Köpa, eller inte köpa? (igen)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Köpa, eller inte köpa? (igen)

Inlägg av Dramo »

Något att ha? En gubbe vill ha 2000:- för den. Vill ha den starkt men jag vet inget om tillverkaren.

Bild
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Emperador, vanligast är väl billigare Gibson-kopior med bolt-on hals. Men den där ser ut att ha neckthrough, korrekta mickar och allt annat så jag säger: KÖP! :tummenupp:

2000kr är ett bra pris för en bolt-on rickenbacker-kopia t.o.m.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

knedy skrev:Emperador, vanligast är väl billigare Gibson-kopior med bolt-on hals. Men den där ser ut att ha neckthrough, korrekta mickar och allt annat så jag säger: KÖP! :tummenupp:

2000kr är ett bra pris för en bolt-on rickenbacker-kopia t.o.m.
Gött. Blir en fin liten tågresa också. :D Han bor en bit bort, nämligen.
Om han accepterar min gamla Jazz i byte blir det ju fan mumma.

EDIT: Stämmisarna och Motörhead-stickern blir nog det första som ryker. Vill någon paxa stämmisarna redan nu? :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

2000:- är den nog värd :wink:
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Å fy fan. Jag såg snabbt bara en rick som kostade 2 papp. Trodde det var någon som inte visste vad en rick var. Sen kollade jag närmare på vem som posta och på bilden. Då förstod jag :D
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Cliff_the_great skrev:Å fy fan. Jag såg snabbt bara en rick som kostade 2 papp. Trodde det var någon som inte visste vad en rick var. Sen kollade jag närmare på vem som posta och på bilden. Då förstod jag :D
Och vad ska det betyda? :?
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Dramo skrev:
Cliff_the_great skrev:Å fy fan. Jag såg snabbt bara en rick som kostade 2 papp. Trodde det var någon som inte visste vad en rick var. Sen kollade jag närmare på vem som posta och på bilden. Då förstod jag :D
Att han vet att du inte har någon rick? :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Dramo skrev:
Då förstog jag att det inte var en rick eftersom jag vet att du vet att en rick för 2000 är en dröm för många. Så det var inte menat som en förolämpning. Hoppas du inte tog det som det.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Cliff_the_great skrev:
Dramo skrev:
Då förstog jag att det inte var en rick eftersom jag vet att du vet att en rick för 2000 är en dröm för många. Så det var inte menat som en förolämpning. Hoppas du inte tog det som det.
Nejdå, ingen fara.
Hade det varit en riktig rick hade jag inte talat om det för någon!
Och om någon hade påstått att det existerade en rick för 2000 så hade jag desperat förnekat det och sedan tystat ner denne snabbt. :shock:
Skriv svar