alexon skrev:I annonsen stod att det inte var en Fender US utan en MIJ. Det är vad jag kallar ett formellt fel.
Made in Japan vad?
håller med om att det är jävligt lurigt gjort dock. nån stackare har nog köpt den i tron om att det är en Fender när säljaren samtidigt kan säga "det står inte nånstans i annonsen att det är en Fender". sad, but true.
alexon skrev:I annonsen stod att det inte var en Fender US utan en MIJ. Det är vad jag kallar ett formellt fel.
Made in Japan vad?
håller med om att det är jävligt lurigt gjort dock. nån stackare har nog köpt den i tron om att det är en Fender när säljaren samtidigt kan säga "det står inte nånstans i annonsen att det är en Fender". sad, but true.
Såg annonsen tidigare, och om inte jag minns fel stod det först att det inte var en riktig USA fender utan en replika på en MIJ. Alltså en kopia på en japanare.... eller minns jag fel?
En fiffigt formulerad annons.
Ärligt men en medveten ordlek med syfte att vilseleda. Hoppas att ingen blev blåst!
Made in Japan vad?
Annonsen den här gamla tråden handlar om är borta för länge sedan, men nu har det dykt upp en ny "Precision Bass Japan".. som verkar vara upplagd av samma snubbe och troligtvis ingen "Fender" det heller. Precis som förra annonsen med den andra Basen påstår han inte bokstavligen att det är en Fender iofs;"det är inte en äkta Fender US utan en MIJ replica (Japan)".. men han begär ändå 4300 för den så man kanske bör se upp:
1. Huvudet är dekaltrimmat.
2. Beteckningen MIJ är Fenders beteckning.
Det här är bondfångeri. Det ska stå att det inte är en fender. Jag har anmält till Vendolin.
Mja. Det är väl bara en förkortning för Made In Japan?
Den kan ju knappaast Fender ha ensamrätt på.
Inget fel egentligen menar jag alltså, bara lite fult.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Det här är bondfångeri. Det ska stå att det inte är en fender. Jag har anmält till Vendolin.
Jo, det är jättefel. Inte att bara skriva MIJ. Men att göra det i kombination med en fake-bas, gör att det kan uppfattas som en japanfender.
Jo, det är jättefel. Inte att bara skriva MIJ. Men att göra det i kombination med en fake-bas, gör att det kan uppfattas som en japanfender.
Visst är det fel, men det är knappast ens anmälningsbart att skriva "Made in Japan" i en annons.
Menade bara så.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP