2/9 blir det PB-träff i Vollsjö, lite söder om i mitten av Skåne. Scoutgården i Vollsjö hittar man, om man svänger av österut mot Vollsjö, från väg 13 mellan Hörby och Sjöbo. Efter ett par kilometer kör man in i Vollsjöby (15 hus och en kyrka). Ungefär mitt i (före kyrkan) går en väg till höger och där finns en liten skylt "Scoutstuga". Efter några hundra meter ligger tre små hus på vänster sida och omedelbart efter dem går en väg ner till vänster till scoutstugan.
Om man kommer norrifrån (från Degeberga), kör man genom "Vollsjö" och kommer efter några hundra meter till "Vollsjöby". Efter kyrkan, sväng vänster, se ovan. Kommer man österifrån (från Lövestad /Klasaröd), sväng vänster in i Vollsjöby och därefter som norrifrån. Vägen från Vollsjöby ner mot scoutstugan heter Brösarpsvägen.
Ankomst lördag runt lunch. Alla sätter upp sina prylar för uppvisning/testning som vanligt. Fri provning under ansvar.
Pizzeria finnes, avstånd c:a 1,5 km. Cykel kan tillhandahållas för dem, som redan holkat öl, innan hungern sätter in. (Öppet från kl 14, men vid ev förhandsbeställning kan man kanske utverka leverans något tidigare och då kan man väl hämta gemensamt. Man kan äta där, men öl serveras icke.)
C:a kl 16: Christian (Unicorn) har preliminärt lovat att komma och visa sina grejor.
Kväll - grillning. Alla tar med sig vad de vill i kött- och korvväg el dyl. En liten ICA-butik finns i byn, om man vill fixa det på vägen hit. Kyl och frys finnes, (bara det finns plats till ölen

Normalt, hederligt lageröl finns till självkostnad. Gourmetvarianter får medtagas.
Inga sängar finns, så luftmadrass är att rekommendera. Toaletter finns inomhus, men avsaknaden av dusch kommer att göra stanken outhärdlig.

Frukost ordnas.
Uppbrott under förmiddag/vid lunchtid söndag.
Kostnad, (förutom öl): 200 kr
Bindande anmälan görs nedan. Kopiera och skriv nick efter hand så vi har en komplett lista. I början av juli börjar jag skicka ut PM med uppgifter för inbetalning. Skulle det (glädjande nog) visa sig, att vi blir fler än vad som rimligen får plats i scoutstugan, stoppar jag anmälningarna här i tråden.
Fyll även gärna i Gear list.
Per