Har en Music man stingray 30th anniversary tillsalu. den är i bra skick förutom ett par små märken (inget trä syns). Flammig hals och huvud. Strängarna går igenom kroppen vilket de gjorde på de tidiga MMbasarna. Pris: 13.500kr+frakt. Diskutabelt vid smidig affär, dvs upphämtning hos mig. Maila för mer info och bilder.
bobster skrev:Har en Music man stingray 30th anniversary tillsalu. den är i bra skick förutom ett par små märken (inget trä syns). Flammig hals och huvud. Strängarna går igenom kroppen vilket de gjorde på de tidiga MMbasarna. Pris: 13.500kr+frakt. Diskutabelt vid smidig affär, dvs upphämtning hos mig. Maila för mer info och bilder.
Dom där är helt fantastiska. Mahogny. Jag har själv en bandad och en bandlös 30th. Enligt Sterling Ball själv den bästa Stingray dom någonsin har byggt. Kan vara bra om du kunde väga den och ange vikten här. En del är verkligen väldigt tunga. Finns några som väger över 5,5 kg och det är lite väl att ha på axeln en hel kväll. Min bandade väger under 4 och min bandlösa ca 4,5 kg. Men dom låter helt fantastiskt bra. Otroligt skjut i ljudet. Helballa.
Med tanke på hur sköna Jannes 30´th Aniversery kändes och hur snygg den där är!!!!!
Det är tom så att jag skulle slagit till om jag varit en rik kille.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
bobster skrev:Har en Music man stingray 30th anniversary tillsalu. den är i bra skick förutom ett par små märken (inget trä syns). Flammig hals och huvud. Strängarna går igenom kroppen vilket de gjorde på de tidiga MMbasarna. Pris: 13.500kr+frakt. Diskutabelt vid smidig affär, dvs upphämtning hos mig. Maila för mer info och bilder.
Dom där är helt fantastiska. Mahogny. Jag har själv en bandad och en bandlös 30th. Enligt Sterling Ball själv den bästa Stingray dom någonsin har byggt. Kan vara bra om du kunde väga den och ange vikten här. En del är verkligen väldigt tunga. Finns några som väger över 5,5 kg och det är lite väl att ha på axeln en hel kväll. Min bandade väger under 4 och min bandlösa ca 4,5 kg. Men dom låter helt fantastiskt bra. Otroligt skjut i ljudet. Helballa.
//J
hmm hur kan en bandlös väga mer än en än bandad, den borde ju iaf vara några gramm mindre
b_luthman skrev:hmm hur kan en bandlös väga mer än en än bandad, den borde ju iaf vara några gramm mindre
Skillnader på träet i kroppen!
Jepp.
Det finns lätt mahogny och så finns det TUNG mahogny.....
Lite mindre känsligt vad det gäller vikten på bandlösa basar kan jag tycka så länge dom låter bra då man ju oftast bara spelar någon låt lite då och då på bandlösa basar. En bandad bas kan man bli stående med en hel kväll.....