Pedalstämmare?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Pedalstämmare?

Inlägg av mrbaloo »

Jag funderar på att byta pedalstämmare.

Mitt krav är att det skall gå att ställa in referenspitch, dvs lite offset mot standard 440 Hz. Den måste också fungera bra med femsträngad bas. Det är också bra om den inte ta för stor plats på pedalbordet.

Vilka alternativ rekommenderar ni? Jag har ju sneglat på Korg, TC Electronic och DAddario men inte riktigt fattat vilken av dessa som jag tycker verkar bäst.

Hit it!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Pedalstämmare?

Inlägg av mrbaloo »

Risk för att svara mig själv. Jag har ju helt glömt bort att kolla på Boss TU-3. Den verkar vara bra och ha de finesser som jag önskar ur en stämmare, även en bra strömutgång för vidare strömmatning av andra pedaler.
edwardsson
Medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: lör 23 sep 2017, 19:06
Ort: Linköping

Re: Pedalstämmare?

Inlägg av edwardsson »

mrbaloo skrev: tis 30 mar 2021, 11:07 Risk för att svara mig själv. Jag har ju helt glömt bort att kolla på Boss TU-3. Den verkar vara bra och ha de finesser som jag önskar ur en stämmare, även en bra strömutgång för vidare strömmatning av andra pedaler.
Även TC:s Polytune 3 (den stora modellen) har utgång för strömmatning av andra pedaler. En mycket bra stämpedal. Hade en sån innan jag bestämde mig för att enbart köra med minipedaler och då skaffade Polytune 3 noir (som inte har strömmatningsfunktionen).
Truth is not always popular, but it is always right.
Skriv svar