Två år är ingen tid för en dinosauriebasmartin skrev:Du har haft nästan två år på dig...yohan skrev:För långsambasmartin skrev:Njet. marcbass tog hela rubbet.Walka skrev:är caset kvar?

Nåja, jag tar den när marcbass gett upp

Två år är ingen tid för en dinosauriebasmartin skrev:Du har haft nästan två år på dig...yohan skrev:För långsambasmartin skrev:Njet. marcbass tog hela rubbet.Walka skrev:är caset kvar?
Den är plan och fin. Nu har jag iofs sagt till marcbass att han kan få den, men PM:a honom och se. Jag vill bara bli av med skrotet, det finns inget värde i den som den är nu. Hade tänkt att rusta upp den själv, men det lär ju inte bli av.yohan skrev:
Jag är ju lite trögtänkt så det är bäst att dubbelkolla![]()
Den är komplett men greppbrädan är borthyvlad så det som behövs är en ny greppbräda? Hur pass är är "borthyvlingen" gjort? Plan och fin eller krävs det mer jobb innan greppbrädan kan åka på?
34"?
Hmmm, har ju både greppbrädesämne, band samt sommarsemester och saknar 5:a.....
Men du har ju haft två år på digbasmartin skrev:Den är plan och fin. Nu har jag iofs sagt till marcbass att han kan få den, men PM:a honom och se. Jag vill bara bli av med skrotet, det finns inget värde i den som den är nu. Hade tänkt att rusta upp den själv, men det lär ju inte bli av.yohan skrev:
Jag är ju lite trögtänkt så det är bäst att dubbelkolla![]()
Den är komplett men greppbrädan är borthyvlad så det som behövs är en ny greppbräda? Hur pass är är "borthyvlingen" gjort? Plan och fin eller krävs det mer jobb innan greppbrädan kan åka på?
34"?
Hmmm, har ju både greppbrädesämne, band samt sommarsemester och saknar 5:a.....
Jag säger inte "vad var det jag sa"marcbass skrev:Kanoners. Ett roligt projekt till..
Då ska ja sälja av mina andra objekt här hemma tror ja.. Kommer nog en säljtråd ikväll..
Hur blev det nu med den där säljtråden då? Väntar....marcbass skrev:Jo men inte denna..
+124237yohan skrev:Hur blev det nu med den där säljtråden då? Väntar....marcbass skrev:Jo men inte denna..
Den kommer alldeles strax..yohan skrev:Hur blev det nu med den där säljtråden då? Väntar....marcbass skrev:Jo men inte denna..
Jaha?marcbass skrev:Den kommer alldeles strax..yohan skrev:Hur blev det nu med den där säljtråden då? Väntar....marcbass skrev:Jo men inte denna..
Du testade inte min BBN5:a som jag hade med mig?basmartin skrev:Hej!
Har en avbandad blå Yamaha BBG5 från 1997-98 som står hemma på vinden och skämms. Bandade av den och det blev rätt misslyckat, mest på grund av att den lät skit. Har försökt att fixa och få ordning på den men ej lyckats. Nu står den i vägen och samlar damm, så om det är någon som tycker att det är kul att renovera, slå till. All elektronik och mekanik funkar, så det som behövs göras för att få den att bli spelbar igen är att byta greppbräda. Kanske något för BBQvillage?
Pris: 1000:-?
Har ett stort hardcase i mint condition till den som man kan få med för 500:-
Fixar bilder så snart jag kan
Edit: stavfel
Edit: Inte mitt ex, men så här ser den ut:
http://www.tradingmusician.com/images/p ... mabbg5.jpg
Band är ju en annan sak. För en bandlös behövs en ganska hård greppbräda och Yamaha använder ganska sunkigt och mjukt trä i sina billigare basar. Både själva halsträet och greppbrädesämnet har ganska död klang. Funkar ok när det är en bandad bas men när det är bandlöst så avslöjas alla brister.kanifflesmannen skrev:Du testade inte min BBN5:a som jag hade med mig?basmartin skrev:Hej!
Har en avbandad blå Yamaha BBG5 från 1997-98 som står hemma på vinden och skämms. Bandade av den och det blev rätt misslyckat, mest på grund av att den lät skit. Har försökt att fixa och få ordning på den men ej lyckats. Nu står den i vägen och samlar damm, så om det är någon som tycker att det är kul att renovera, slå till. All elektronik och mekanik funkar, så det som behövs göras för att få den att bli spelbar igen är att byta greppbräda. Kanske något för BBQvillage?
Pris: 1000:-?
Har ett stort hardcase i mint condition till den som man kan få med för 500:-
Fixar bilder så snart jag kan
Edit: stavfel
Edit: Inte mitt ex, men så här ser den ut:
http://www.tradingmusician.com/images/p ... mabbg5.jpg
Hade varit kul att höra om du tyckte den var lika hopplös avbandad som din BBG5.
Jag funderar starkt på att ta hjälp av en kompis och banda på den igen.
Den låter inte så jätteroligt akustiskt och bandlöst var nog inget för mig.
Kan den bli bra igen med nya band eller är det ny greppbräda som gäller tror du?
Bättre o bättre, det blir en liiiiiiten aning brightare ljud med SS-band. Vill du ha riktigt klonkig ton så skaffa Warwick-band,kanifflesmannen skrev:Då ska jag definitivt banda på den igen. Kanske kostar på rostfria band till och med. En kompis bandade om sin strata (gitarr)med rostfritt och han tyckte det blev bättre ljud.