Alltså, de är ju för jävla balla, de första EB-0 basarna. Eftersom jag själv är ett stort fan av Gibson Les Paul Junior DC, faller den här mig i smaken.
Och 25 000:- verkar ju inte så mycket i dagens galna vintage-priser. Åh, den där mudbuckern ger mig rysningar. Man riktigt SER hur bra den låter http://cgi.ebay.com/VINTAGE-1960-GIBSON ... dZViewItem
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
knedy skrev:Jo, dom är coola... inte lika snygga som dom senare.. typ den jag har. Men annars så.
Snick-snack! Epi Newport är coolast, så det så Fanns för övrigt också med Fuzz-tone. Nu börjar vi snacka ovanlig! Gjordes i 25 exemplar 62-63 och såg ut så här:
Så ovanlig att det inte ens finns ett färgfoto på den!!!
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Bassmaniac skrev:Alltså, de är ju för jävla balla, de första EB-0 basarna. Eftersom jag själv är ett stort fan av Gibson Les Paul Junior DC, faller den här mig i smaken.
Och 25 000:- verkar ju inte så mycket i dagens galna vintage-priser. Åh, den där mudbuckern ger mig rysningar. Man riktigt SER hur bra den låter
Anders
Finns dom i tv-yellow?
Fender Jazzbass Am 62 RI -98, Rickenbacker 4001 -76, Höfner Club Bass -65, Fender Studio Bass, Roland Cube-30 Bass
knedy skrev:Jo, dom är coola... inte lika snygga som dom senare.. typ den jag har. Men annars så.
Snick-snack! Epi Newport är coolast, så det så Fanns för övrigt också med Fuzz-tone. Nu börjar vi snacka ovanlig! Gjordes i 25 exemplar 62-63 och såg ut så här:
Anders
Nu sa jag inte att dom senare EB-0:orna var coolare, bara snyggare.
Jo Newporten med fuzztone har jag stött på också nu när jag letat info om min bas, dom gjorde ju en dubbel-halsad EB med fuzztone och en bas- och en gitarrhals också. En sån skulle man haft!
Anders
Oooh!
Den där var snygg...!!!
Synd att det är shortscale...
Oooh!
Den där var snygg...!!!
Synd att det är shortscale...
Men det är ju det som är grejen! Jag var också lite tveksam till shortscale innan jag köpte min Epi. Oftast har man ju kommit i kontakt med shortscale-basar son bara är crap. Får man däremot spela på en bas där byggkvalitet, material och spelkänsla är av högsta kvalitet, ändrar man ganska snabbt uppfattning. Min Epiphone kommer att finnas på förstärkardagen i Norrtälje, så då får du möjlighet att testa den. Jag kan nästa lova att du blir possitivt överraskad
Anders