4Sound i konkurs

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av blackparkas »

hitman skrev: fre 18 okt 2019, 08:26
Ja, det kan stämma, det är nog 9-10 år sedan jag fick se det fåniga Shure-avtalet (tiden går fort när man har roligt, jag börjar bli gammal). Så de kanske hade tvingats tänka om när du började?

Jag har, som sagt, läst avtalet jag talar om. Så det blir lite kul när ni ska tala om för mig att jag har fel. För det har jag inte. Punkt. End of discussion. Skingra er, här finns inget att se.
Däremot är vi helt överens när det gäller Fender, Yamaha och Roland. Enda förklaringen jag kan tänka mig är att de vill att folk ska köpa av Thomann istället för hos den lokale månglaren?

Inte bara musikbranschen som skjuter sig själva i foten med haubitz. Bilhandeln är tydligen ännu värre, t.ex. har Hyundai jagat iväg flera sina återförsäljare på lite mindre orter genom fåniga, dyra krav: det får INTE vara asfalt inne i bilhallen, måste vara klinkers osv. Ungefär som om bilköpare skulle bry sig, man åker väl till bilskojaren för att bli pålurad en bil, inte för att beundra det tjusiga golvet? Och hur många köper en ny bil på Nätet utan att ha provkört? Inte jag. Förresten är jag amatörmusiker och har inte råd med en ny bil., när jag tänker efter.
Om det är 10 år sedan är det väl inte mycket att prata om i dagsläget? :D
När jag tog över min butik för 8 år sedan köpte jag Shure helt utan avtal.
Nada avtal. Punkt.
Det var bara att handla.
För ca 5 år sedan vart det avtal som gällde.
Jag fick en lista.
Grymtade lite eftersom det var en del som jag helst inte hade på hylla - även om det var bara säljbara prylar.
Skrev på och körde.
Sen är det ju som sagt olika avtal för olika butiker.
Och så gissar jag att du har en annan åsikt om vad som är säljbart och icke säljbart.
Så jag antar att du har fel ändå.
OCH rätt om avtalet var något som fanns för 10 år sedan. :D

Och ja.
Det här gäller ju nästan alla branscher.
Däckbranschen - De får tag på det mesta, men har bra rabatt på typ 1-2 fabrikat och pushar järnet för just de däcken.
Bilar som du nämnda - Fanns firmor som ville ta över Ford här i stan. Men det var för höga krav. Lika med Audi. De får sälja VW och Skoda, men inte Audi..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av hitman »

Ska bli intressant att se om någon köper hela rörelsen, eller om de butiker som bedöms lönsamma kommer leva vidare i någon form.

Antar att det kommer dröja innan det klarnar. Å andra sidan lär inte konkursförvaltaren vilja sitta med en mängd dyra hyreskontrakt någon längre tid, så han vill väl få klart så fort som möjligt.

Någon som har insides information om Luthman - ska han bara jobba som "vanlig" anställd åt grodätarna, eller kommer firma Luthman rekonstrueras och köra som underavdelning?

Ungdomarna ser säkert inga större problem med att leva på Nätet, men gamla gubbar som jag vill helst klämma på instrument i levande livet.
edwardsson
Medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 23 sep 2017, 19:06
Ort: Linköping

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av edwardsson »

Imorgon börjar de sälja ut resterande lager till halva priset. Iallafall i butikerna utanför Stockholm med omnejd.
Truth is not always popular, but it is always right.
emkrist
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 09 dec 2019, 20:20

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av emkrist »

Sjukt tråkigt ändå när detta händer. Spelar ingen roll om det är ett större eller litet företag. Alltid något bakomliggande som inte gått som planerat. Kan se samma sak hända om man inte investerat tillräckligt till en början i viktiga områden som glöms bort. Min polare lyckades framgångsrikt med sin butik, men han tog ett lättare lån för att boosta budgeten, och det gick vägen..
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av BBQV »

Roligt för din polare, men jag tog bort länken till låneinstitutet då den inte fyllde någon funktion annat än som otillbörlig reklam.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av saft »

emkrist skrev: mån 09 dec 2019, 20:33 Sjukt tråkigt ändå när detta händer. Spelar ingen roll om det är ett större eller litet företag. Alltid något bakomliggande som inte gått som planerat. Kan se samma sak hända om man inte investerat tillräckligt till en början i viktiga områden som glöms bort. Min polare lyckades framgångsrikt med sin butik, men han tog ett lättare lån för att boosta budgeten, och det gick vägen..
Okej! En gång valde min kompis att laga ärtsoppa och pannkaka, trotts att det ej var torsdag. Det funkade också. Helt otroligt.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av funkys**t »

saft skrev:
emkrist skrev: mån 09 dec 2019, 20:33 Sjukt tråkigt ändå när detta händer. Spelar ingen roll om det är ett större eller litet företag. Alltid något bakomliggande som inte gått som planerat. Kan se samma sak hända om man inte investerat tillräckligt till en början i viktiga områden som glöms bort. Min polare lyckades framgångsrikt med sin butik, men han tog ett lättare lån för att boosta budgeten, och det gick vägen..
Okej! En gång valde min kompis att laga ärtsoppa och pannkaka, trotts att det ej var torsdag. Det funkade också. Helt otroligt.
Hahahaha!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av funkys**t »

Vi tar en liten trumvideo på det

https://fbwat.ch/18vpsU7U6r6hx8HB
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av Geddan »

funkys**t skrev: mån 09 dec 2019, 23:40 Vi tar en liten trumvideo på det

https://fbwat.ch/18vpsU7U6r6hx8HB
Delfinhjärna! :shock:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: 4Sound i konkurs

Inlägg av Elfström »

BBQV skrev: mån 09 dec 2019, 21:14 Roligt för din polare, men jag tog bort länken till låneinstitutet då den inte fyllde någon funktion annat än som otillbörlig reklam.
:tummenupp: :tummenupp: :D
Shut up and play yer guitar!
Skriv svar