Säljer min Squier Jv bas på blocket
- John_D
- Medlem++
- MatsD
- Medlem++
- Liten
- Hedersmedlem
Det kunde vart så.. om tråden låg i "Elbasar".. men nu låg den i "Elbasar/Kontrabasar till salu"...MatsD skrev:Vadå? Det här är ju bara en hänvisning till en annons på Blocket, måste väl vara trådskaparens avsikt att den annonsen ska diskuteras eller hur?Janne skrev:Jag antar att MatsD gett dig ett ordentligt bud eftersom hans regel är att bara spekulanter bör skriva i en säljestråd?
/Mats D
- MatsD
- Medlem++
Det har ingen betydelse har jag förstått och fått berättat för mig på en direkt fråga eftersom det postas trådar med tips på basar från alla möjliga annonsplatser - Blocket, Vendolin, Tradera, eBay osv - under "Till salu" här på Prata Bas. Det är väl snarare regel än undantag att sådana trådar utvecklas till diskussionstrådar.Liten skrev:Det kunde vart så.. om tråden låg i "Elbasar".. men nu låg den i "Elbasar/Kontrabasar till salu"...MatsD skrev:Vadå? Det här är ju bara en hänvisning till en annons på Blocket, måste väl vara trådskaparens avsikt att den annonsen ska diskuteras eller hur?Janne skrev:Jag antar att MatsD gett dig ett ordentligt bud eftersom hans regel är att bara spekulanter bör skriva i en säljestråd?
/Mats D
/Mats D
- BB3000S
- VIP medlem
Tror Janne mest på skämtMatsD skrev:Det har ingen betydelse har jag förstått och fått berättat för mig på en direkt fråga eftersom det postas trådar med tips på basar från alla möjliga annonsplatser - Blocket, Vendolin, Tradera, eBay osv - under "Till salu" här på Prata Bas. Det är väl snarare regel än undantag att sådana trådar utvecklas till diskussionstrådar.Liten skrev:Det kunde vart så.. om tråden låg i "Elbasar".. men nu låg den i "Elbasar/Kontrabasar till salu"...MatsD skrev:Vadå? Det här är ju bara en hänvisning till en annons på Blocket, måste väl vara trådskaparens avsikt att den annonsen ska diskuteras eller hur?Janne skrev:Jag antar att MatsD gett dig ett ordentligt bud eftersom hans regel är att bara spekulanter bör skriva i en säljestråd?
/Mats D
/Mats D

Eftersom den här tråden heter "säljer min Squier JV bas på blocket" så går det ju inte direkt att tolka som en allmän Blocket-tips tråd heller. Men som sagt, tror Janne rycker dig i benet lite bara, och visst är det en fin PB-tradition att diskutera fritt i trådarna.
För övrigt tycker jag att er diskussion om JV-basarna och deras värdering och kvaliteter är mycket intressant, så denna typ av OT får definitivt

Peace out.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |