Mega-OLP
- ingo
- VIP medlem
Stallet satt hur som helst ursprungligen på en Clover XP15.5 bas.
Kanonstall !
Kanonstall !
http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
- MatsD
- Medlem++
Ja, när den som frågar gör sig dummare än han är - du fattade precis varför jag skrev som jag skrev, det fanns inget skäl att ställa en sån fråga annat än att vara lite så där demonstrativt retorisk - du visade ju t o m själv genom att argumentera emot att du faktiskt hade fattat den bakomliggande innebörden i min kommentar om ETS-stallet.Simon Andersson skrev:att svara på en enkel fråga var tydligen för svårt. jisses...MatsD skrev:Ett litet tävlingsmoment tänkte jag då kanske kunde stimulera Simon att gnugga geniknölarna och själv komma med en plausibel förklaring, men i stället blev han lessen å kinkig och börja fäkta med armar och ben och det känner jag att jag inte riktigt har kompetens att styra upp eftersom jag saknar pedagogisk barnskötar- och förskollärarutbildning och eftersom min första pedagogiska tanke om tävligen uppenbarligen slog så fel.
Att du har en annan åsikt om hur dyra saker det är rimligt att sätta på ett billigt instrument, det är en sak - men att spela korkad förtjänar ett precis ett sånt svar som du fick.
Dessutom halkade du in på ett bananskal och lade näsan i blöt på ett helt omotiverat sätt. Jag ville bara att alfonz skulle bekräfta att det var ett genuint ETS-stall och inte nån billig kopia eftersom det påverkar hur prisvärd basen är. Jag ville göra honom en tjänst genom att säga att han borde pusha för att det satt ett exklusivt stall på - förutsatt att det var ett sådant. Varför du prompt måste dit och himla med ögonen och peta i hur jag formulerade mig är helt obegripligt.
/Mats D
- Simon Andersson
- Medlem++
med tanke på att detta är ett forum gällande bas/basister, där man bla ska få svar på frågor man undrar över, så undrade jag nyfiket varför du tyckte det var underligt att modda en billigare bas med dyrare grejer, eftersom jag själv inte tycker det är underligt.MatsD skrev:Ja, när den som frågar gör sig dummare än han är - du fattade precis varför jag skrev som jag skrev, det fanns inget skäl att ställa en sån fråga annat än att vara lite så där demonstrativt retorisk - du visade ju t o m själv genom att argumentera emot att du faktiskt hade fattat den bakomliggande innebörden i min kommentar om ETS-stallet.
Att du har en annan åsikt om hur dyra saker det är rimligt att sätta på ett billigt instrument, det är en sak - men att spela korkad förtjänar ett precis ett sånt svar som du fick.
Dessutom halkade du in på ett bananskal och lade näsan i blöt på ett helt omotiverat sätt. Jag ville bara att alfonz skulle bekräfta att det var ett genuint ETS-stall och inte nån billig kopia eftersom det påverkar hur prisvärd basen är. Jag ville göra honom en tjänst genom att säga att han borde pusha för att det satt ett exklusivt stall på - förutsatt att det var ett sådant. Varför du prompt måste dit och himla med ögonen och peta i hur jag formulerade mig är helt obegripligt.
/Mats D
en vanlig enkel fråga och du utgick direkt ifrån att jag var korkad.
trist.
-
- Medlem+
Re: Mega-OLP
Jag tar basen!
- blackparkas
- Medlem++++
Det gör du rätt i!A_Warning skrev:Jag tar basen!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- MatsD
- Medlem++
Jag har en lång historik bakom mig på ett flertal forum av att vara hjälpsam och svara på frågor, men Simon Andersson håller ju bara på och tjafsar för att han inte delar min åsikt, han vill inte få svar på nån fråga, han vill bara protestera mot att jag tyckte det var "lite underligt" att det satt ett stall för över 1000 kr på en lågprisbas. I sin senaste kommentar skriver han dessutom att jag utgick från att han var korkad, när jag tydligt skriver att jag utgick från att han SPELAR korkad. Den dagen han ställer en riktig fråga så ska jag svara på den även om jag tycker den är korkad, men det är skillnad på att vara dum och att göra sig dummare än man är.macahan skrev:men herregud mats.. gå och ät en banan så du får lite socker i dig..
Detta är det sista jag skriver i det här ärendet. Om någon inte vill begripa vad jag menar eller på allvar tycker att man ska besvara frågor när frågeställaren spelar dum, då är det inget jag kan göra något åt, bara beklaga.
/Mats D
Du bör nog skicka ett pm, inte säkert att Alfons orka läsa den här tråden längre.A_Warning skrev:Jag tar basen!
- blackparkas
- Medlem++++
Jag tycker också att det är underligt att man sätter ett 1000kr stall på en billig bas.
Men har man ett liggandes som inte används på annat håll, så varför inte?
Mats, jag delar din undran till viss del, har som ni vet inte fattat riktigt varför man slänger ner stora summor på billiga basar även om jag förstås förstår att basen blir bättre, jag köper hellre en bättre bas från början.
Men som geddy förklarat i en annan tråd, och vilket jag förstår så tycker många det är kul att förädla sina instrument för att så billigt som möjligt få en riktigt bra bas.
Sedan tror jag det är mer din attityd Mats som kan tyckas vara lite stötande i en del trådar, vilket har diskuterats förut.
Macahans inlägg ang Sthlm:are är inte helt irrelevant.
Men har man ett liggandes som inte används på annat håll, så varför inte?
Mats, jag delar din undran till viss del, har som ni vet inte fattat riktigt varför man slänger ner stora summor på billiga basar även om jag förstås förstår att basen blir bättre, jag köper hellre en bättre bas från början.
Men som geddy förklarat i en annan tråd, och vilket jag förstår så tycker många det är kul att förädla sina instrument för att så billigt som möjligt få en riktigt bra bas.
Sedan tror jag det är mer din attityd Mats som kan tyckas vara lite stötande i en del trådar, vilket har diskuterats förut.
Macahans inlägg ang Sthlm:are är inte helt irrelevant.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
-
- Medlem++
Men även om du tror att han menade att argumentera och gnälla om det så behöver du ju inte sjunka så lågt och förolämpa honom för det.MatsD skrev:Jag har en lång historik bakom mig på ett flertal forum av att vara hjälpsam och svara på frågor, men Simon Andersson håller ju bara på och tjafsar för att han inte delar min åsikt, han vill inte få svar på nån fråga, han vill bara protestera mot att jag tyckte det var "lite underligt" att det satt ett stall för över 1000 kr på en lågprisbas. I sin senaste kommentar skriver han dessutom att jag utgick från att han var korkad, när jag tydligt skriver att jag utgick från att han SPELAR korkad. Den dagen han ställer en riktig fråga så ska jag svara på den även om jag tycker den är korkad, men det är skillnad på att vara dum och att göra sig dummare än man är.macahan skrev:men herregud mats.. gå och ät en banan så du får lite socker i dig..
Detta är det sista jag skriver i det här ärendet. Om någon inte vill begripa vad jag menar eller på allvar tycker att man ska besvara frågor när frågeställaren spelar dum, då är det inget jag kan göra något åt, bara beklaga.
/Mats D
Då är man ju inte mycket bättre själv eller hur?
Bara för att någon är taskig mot en behöver man inte vara taskig tillbaka.
Man kan ta det lugnt och hålla sig på sin nivå istället.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Tack skaru ha!A_Warning skrev:Jag tar basen!
NU KAN NI JU ÄNTLIGEN ALLA HÅLLA KÄFTEN MED ER!!!!! Tjafs tjafs tjafs...

