Mustang Bass 1975 [Blocket]
- Mike
- The Transporter
Mustang Bass 1975 [Blocket]
http://www.blocket.se/vi/20211306.htm?ca=9_s
Priset kanske var i häftigaste laget men jäsingen vad snygg den var!
Priset kanske var i häftigaste laget men jäsingen vad snygg den var!
TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
-
- Medlem++
-
- Medlem
- Punkster
- Medlem+++
Nja... Från början var dom ju tänka som student/budgetmodeller. Vissa har ju t.ex. stratamickar för gitarr istället för riktiga baspickuperSkunkofant skrev:Går sådana där för 4k?Punkster skrev:Okey att man kan plocka ut 13k för en fräsch P-bas från samma år med gott samvete, men för det där priset lär den bli svårsåld. Nånstans mellan 4-8k brukar vara lagom.Jesus, måste ju vara en enormt bra investering

Det går att hitta Mustanger och Musicmasters för 4k, men dom flesta är lite billigare. 13000 skulle jag iaf aldrig betala.
/Linus
- bootsy
- Medlem+++
- adde_johansson
- Medlem+
- bootsy
- Medlem+++
- adde_johansson
- Medlem+
Ahh. Som jag trodde då. Tror jag sett Status Quo-basisten med ett slikt bygge också. Var nog därför som min musiknasare hade två sådana basar inne. Han är Quo-nörd.bootsy skrev:Stämmer bra det.adde_johansson skrev:Ursäkta trådkapningen, men jag har för mig att jag sett Mustanger med "standard" p-basmickar. Hemmamoddade eller?
Här är Tina Wemouth från Talking Heads med sin:

olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
- bostrowskij
- Medlem+
13 K är väl häftigt ja, men jag skulle vilja se en Mustang till salu för 4K, jag tror de dagarna är förbi, kanske även i USA (möjligen Reissuen, men knappast en äldre). Musicmaster, och även Bronco hade mycket riktigt en singlecoil gitarrmikrofon, och även ett mycket enklare stall än Mustang och de brukar vara betydligt billigare. Mustang har ett kraftigt String-through stall med individuell justering av strängarna (Bronco och MM justeras två och två) och är ett bättre instrument än de andra två, de har bara kroppsformen gemensamt.Punkster skrev:Nja... Från början var dom ju tänka som student/budgetmodeller. Vissa har ju t.ex. stratamickar för gitarr istället för riktiga baspickuperSkunkofant skrev:Går sådana där för 4k?Punkster skrev:Okey att man kan plocka ut 13k för en fräsch P-bas från samma år med gott samvete, men för det där priset lär den bli svårsåld. Nånstans mellan 4-8k brukar vara lagom.Jesus, måste ju vara en enormt bra investering
Träbitarna och hantverket är väl inte riktigt av samma klass heller. Visst finns det riktigt grymma gamla Mustanger, men det finns massor av nedköp också. Sen är det ju efterfrågan som styr priset. Mustang och Musicmaster är inte populära modeller, alltså sjunker priset.
Det går att hitta Mustanger och Musicmasters för 4k, men dom flesta är lite billigare. 13000 skulle jag iaf aldrig betala.
Gubbstrutt 60+
- Punkster
- Medlem+++
Är medveten om att Mustangen är ett bättre bygge än Musicmastern, men 13k är ändå bra saftigt imo. När jag var på shortscale-jakt (visserligen i somras) så fanns det både Mustanger och Musicmasters till salu på Ebay för under 4k. Fast dom var inte orginal, många var moddade med p-mick som ovan.
/Linus
- peter_s
- Medlem++