Det kan ha att göra med uppbrott från kören och bandet men är inte riktigt säker, är helt enkelt totalt oinspirerad.
Har ni själva känt så och hur har ni kommit över det? Vad fan ska man göra helt enkelt

Ja, det kan nog vara så. För mig har bandet och kören varit vattenhål i vardagsslitet, den riktiga "kicken". Det kanske helt enkelt är en separationsdepression (långt ord) och gnistan kanske kommer när det vardagliga är överstökat och man fått en lång semester (första på tre år) och kanske hittar ett nytt bandDiesel skrev:återuppta det efter flytten?
I nuläget är det stor risk för alternativ B, och eftersom vi har braskamin på nya stället blir risken ännu störreBoom skrev:Usch vad tråkigt att höra Mats.
Jag har varit där, men har ingen aning om hur man tar sig ur det.
Be Martin komma ner och ge dig en lektion så att fingrarna blöder och hjärnan kokar över.
Då kommer du A: bli jätte inspirerad, eller B: ge upp bassismen helt och hållet
Hoppas du hittar tillbaka till lusten igen.
Det här tror jag på, ska ägna sommaren åt kajakfiske och skita i allt vad basism heter. Tack LitenLiten skrev:Mala: så är det.. Att pausa är bland det viktigaste man kan göra imo.. låta instrumentet återuppta sin dragningskraft..
Andra tips:
Ta upp en till ny hobby!
Köp en hund!
Se RIKTIGT vackra och bra filmer... Efter jag såg Hero snöade jag in totalt på att hitta en Koto.. eller ev lykas få min bas att låta som en..
jag kommer med mer..
Det här tror jag också på (förutom relicenBoom skrev:Njae, Martin lyckades få mig ur vinkelvolten i mitt spelande. Tycker nästan du skulle göra ett försök. Martin är billig, 1 kopp kaffe och några bullar så är han nöjd.
Braskaminen håller du på behörigt avstånd från basarna hörrududu...
Om du har tråkigt kan vi ju roa oss med att relica din BuckEye Windmill
Kajakfiske! Det låter riktigt mysigt, trevligt och säkert jäkligt kul...speciellt ifall kajaken välterMALA skrev:Det här tror jag på, ska ägna sommaren åt kajakfiske och skita i allt vad basism heter. Tack LitenLiten skrev:Mala: så är det.. Att pausa är bland det viktigaste man kan göra imo.. låta instrumentet återuppta sin dragningskraft..
Andra tips:
Ta upp en till ny hobby!
Köp en hund!
Se RIKTIGT vackra och bra filmer... Efter jag såg Hero snöade jag in totalt på att hitta en Koto.. eller ev lykas få min bas att låta som en..
jag kommer med mer..
Det ligger absolut något i det, "gräset är grönare", "förbjuden frukt" etcBarbequeVillage skrev:Allting som man inte får/kan göra är intressant. Alltså bör du försätta dig in en position där basspel inte är möjligt, d.v.s. sälja/gömma/låsa in basarna. Helt plötsligt kommer du att känna suget igen!
Hemmagjord psykologi, men jag tror att det funkar!
Det finns säker många här som gärna köper dina prylar!
Aha!MALA skrev:Kajakfiske är det ultimata, väldigt nära naturen, bra träning och fantastiska adrenalinkickar. Prioriterar kajaken framför båt just nu. Det finns speciella fiskekajaker som man sitter "på" och inte i, de är betydligt stabilare än vanliga havskajaker och man behöver inte tömma den på vatten efter en volt
Nej, jag förstår det, men man måste ju försöka!MALA skrev:Det ligger absolut något i det, "gräset är grönare", "förbjuden frukt" etcBarbequeVillage skrev:Allting som man inte får/kan göra är intressant. Alltså bör du försätta dig in en position där basspel inte är möjligt, d.v.s. sälja/gömma/låsa in basarna. Helt plötsligt kommer du att känna suget igen!
Hemmagjord psykologi, men jag tror att det funkar!
Det finns säker många här som gärna köper dina prylar!
Tänker dock inte sälja några basar, jag har lärt mig att jag garanterat kommer att ångra mig
Jag är paniskt förskräckt för koto's efter en traumatiserande händelse!!Liten skrev:Efter jag såg Hero snöade jag in totalt på att hitta en Koto.. eller ev lykas få min bas att låta som en..
jag kommer med mer..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
well.. må så vara ... men att ha det i lurarna när man kör tai-chi på båttaket en söndagsförmiddag får en att se förbi sådant..figgebass skrev:Jag är paniskt förskräckt för koto's efter en traumatiserande händelse!!Liten skrev:Efter jag såg Hero snöade jag in totalt på att hitta en Koto.. eller ev lykas få min bas att låta som en..
jag kommer med mer..
Jag skulle spela in musik till en teaterpjäs på statsteatern ngn gång under tidigt 2k-tal och förutom jag, Niklas Gabrielsson och Pierre (hur fan stavar han?PJÄR??) Swärd så hade det flugits in en överjävlig kotospelande tjej.
Under trumsoundcheck första dagen så ser jag en ytterst orient-futuristisk soffa utan ryggstöd ståendes precis under kontrollrumsfönstret.
Jag ska precis sätta mej på den då guds egen alarmklocka måste ha ringt för jag känner starkt att något är helvetiskt fel någonstans och frågar tknikern "kan man sitta på den där soffan?" varpå han svarar "NEJ FÖR HELVETE!! Det är hennes Koto från sent 1800-tal och den är typ ovärderlig!!"...
Jag blev fan helt skakig närjag tänkte på hur irreparabel skada och sorg jag hade åsamkat om jag satt mej på den....
Ang soundet och spelet så måste jag säga att jag tyckte att det var mycket pengar för lite plioink plonk pluck.....*kom an då, Liten!!*