MatsD skrev:Det burkar ju skilja rätt mycket i pris mellan början på 70-talet och slutet på 70-talet, så från beskrivningen "70-talare" kan man ju inte avgöra hur dyrt eller billigt det är. Priserna går från ca 13.000 kr och upp till 20.000 eller mer beroende på årgång och originalskick.
/Mats D
enlikt Anli som jag ser som en säker RIC källa så kom Maple först 75 så den är ju 75-79 nånstans.
Mja det är snarare halsmickens placering som jag syftar på. Det är inte en tidig 70-talare.
16000 borde vara ett riktigt bra pris för NOS.
Om den är schysst.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Du har ju beställt en Aktiv Warwick 6:a Anli.. De trodde man ju inte..
Nej saken va denna ju..
Sista ja hade en RIC så hade ja ingen Helrörsrigg.
Och att spela RIC i en transistor eller hybrid är ju som att käka fil med gaffel, man får inte med sig allt man vill.
Tycker RIC halsarna är sköna som fan o tänkte, va fan. Kan köpa denna. Borde kunna få igen pengarna ifall ja kräks på den om 2 veckor.
men I like. Ska repa imorrn så då ska den få jobba i min Bassman 100 + 4x12".
Känner att den är väldigt diskant och klonkig mot övriga RIC's ja testat.
Kan ju va piss-strängar som sitter på också dock men ändå..
Tror de blir Flats på den snart. .
Grattis! Jag tänkte just att om du inte köper den men säger att den var OK så skulle jag ringa morgon dag och be dem skicka den..ingen favoritfärg men om den är i nyskick är det ju grymt ballt.
Coolt, Maakus En NOS-Ric måste ju ändå vara ett fynd för det priset. Har du tagit reda på när den är tillverkad? Var det originalcase med? Tags? Putsduk? Instruktionsbok m.m? Berätta, berätta...
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70