marcbass skrev:GrafZeppelin skrev:Inget illa ment, men varför ska man köpa via Marcus istället för direkt från Christian?
Den frågan lämnar ja till Christian att svara på!

Vi har haft diskussioner om just detta och eftersom jag fick så många frågor vilka dealers man kunde testa hos så tyckte jag det var på tiden att lägga ut försäljningen. Låt oss säga att det finns en handlare i Laholm. Och en kund i Falkenberg...

inte åker man 30 mil tor extra för att testa. Jag kan också svara på tekniska frågor via mail och telefon för Marcus kunder ju! Sedan har vi servicebiten. Stockholmskunden eller för den delen Umeåkunden åker ogärna ner till skåne för en injustering efter köp etc etc.... det finns mycket fördelar i att ha återförsäljare som blir utbildade och tränade i att vägleda till rätt bas. Likadant som det finns fördelar att köpa lokalt istället för hos thomann etc om kompetensen är rätt, dvs att DU får den service du förtjänar. Tack vare att vi handlar så pass mycket hos tysken finns risken att på sikt stå utan musikaffärer som har service/lite högre priser och var kan vi då testa för att avgöra vilken bas att köpa hos tysken? Nä just det... tänkte inte på det...

Jag gillar också låga priser men inte till den kostnaden.
Marcus är själv en duktig basist, har testat och ägt fler basar och basförstärkare än de flesta basister (nästan inklusive mig

) och vet mycket om hur en bas ska kännas för olika spelstilar OCH kan guida till rätt köp. Likaså Årnes och co! Stöd de dealers som har kompetensen annars tröttnar dessa på det och lägger ner, har hänt ett antal gånger och det vill vi ju inte...