- blackparkas
- Medlem++++
Men var inte jag ganska duktig ändå som tog mitt "tjafs" med geddan i en ny tråd? Vah vah VAH?

Hade skrivit det första inlägget i den tråden här först, men kom på bättre tankar...
Synd på ett sätt att den blev såld, en polare som inte riktigt vet hur det blir med hans band hade varit intresserad bara han hade vetat att de hade kört vidare med bandet..

Hade skrivit det första inlägget i den tråden här först, men kom på bättre tankar...
Synd på ett sätt att den blev såld, en polare som inte riktigt vet hur det blir med hans band hade varit intresserad bara han hade vetat att de hade kört vidare med bandet..
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Simon Andersson
- Medlem++
kom inte här och säg att jag är den som tjafsar. det var du som började med det efter att jag ställde en relevant fråga inom ämnet. jag vet att du varit hjälpsam tidigare och antog att man kunde föra en normal dialog. inget konstigt med det. det är ju ett forum där de flesta tycker olika och tipsar och trixar varann, right?MatsD skrev:Jag har en lång historik bakom mig på ett flertal forum av att vara hjälpsam och svara på frågor, men Simon Andersson håller ju bara på och tjafsar för att han inte delar min åsikt, han vill inte få svar på nån fråga, han vill bara protestera mot att jag tyckte det var "lite underligt" att det satt ett stall för över 1000 kr på en lågprisbas. I sin senaste kommentar skriver han dessutom att jag utgick från att han var korkad, när jag tydligt skriver att jag utgick från att han SPELAR korkad. Den dagen han ställer en riktig fråga så ska jag svara på den även om jag tycker den är korkad, men det är skillnad på att vara dum och att göra sig dummare än man är.
/Mats D
att vara korkad/spela korkad. skitsamma va? din inställning är/var ju den samma i vilket fall som helst. du hade redan bestämt dig för att jag av nån anledning spelade korkad. och den inställningen ledde till allt detta. DET är å andra sidan beklagligt.
- blackparkas
- Medlem++++
the_great_alfonzo skrev:Hehe, duktig pojke parkas.jag är nöjd bara fanskapet blir sålt... Enbart stallmick är groteskiöst mycket fail.
Nja.... Tycker du har fel där.
Stingrays "stallmick" är ju så mycket mer än en bara en stallmick.
Får du det inte att låta "halsmick" så är det förmodligen aå att:
1. Du har inte rattat rätt.
2. Det är fel prylar i basen (mick/preamp etc...)
1. Se svar 1 och 2.....

-
- Medlem++
+1blackparkas skrev:the_great_alfonzo skrev:Hehe, duktig pojke parkas.jag är nöjd bara fanskapet blir sålt... Enbart stallmick är groteskiöst mycket fail.
1. Se svar 1 och 2.....
Men du har ju 2 ettor

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
It's a trap!!YZZ skrev:+1blackparkas skrev:the_great_alfonzo skrev:Hehe, duktig pojke parkas.jag är nöjd bara fanskapet blir sålt... Enbart stallmick är groteskiöst mycket fail.
1. Se svar 1 och 2.....
Men du har ju 2 ettor

Har du fått sålt basen eller?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Aj då, bummer, sitter på jobbet och har suttit här i 12 timmar 3 dagar i sträck, det tär på hjärncellerna....
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Kan du inte få den där att låta stenhård meshuggahishish så:
1. Har du gjort nå´t fel med den.
X. Är det fel på prylarna.
2. Så är det som jag säger att OLP inte alls låter lika bra som Music Man..
1. Har du gjort nå´t fel med den.
X. Är det fel på prylarna.
2. Så är det som jag säger att OLP inte alls låter lika bra som Music Man..
- the_great_alfonzo
- Medlem+++