BarbequeVillage skrev:Skit. Budgivningen är i full gång och jag kan inte följa med speciellt långt...
Jag avskyr när en säljare gör på det viset Antingen säljer man det för det priset som man satt ut enligt principen "först till kvarn". Tycker också att det är fel när man skriver "...eller högsta bud" i en säljesannons. Vill man ha auktion, kan man lägga ut den på Tradera istället. Då vet man som budgivare dessutom att auktionsförfarandet går till på rätt sätt. Nu kan ju säljaren hitta på vilket bud som helst bara för att trissa upp priset. Eller så åker en köpare hem till honom och viftar med en sedelbunt och, vips, så är basen såld och auktionen är helt plötsligt glömd. Usch!
Senast redigerad av Bassmaniac den tor 22 jan 2009, 16:32, redigerad totalt 1 gånger.
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
alltså jag är inte emot budgivning, men då får man fan skriva det, annars är det ju lite surt, o SVÅRT att veta via blocket, "han bjöd si, du bjöd så, BJUD MER", typ.
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Jag tycker inte det är något problem med budgivning, men då ska man stå för det och att den med högsta bude får basen/prylen.
Speciellt när det gäller en så´n här bas som iaf i mitt tycke är värd mer än 8000, då tycker jag det är befogat.
Däremot, om man sätter ut något på annons och någon ringer och säger att han tar den så får man stå vid det.
Var ju med om en så´n sak förra året eller när det nu var, jag ringde och sa att jag tar den, ska fixa en polare som kommer och hämtar. Roddade med det och ringde senare och då svarade han inte...
Sådana situationer kan man ju sköta lite snyggare tycker jag....
Jag mailade honom också mest för att se om man hade bättre odds som boende ett stenkast från honom. Fick nu svar att basen är såld.
Inte till mig dock.
För övrigt tycker jag att det är ett JÄVLA SÄTT att lägga ut en bas för ett pris och sen köra budgivningsprylen. Först till kvarn för det utsatta priset måste ju gälla. Så svårt är det ju inte att lägga till "eller till högstbjudande", om man nu är på det viset.