snart bär det iväg - turnériggen!
- Simon Andersson
- Medlem++
snart bär det iväg - turnériggen!
ja, på fredag åker vi. ska bli svinkul!
idag kom två st sprillans nya 5-strängade basar från mayones, levererade direkt till dörren. provspelade dessa lite snabbt på vår rep-scen och de lät riktigt bra. med på turnén blir följande:
basar:
1 st mayones patriot (5-str)
1 st mayones prestige (5-str) för backup
stärkare:
aguilar ag500sc topp
warwick 3x12" låda
pedaler och grejer:
stage line trådlöst system
boss tu2 stämmis
boss os2 distpedal
aphex kompressor
ernie ball volympedal
+ 32 st röda jazz3 plektrum
idag kom två st sprillans nya 5-strängade basar från mayones, levererade direkt till dörren. provspelade dessa lite snabbt på vår rep-scen och de lät riktigt bra. med på turnén blir följande:
basar:
1 st mayones patriot (5-str)
1 st mayones prestige (5-str) för backup
stärkare:
aguilar ag500sc topp
warwick 3x12" låda
pedaler och grejer:
stage line trådlöst system
boss tu2 stämmis
boss os2 distpedal
aphex kompressor
ernie ball volympedal
+ 32 st röda jazz3 plektrum
Senast redigerad av Simon Andersson den fre 16 feb 2007, 19:49, redigerad totalt 2 gång.
- blackparkas
- Medlem++++
Coolt!
Läskigt att dra iväg på turne sådär bara och få basarna några dagar innan...
Har du klämt på dem tidigare?
Läskigt att dra iväg på turne sådär bara och få basarna några dagar innan...
Har du klämt på dem tidigare?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Simon Andersson
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
- FreCKo
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
- FreCKo
- Medlem++
Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.
Så jag förmodar att det inte är helt lätt att hitta snus nere i Europa.
- FreCKo
- Medlem++
Det var jag som skrev det 1996.Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

- calif de funk
- VIP medlem
Vem blir förvånatGrafZeppelin skrev:Det var jag som skrev det 1996.Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
ÄR DET SANT? Hahaha, helt sjukt i så fall. 1996 stämmer, vi skrattade högt när vi såg det.GrafZeppelin skrev:Det var jag som skrev det 1996.Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

- Simon Andersson
- Medlem++
FreCKo skrev:32 plektrum låter förresten inte så mycket...
med tanke på att jag inte använder plektrum på varje låt, så är det ganska många. och så länge jag inte är sponsrad på röda jazz3'or så ska publiken fan inte få någramarcbass skrev:Du måste ju slänga rätt mycke plektrum till publiken o så också..

Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.
hahahahaha! sjukt.GrafZeppelin skrev:Det var jag som skrev det 1996.
jag snikar av trummisen om det går nöd på mig. om jag nu vill ha snus dvs...
Sjukt när gåtor får sin lösning efter så många år. Påminner mig om en ganska bizarr historia som inte skall berättas här med tanke på de inblandade och deras anhöriga, jag berättar den senare under den mytomspunna basfikan. Får man fråga vad du gjorde i Stuttgart? Spelade gissar jag på eftersom du bevisligen befann dig i logen men med vilket band?GrafZeppelin skrev:Att vara snuslös är jobbigt nog, att vara det i Tyskland är om möjligt ännu värre... Men visst är det yours trulys klotter du fotat, bizarrt nog!Johannes skrev: ÄR DET SANT? Hahaha, helt sjukt i så fall. 1996 stämmer, vi skrattade högt när vi såg det.
Numer snusar jag inte.
- peppe
- Medlem+
Re: snart bär det iväg - turnériggen!
Lycka till med turnén !bassdude skrev: + 32 st röda jazz3 plektrum
Ursäkta men vad är Jazz3 plektrumen av för märke, är dom bra?
En av gitarristerna jag spelar med hävdar att John Petrucci spelar just med jazz3.or?
Fan, jag måste börja lira mer med plektrum på basen
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- Simon Andersson
- Medlem++
Det var med Mäsk-uggla.Johannes skrev:Får man fråga vad du gjorde i Stuttgart? Spelade gissar jag på eftersom du bevisligen befann dig i logen men med vilket band?
En bra spelning. Jag minns att vår sångare hade en kaffebryggare tejpad vid underarmen med en kort strömsladd vars kontakt hela tiden slog till honom i ansiktet vid plötsliga rörelser. Lågbudget cyborg, liksom...