Mint condition måste vara det mest sabbade uttrycket hos privatsäljarna. Det betyder egentligen att den är så nära en helt ny oanvänd vara som det bara går utan att vara just ny och oanvänd (vilket kallas pristine). Minsta lilla ytliga repa drar ner den från mint till "near mint" och i det här fallet ser jag tydligt två lackflagor som definitivt drar ner den till åtminstone "excellent".
För övrigt tycker jag den röda som du länkade till BBQV, var otroligt läcker. Är den till salu i Sverige?
Oupps: tele 68 till salu.
- blackparkas
- Medlem++++
Fast det betyder i min bok mest att den är värd de pengarna för den som köper den för de pengarna, inte nödvändigtvist en global uppfattning så att säga...MALA skrev:Stämmer ju i o f s, om någon betalar är den ju värd så mycketDanne skrev:har du sett tillräckligt många Tele-basar för 40k+ så börjar du tro på att de verkligen är värda så mycket.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- BBQV
- Forumvärd
Jajamensan, Örjans Vintage och Junk säljer. Här kommer adressen:GrafZeppelin skrev:För övrigt tycker jag den röda som du länkade till BBQV, var otroligt läcker. Är den till salu i Sverige?
http://www.jamshop.se/html/orjansvitageandjunkdeals.htm
- bootsy
- Medlem+++
Sant.Danne skrev:Haha, ingen kompis direkt. Han jobbar i lokala musikaffären och med denna annonsen hjälper han till med prisökningslobbyismen som många affärer kör med. Dvs har du sett tillräckligt många Tele-basar för 40k+ så börjar du tro på att de verkligen är värda så mycket.bootsy skrev:Vilken skön kompis du verkar ha. Skickar han fakturor till gästerna efter sina fester också?Danne skrev:Och en på Twang (blonde refin) för 21500:-. Tror säljaren (jag känner honom) försöker sig på en upphaussat-pris-a'la-musikhandlare här.
En av marknadsekonomins absoluta baksidor är att folk går att lura lite för lätt.
Men vi vet ju bättre, eller hur?
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Danne
- VIP medlem
Självklart är den värd vad någon betalat för den.MALA skrev:Stämmer ju i o f s, om någon betalar är den ju värd så mycket, ingen skillnat mot prisökningen på andra vintagebasarDanne skrev:har du sett tillräckligt många Tele-basar för 40k+ så börjar du tro på att de verkligen är värda så mycket.