med stor bredd på innehåll. Det kunde inte ha varit bättre.
Hoppas detta är något vi kan hålla som tradition, jag ser fram mot fler träffar.
Föredragen var av hög kvalité och med stor bredd på innehåll. Det kunde inte ha varit bättre.
Hoppas detta är något vi kan hålla som tradition, jag ser fram mot fler träffar.
Musik är oändlig
-
- Medlem++
Jag var på plats fredag kväll, och även igår till 1-tiden någonting.
Och som många har sagt innan, grymt roligt. Otroligt trevligt folk, och sjuukt mycket basar och förstärkare. Jag tror att det var BBQ som sade: "Det är som i en musikaffär där de tagit bort allt onödigt" =)
Mina favoriter under träffen:
- Chapman Stick. Har länge varit sugen på att testa, och nu fick jag äntligen göra det. Så roligt! Tack Hellboy!
- SVT II Pro. Jag tror bestämt att jag har hittat toppen jag ska ha. Tack TDHP =)
- Pruniers vita noname-bas. Otroligt vacker bas. Dessutom skön att spela på och välljudande.
- Anders "Boom" Skantze. Fruktansvärt duktig basist, och med en ödmjukhet av sällan skådat slag. Och det där anslaget alltså, det var något alldeles speciellt.
Kan även tipsa om att Örebro-tidningen Nerikes Allehanda var på plats en stund. Kolla in här: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1323450
Och som många har sagt innan, grymt roligt. Otroligt trevligt folk, och sjuukt mycket basar och förstärkare. Jag tror att det var BBQ som sade: "Det är som i en musikaffär där de tagit bort allt onödigt" =)
Mina favoriter under träffen:
- Chapman Stick. Har länge varit sugen på att testa, och nu fick jag äntligen göra det. Så roligt! Tack Hellboy!
- SVT II Pro. Jag tror bestämt att jag har hittat toppen jag ska ha. Tack TDHP =)
- Pruniers vita noname-bas. Otroligt vacker bas. Dessutom skön att spela på och välljudande.
- Anders "Boom" Skantze. Fruktansvärt duktig basist, och med en ödmjukhet av sällan skådat slag. Och det där anslaget alltså, det var något alldeles speciellt.
Kan även tipsa om att Örebro-tidningen Nerikes Allehanda var på plats en stund. Kolla in här: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1323450
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Diesel
- Medlem++
11000 medlemmar?!?Indigo skrev:Kan även tipsa om att Örebro-tidningen Nerikes Allehanda var på plats en stund. Kolla in här: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1323450

- BBQV
- Forumvärd