MM stingray

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
bobster
Medlem

MM stingray

Inlägg av bobster »

Har en Music man stingray 30th anniversary tillsalu. den är i bra skick förutom ett par små märken (inget trä syns). Flammig hals och huvud. Strängarna går igenom kroppen vilket de gjorde på de tidiga MMbasarna. Pris: 13.500kr+frakt. Diskutabelt vid smidig affär, dvs upphämtning hos mig. Maila för mer info och bilder.
Bild

Bild
Varför köpa dyrt när du kan köpa billigt? www.bobster.se eller www.musicimport.weebly.com Importtips på nätet
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: MM stingray

Inlägg av Jan Hellman »

bobster skrev:Har en Music man stingray 30th anniversary tillsalu. den är i bra skick förutom ett par små märken (inget trä syns). Flammig hals och huvud. Strängarna går igenom kroppen vilket de gjorde på de tidiga MMbasarna. Pris: 13.500kr+frakt. Diskutabelt vid smidig affär, dvs upphämtning hos mig. Maila för mer info och bilder.
Dom där är helt fantastiska. Mahogny. Jag har själv en bandad och en bandlös 30th. Enligt Sterling Ball själv den bästa Stingray dom någonsin har byggt. Kan vara bra om du kunde väga den och ange vikten här. En del är verkligen väldigt tunga. Finns några som väger över 5,5 kg och det är lite väl att ha på axeln en hel kväll. Min bandade väger under 4 och min bandlösa ca 4,5 kg. Men dom låter helt fantastiskt bra. Otroligt skjut i ljudet. Helballa. :)

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Har testat BB:s dylika pjäs och den var helt enormt grym...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Ojoj!

Med tanke på hur sköna Jannes 30´th Aniversery kändes och hur snygg den där är!!!!!
Det är tom så att jag skulle slagit till om jag varit en rik kille.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+

Inlägg av b_luthman »

Hellboy skrev:
bobster skrev:Har en Music man stingray 30th anniversary tillsalu. den är i bra skick förutom ett par små märken (inget trä syns). Flammig hals och huvud. Strängarna går igenom kroppen vilket de gjorde på de tidiga MMbasarna. Pris: 13.500kr+frakt. Diskutabelt vid smidig affär, dvs upphämtning hos mig. Maila för mer info och bilder.
Dom där är helt fantastiska. Mahogny. Jag har själv en bandad och en bandlös 30th. Enligt Sterling Ball själv den bästa Stingray dom någonsin har byggt. Kan vara bra om du kunde väga den och ange vikten här. En del är verkligen väldigt tunga. Finns några som väger över 5,5 kg och det är lite väl att ha på axeln en hel kväll. Min bandade väger under 4 och min bandlösa ca 4,5 kg. Men dom låter helt fantastiskt bra. Otroligt skjut i ljudet. Helballa. :)

//J
hmm hur kan en bandlös väga mer än en än bandad, den borde ju iaf vara några gramm mindre :P
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

b_luthman skrev:hmm hur kan en bandlös väga mer än en än bandad, den borde ju iaf vara några gramm mindre :P
Skillnader på träet i kroppen!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

straightedge79 skrev:
b_luthman skrev:hmm hur kan en bandlös väga mer än en än bandad, den borde ju iaf vara några gramm mindre :P
Skillnader på träet i kroppen!
Jepp. :)

Det finns lätt mahogny och så finns det TUNG mahogny.....

Lite mindre känsligt vad det gäller vikten på bandlösa basar kan jag tycka så länge dom låter bra då man ju oftast bara spelar någon låt lite då och då på bandlösa basar. En bandad bas kan man bli stående med en hel kväll.....

//J
bobster
Medlem

Inlägg av bobster »

Runt 4,5kg väger den. Tycker den känns som en vanlig stingray, kanske något tyngre.

Mvh Bobster
Varför köpa dyrt när du kan köpa billigt? www.bobster.se eller www.musicimport.weebly.com Importtips på nätet
Skriv svar