4sounds utförsäljning.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

4sounds utförsäljning.

Inlägg av blackparkas »

Någon som är på den eller ska dit?

Är väldigt nyfiken på hur det ser ut...
Vad de kör för priser osv.. om det verkar som att de verkligen kör allt eller om delar av lagret lagts undan för en ev. fortsättning i vissa butiker...

Det här kommer ha ganska stor inverkan troligtvis på branschen LÅNG tid framöver och jag är lite halskraj för läget...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av mrbaloo »

En spelpolare skulle dra iväg till Sundsvall idag. Jag får höra sen hur det var på rean. Men jag tycker 30 % är för lite rabatt för att göra spontanköp. Men det är ju klart, skall man ändå köpa något lagervara är det ju bättre än 0 %.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av BBQV »

Jag tänkte åka ner på stan efter jobbet. Rapport kommer!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av mrbaloo »

Lite googling...

BildBild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av blackparkas »

Såg en video från 4sound Fridhemsplan...
typ 2-300m kö...

Galet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av gthyni »

Kikade in på fridhemsplan igår kväll. Verkar köra 30% rakt av på allt i butiken. Man kan ju ifs gömma saker på lagret som man inte vill rea it
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av Geddan »

200 meter kö utanför Örebro i morse.
10 min senare - 50 meter kö till kassan inne i butiken.
30% rakt av i kassan. Funkar ju om du ändå skulle köpt ngt som de hade.
Ska det bli några fynd är det väl på det som är kvar om några dagar.
Personligen finns det nog inget i hela världen jag skulle ställt mig i den kassakön för att köpa.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av BBQV »

I Uppsala var det otroligt urplockat runt kl fem. De kan omöjligt ha sålt så mycket på en dag, jag tror att de lagt undan en hel del för att kunna öppna under nytt namn, alternativt skickat tillbaka grejer till tillverkarna för att lindra skulderna.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av gthyni »

Fortfarande smockfullt i butiken på Fridhemsplan kl17. Orkade inte gå in. Mötte gubbar som bar gitarrer
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5429
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av bjelkeman »

Fascinerande. Folk går man ur huse för att shoppa musikprylar för lite rabatt. Vi är som gamar runt ett döende djur. Hoppas folk har lite stålar kvar att spendera fram till jul i de överlevande butikerna. Annars blir vi av med dem med.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av mrbaloo »

Kan man inte få en uppväxling av denna utförsäljning också? Jag menar, de som köpt prylar börjat använda sina instrument och grejor och sedan inser man att man behöver tex en ny förstärkare och köper en sån hos en icke konkad butik. Dvs. Merförsäljning när inspirationen flödar. Eller bara att man inser att det behövs mer roliga saker...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av hitman »

mrbaloo skrev: tor 17 okt 2019, 06:30 Kan man inte få en uppväxling av denna utförsäljning också? Jag menar, de som köpt prylar börjat använda sina instrument och grejor och sedan inser man att man behöver tex en ny förstärkare och köper en sån hos en icke konkad butik. Dvs. Merförsäljning när inspirationen flödar. Eller bara att man inser att det behövs mer roliga saker...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
De butiker som överlevt kan ju slippa en konkurrent i framtiden. Samtidigt är väl marknaden delvis mättad just nu, efter all utförsäljning? Och kommer någon köpa upp hela kedjan, kommer enskilda butiker få nya ägare? Spännande tider väntar framöver.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av blackparkas »

mrbaloo skrev: tor 17 okt 2019, 06:30 Kan man inte få en uppväxling av denna utförsäljning också? Jag menar, de som köpt prylar börjat använda sina instrument och grejor och sedan inser man att man behöver tex en ny förstärkare och köper en sån hos en icke konkad butik. Dvs. Merförsäljning när inspirationen flödar. Eller bara att man inser att det behövs mer roliga saker...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Nej.
Det har jag svårt att se.
Det blir enbart en mättad marknad snarare.
Vilket kommer påverka begagnatmarknaden låååång tid framöver!
En begagnatmarknad som till viss del faktiskt återhämtat sig lite på sista tiden som det verkat.
Nu är det kört igen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av saft »

BBQV skrev: ons 16 okt 2019, 18:28 I Uppsala var det otroligt urplockat runt kl fem. De kan omöjligt ha sålt så mycket på en dag, jag tror att de lagt undan en hel del för att kunna öppna under nytt namn, alternativt skickat tillbaka grejer till tillverkarna för att lindra skulderna.
Jo. Det det sålde snabbt. Jag var där 10.00 och en tredjedel av butiken gick åt första timmen.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av BBQV »

saft skrev: tor 17 okt 2019, 15:27
BBQV skrev: ons 16 okt 2019, 18:28 I Uppsala var det otroligt urplockat runt kl fem. De kan omöjligt ha sålt så mycket på en dag, jag tror att de lagt undan en hel del för att kunna öppna under nytt namn, alternativt skickat tillbaka grejer till tillverkarna för att lindra skulderna.
Jo. Det det sålde snabbt. Jag var där 10.00 och en tredjedel av butiken gick åt första timmen.
Åfan...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
bassrik
VIP medlem
Inlägg: 320
Blev medlem: lör 12 sep 2009, 18:08
Ort: Hylands Hörna

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av bassrik »

Var på butiken i Linköping nu igår….. Köpte en Music Man Stingray för halva priset...!
Räknade kallt med att allt skulle vara utplockat. Höll på att ramla omkull och svimma när jag såg den. Hade egentligen inte råd att köpa den, men det var en alldeles för bra deal för att missa.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: 4sounds utförsäljning.

Inlägg av funkys**t »

bassrik skrev:Var på butiken i Linköping nu igår….. Köpte en Music Man Stingray för halva priset...!
Räknade kallt med att allt skulle vara utplockat. Höll på att ramla omkull och svimma när jag såg den. Hade egentligen inte råd att köpa den, men det var en alldeles för bra deal för att missa.
Grattis!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar