Komsi komsi Parkasen, ska du få se på godis!
- Geddan
- VIP medlem
Komsi komsi Parkasen, ska du få se på godis!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- BBQV
- Forumvärd
- Geddan
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Pojkar pojkar pojkar...
Reta mig inte idag, är grymt less och vill bara slänga basarna på brasan....
Har repat inför gig:et imorgon och det går verkligen åt h-te...
Jag ÄR verkligen ingen jazzbasist och jag visste att det skulle bli som det mycket riktigt blev med pianisten som ska vara med....
Aja....
Vit japan-P-bas?
Varför skulle jag vilja ha en så´n???
Vet inte ni vid det här laget att om jag ska ha en Fender ska den vara gjord i Amerikat!!!!
Förresten, den som säljer den vita säljer också den blå blom-fendern.
Jag ÄR verkligen ingen jazzbasist och jag visste att det skulle bli som det mycket riktigt blev med pianisten som ska vara med....
Aja....
Vit japan-P-bas?
Varför skulle jag vilja ha en så´n???
Vet inte ni vid det här laget att om jag ska ha en Fender ska den vara gjord i Amerikat!!!!
Förresten, den som säljer den vita säljer också den blå blom-fendern.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- BBQV
- Forumvärd
Är det en så'n där jazzfascist till pianist eller är han kass?blackparkas skrev:Pojkar pojkar pojkar...
Jag ÄR verkligen ingen jazzbasist och jag visste att det skulle bli som det mycket riktigt blev med pianisten som ska vara med...
- blackparkas
- Medlem++++
Han är skitduktig... verkligen asduktig.BarbequeVillage skrev:Är det en så'n där jazzfascist till pianist eller är han kass?blackparkas skrev:Pojkar pojkar pojkar...
Jag ÄR verkligen ingen jazzbasist och jag visste att det skulle bli som det mycket riktigt blev med pianisten som ska vara med...
Troligtvis den skickligaste pianist jag någonsin spelat med.
Men - En jazzfascist.... går inte att spela en vanlig psalm ens utan att det ska bli jobbigt för en rockbasist....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- BBQV
- Forumvärd
Synd att många pianister går i den fällan. Men å andra sidan, i en pianotrio hänger rätt mycket på pianisten...blackparkas skrev:Han är skitduktig... verkligen asduktig.BarbequeVillage skrev: Är det en så'n där jazzfascist till pianist eller är han kass?
Troligtvis den skickligaste pianist jag någonsin spelat med.
Men - En jazzfascist.... går inte att spela en vanlig psalm ens utan att det ska bli jobbigt för en rockbasist....
- blackparkas
- Medlem++++
Mm.
Denna pianist är ju alltså egentligen hur mångsidig som helst, han är sjukligt duktig, absolut gehör osv...
Dock så är det riktigt svårt att försöka komma överens när man spelar, man behöver ju inte slänga in en massa fräcka ackord bara för att man KAN göra det.
Denna pianist är ju alltså egentligen hur mångsidig som helst, han är sjukligt duktig, absolut gehör osv...
Dock så är det riktigt svårt att försöka komma överens när man spelar, man behöver ju inte slänga in en massa fräcka ackord bara för att man KAN göra det.
- MALA
- Distributör
Jag spelar rätt mycket med sådana asbra pianister. Det finns två sätt att handskas med situationen på; 1. om man känner att man inte kan vinna är det grundtoner som gäller, eller 2. Säg åt pianisten att stänga av vänsterhanden eller alternativt att hålla sig borta från nedre delen av klaviaturen när han har en basist med.blackparkas skrev:Mm.
Lycka till

(alternativ 3. Repa och be honom vara konsekvent)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- hosse
- Medlem+++
VA?! vad i helsike har jag nu missat under min 2 dagar långa utfärd?! Bild m.m. satan.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- Medlem+
Orka musiker som tar allt själva när de spelar i band -_-
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.