http://vendolin.se/Annonce_Detail.asp?r ... id=5662074
Har Fender någonsin tillverkat AV 62 Reissuen i denna färg? Enligt säljaren är det i alla fall en amerikanare.
Kan det vara fake? Skulle vara jäkligt tufft med en Sea-foam eller Surf grön Jazz.. Har för mig att just den här basen har varit uppe förut och diskuterats tidigare..
Av bilderna att dömma så ser lacken väldigt ojämn och halvmatt, som om det är hemmagjort. Så min gissning är att den är omlackad. Maila och fråga vettja!
knedy skrev:Av bilderna att dömma så ser lacken väldigt ojämn och halvmatt, som om det är hemmagjort. Så min gissning är att den är omlackad. Maila och fråga vettja!
Det kan nog mycket väl vara så ja. Jag mailade men har inte fått nåt svar angående det än
Men jag har haft Surfgreen-GAS ett bra tag nu! Är riktigt sugen på att köpa och lacka om nån bas i den färgen!
Bilden är så dålig så det är svårt att säga något om lacken. Jag skulle vilja se bild på serienumret. Inte alls någon omöjlighet att den är helt original eftersom det är just en Custom Shop.
Danne skrev:Bilden är så dålig så det är svårt att säga något om lacken. Jag skulle vilja se bild på serienumret. Inte alls någon omöjlighet att den är helt original eftersom det är just en Custom Shop.
Danne skrev:Bilden är så dålig så det är svårt att säga något om lacken. Jag skulle vilja se bild på serienumret. Inte alls någon omöjlighet att den är helt original eftersom det är just en Custom Shop.
Hur vet du at det är en Custom Shop? Om den nu är det och helt original måste det väl vara ett riktigt bra pris.
knedy skrev:Av bilderna att dömma så ser lacken väldigt ojämn och halvmatt, som om det är hemmagjort. Så min gissning är att den är omlackad. Maila och fråga vettja!
Antingen ser du som en hök, eller så är det dags för en ny skärm eller nya brillor för mig.
Själv ser jag inget konstigt alls.
Ed Friedland har ju en CS-jazz som ser ut såhär, men det här verkar ju av allt att döma inte vara en CS. Den har dock nästan 20 år på nacken (stämpeln ser ut som 1990 i mina ögon), så Fender kan säkert ha ändrat färgutbudet för den här modellen sedan dess.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Antingen ser du som en hök, eller så är det dags för en ny skärm eller nya brillor för mig.
Om du kollar hur ljuset speglas i lacken så ser du att det ser lite för grumlig ut. Men det är ju bara hur jag tolkar bilderna.
Om du kollar hur ljuset speglas i lacken så ser du att det ser lite för grumlig ut. Men det är ju bara hur jag tolkar bilderna.
Det var ingen som helst kritik, mera imponerad av alla smådetaljer som ni ynglingar upptäcker.
CS nämns det inget om.
Näe, där tror jag att jag läste något som inte fanns. Flåt. Tror ändå inte att det är så ovanligt med customlacker på dåtidens Reissues. Kan ju kanske vara en japan också.
Fender Japan har alltid haft bra färgutbud.
Så om lacken är original kan det vara en Fender Japan. Inte för att jag kan erinra mig ha sett någon i just denna gröna färgen men jag kan inte heller erinra mig ha sett alla Fender Jazzbasar i hela världen.
på bilden på halsdatumen så sitter de ju grön färg i klarlacken eller va fan de är för gegga där e..
De borde de inte göra ifall den va original lackad..
marcbass skrev:på bilden på halsdatumen så sitter de ju grön färg i klarlacken eller va fan de är för gegga där e..
Vilka bilder?
Kan du lägga upp dem här? Då ser man direkt om det är Fender Japan, Fender USA eller inte Fender alls...Eller omlack.
marcbass skrev:på bilden på halsdatumen så sitter de ju grön färg i klarlacken eller va fan de är för gegga där e..
Vilka bilder?
Kan du lägga upp dem här? Då ser man direkt om det är Fender Japan, Fender USA eller inte Fender alls...Eller omlack.
Jag var för lat att kolla länken.
Men nu har jag gjort det...
Klarlacksrester på klacken är ju lite skumt för Fender brukar inte lacka något nämnvärt i halsfickan, inte mer än det som stänker ner i processen. De maskar ju även för den delen. Dessutom så har jag väldigt svårt att se att de skulle montera hals på en kropp vars lack inte härdat ordentligt.
Jag lägger min röst på omlack även om det är svårt att vara 100 när man inte sett den IRL. Killen kanske köpte den som originallack och blev blåst.
När det gäller såna saker så brukar man kunna spåra (och av någon anledning kommer 7/10 meckade grejor från samma säljare )
En röst på originallack: Jag har för något åt sedan förlorat en budgivning på en c:a -90 års AVRI J på tyska e**y, i just denna kulör. När det gäller färgklet på halsklacken så finns det gott om sådant på min 3TSB AVRI från Fullerton-tiden.
Stackade pottar finns inte på japanska "62:or". Åtminstone inte från början.