Har märkt att det finns en fin kultur här på PB att hitta schyssta underskattade begagnade basar till fina fattigmanspriser.
Jag är intresserad av någon form av avbandad/bandlös lågprestigebas (typ i stil med den Tanglewood som Dramo säljer i en annan tråd) som ändå är ett bra exemplar, dvs att den går att spela på och justera. Hade tänkt mig att punga runt 2000 eller något liknande.
Det jag vill spela på den är väl typ Jazz/jaco-grejer, så något i stil med Jazzbas eller så kanske är att föredra, men som sagt så vet dom flesta här inne bättre än mig vad som gäller och vad som är bra.
Kanske någon på forumet som har någon gammal trostjänare eller hittat nån fet annons?
Jag har en Yamaha BB300 avbandad 4a från runt 82... Smile riktigt fint skick, kaanske säljer den Wink
Låter spännande, men jag tror att jag är ute efter en bas med J/J ev P/J mik-setup, dvs en jävel med stallmik! Men va fan, hojta om du ändå ska sälja den så får vi väl se!
Om du lägger aningen mer än 2000 så borde du kunna få loss en Squire Vintage modified Jazz Fretless
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++