Gammal Ibba + Kustom-låda (Blocket)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Gammal Ibba + Kustom-låda (Blocket)

Inlägg av Punkster »

3500 känns ganska värt för detta GAS-framkallande paket :D

http://www.blocket.se/vi/20724178.htm?ca=8_s
/Linus
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Basen skulle jag inte tacka nej till gillar hur den ser ut, kanske hitta något annat p-skydd men jovars :)

Lådan och toppen är väl rolig kuriosa. Men just nu har jag inga pengar över så den får väl gå till någon annan :(
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Lådan hade inte jag tackat nej till..
Vet bara hur bra dom där 2 1x15" Kustom lådorna lät som jag sålde till Roland som han sen/nu sålt till någon som nu säljer dom igen tror ja.
Grymt bra lådor..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Var nära att köpa en så´n låda för ett tag sedan.
Ångrar att jag inte tog mig tid att åka och hämta den.
Har inte testat nå´n men bara hört gott om dem.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Har haft en sån låda!
Tät, stabil, tung!
Klart köpvärt! (Lådan alltså, resten vetefan...)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

marcbass skrev:Lådan hade inte jag tackat nej till..
Vet bara hur bra dom där 2 1x15" Kustom lådorna lät som jag sålde till Roland som han sen/nu sålt till någon som nu säljer dom igen tror ja.
Grymt bra lådor..
Det är jag som har Rolands Kustom 1x15-lådor och jag kan intyga att det är bra tyck i dem. Om jag lirade lite mer aktivt ute eller hade en repa så skulle jag nog behålla dem men ju har jag lite för många lådor för "pojkrummet", därför ligger de ute till försäljning ihop med en 70-tals Traynor-rörtopp som en komplett vintage-rigg. Jag kommer nog att ångra mig när jag har sålt.

Den där Kustom-lådan på Blocket är från samma epok, sent 70-tal/tidigt 80-tal och låter nog lika bra och borde vara värd minst 2.000 spänn bara den.

/Mats D
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Jag har en senare version av den basen (annat huvud, rosewoodbräda, vanligt plåtstall). Den är väldigt välbyggd och väldigt, väldigt skön att spela på. Micken skulle man kanske vilja byta, dock. Men genom en schysst rigg (kanske inkl. Kustom-lådan i annonsen?) låter det bra. Om han släpper basen för sig lär den bli riktigt billig. Rekommenderas i så fall varmt!
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
awe
Medlem

Inlägg av awe »

Eftersom jag behövde en låda till vår musikförening gjorde jag slag i saken och åkte och kollade på prylarna. Tråkigt nog så hade killen varken gitarrkabel eller högtalarkabel så det gick ju inte att prova prylarna men jag fick lov att öppna lådan för att kolla så att konerna var OK (vilket dom var). Vet i tusan vad det var för element, inget namn, pressad plåt och relativt små magneter, inget som ingav respekt... nån som vet vad det brukade sitta i Kustom?
Hursomhelst så ville han inte sälja lådan separat så jag var tvungen att ta allt.
Basen var överraskande trevlig, lätt och resonant så den behåller jag kanske trots det makalöst opassande huvudet.
Stärkaren var också schysst men jag behöver inte den så den får nog gå... nån som har koll på vad dom brukar kosta?
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

awe skrev:Eftersom jag behövde en låda till vår musikförening gjorde jag slag i saken och åkte och kollade på prylarna. Tråkigt nog så hade killen varken gitarrkabel eller högtalarkabel så det gick ju inte att prova prylarna men jag fick lov att öppna lådan för att kolla så att konerna var OK (vilket dom var). Vet i tusan vad det var för element, inget namn, pressad plåt och relativt små magneter, inget som ingav respekt... nån som vet vad det brukade sitta i Kustom?
Hursomhelst så ville han inte sälja lådan separat så jag var tvungen att ta allt.
Basen var överraskande trevlig, lätt och resonant så den behåller jag kanske trots det makalöst opassande huvudet.
Stärkaren var också schysst men jag behöver inte den så den får nog gå... nån som har koll på vad dom brukar kosta?
Grattis!

Om huvudet på basen skulle bli för opassande så går det bra att PM:a mig :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
awe
Medlem

Inlägg av awe »

Punkster skrev:
awe skrev:Eftersom jag behövde en låda till vår musikförening gjorde jag slag i saken och åkte och kollade på prylarna. Tråkigt nog så hade killen varken gitarrkabel eller högtalarkabel så det gick ju inte att prova prylarna men jag fick lov att öppna lådan för att kolla så att konerna var OK (vilket dom var). Vet i tusan vad det var för element, inget namn, pressad plåt och relativt små magneter, inget som ingav respekt... nån som vet vad det brukade sitta i Kustom?
Grattis!

Om huvudet på basen skulle bli för opassande så går det bra att PM:a mig :wink:
Ha-ha, OK!
elmelino
Medlem++

Inlägg av elmelino »

Dom här Audex förstärkarna brukar gå för ung.1000-1500kr beroende på skick, är det en 4ohms så kan jag vara intresserad.
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,YAMAHA,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.AMPEG
Användarvisningsbild
awe
Medlem

Inlägg av awe »

elmelino skrev:
Dom här Audex förstärkarna brukar gå för ung.1000-1500kr beroende på skick, är det en 4ohms så kan jag vara intresserad.
Så dom fanns med olika impedans? Det här är i alla fall en 4 Ohms.

Jag tror det blir Tradera på den här, håll utkik de närmsta dagarna!
elmelino
Medlem++

Inlägg av elmelino »

Ja dom fanns i i 4 & 8ohms utförande även i gitarr och bas utförande skiljer lite på dom där. Jag vill minnas att jag fick 1100kr för min basvariant 8ohm med originalväska allt i gott skick inu i vintras/Björn
FENDER,MARUSZCZYK,BAUM,YAMAHA,PHIL JONES,TC-ELECTRONIC.GK.AMPEG
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

awe skrev: Basen var överraskande trevlig, lätt och resonant så den behåller jag kanske trots det makalöst opassande huvudet.
Hurra! Snart kan vi bilda en klubb för Roadstar II P-basar! :D
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
awe
Medlem

Inlägg av awe »

Kultivator skrev:
awe skrev: Basen var överraskande trevlig, lätt och resonant så den behåller jag kanske trots det makalöst opassande huvudet.
Visst, men menar du bara vi som har fulhuvudet eller får man vara med om man har vanligt four-in-line-huvud?
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

awe skrev:
Kultivator skrev:
Visst, men menar du bara vi som har fulhuvudet eller får man vara med om man har vanligt four-in-line-huvud?
Han har four-in-line själv så jag tror det är ganska lugnt 8)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
awe
Medlem

Inlägg av awe »

YZZ skrev:
awe skrev:
Kultivator skrev:
Han har four-in-line själv så jag tror det är ganska lugnt 8)

OK! BTW, det kanske inte finns så många Roadstar II med 2+2 huvud så att det räcker till en klubb :lol: . Kan faktiskt inte minnas att jag sett det innan, däremot känner man ju igen huvudet från den samtida Musician-serien (lite mer möbelbas-stuk).
Användarvisningsbild
awe
Medlem

Inlägg av awe »

Sådärja... nu är Audex-stärkaren upp på Tradera, bara att logga in och börja bjuda över varandra :wink:

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=87993290
Skriv svar