Fender P-bas 68:a (Blocket)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Gäst---
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst--- »

Var bor du? Bor du i Stockholm så kan du kila in till min polare Jörgen på Twang. Han kan kolla den åt dig.

Du köpte den i USA va?
I USA så råder ganska mycket "frågar du inte så berättar vi inte" i vintagebranchen.[/quote]

Tack. Bor i Stockholm så jag kollar med Twang.
Japp, USA köp. Som tur va tror jag ärligen talat inte att den jag köpte den av visste ngt han inte berättade men ursprunglige ägaren är inte ens i livet så lite svårt att kolla upp alla fakta där.
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

basmicke skrev:Var bor du? Bor du i Stockholm så kan du kila in till min polare Jörgen på Twang. Han kan kolla den åt dig.

Du köpte den i USA va?
I USA så råder ganska mycket "frågar du inte så berättar vi inte" i vintagebranchen.
Tack. Bor i Stockholm så jag kollar med Twang.
Japp, USA köp. Som tur va tror jag ärligen talat inte att den jag köpte den av visste ngt han inte berättade men ursprunglige ägaren är inte ens i livet så lite svårt att kolla upp alla fakta där.[/quote]

Jag tror inte att det är några konstigheter med basen men för en framtida försäljning är det bra att veta.
Time is a cruel companion
Gäst---
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst--- »

Pentastar skrev:Jag tror inte att det är några konstigheter med basen men för en framtida försäljning är det bra att veta.
Var in till Twang men tyvärr semester där ft. Var dock in till Halkan som kollade och tyckte allt såg bra ut. Lite klantig slipning och omlackning som gjorde mig misstänksam efter kommentarerna här på forumet men kroppen var en gammal alkropp med rätt dimesioner som hade varit med länge så han såg ingen anledning att tvivla på att den inte var minst lika gammal som halsen, dvs '68. Nytt plekrtumskydd införskaffades så nu är den helblond.

Bild
Gäst---
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst--- »

Slutrapport. Har nu varit runt till lite vintage kännare och Hasse på Ad Lib. Contentan är att det verkar vara en gammal p-bas kropp ftån mitten av 60-talet. Kollade urfräsningar mm. Hemlackad på 70-talet och då också nedslipad därav den extremt låga vikten. Halsen är utan tvekan en sliten -68. Bara att spela på nu. Satte på ett turtleshell plektrumskydd på inrådan av Hasse också. Blir väldigt blont annars.
Gäst---
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst--- »

Slutrapport. Har nu varit runt till lite vintage kännare och Hasse på Ad Lib. Contentan är att det verkar vara en gammal p-bas kropp ftån mitten av 60-talet. Kollade urfräsningar mm. Hemlackad på 70-talet och då också nedslipad därav den extremt låga vikten. Halsen är utan tvekan en sliten -68. Bara att spela på nu. Satte på ett turtleshell plektrumskydd på inrådan av Hasse också. Blir väldigt blont annars.
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Inlägg av Bastappe »

basmicke skrev:Slutrapport. Har nu varit runt till lite vintage kännare och Hasse på Ad Lib. Contentan är att det verkar vara en gammal p-bas kropp ftån mitten av 60-talet. Kollade urfräsningar mm. Hemlackad på 70-talet och då också nedslipad därav den extremt låga vikten. Halsen är utan tvekan en sliten -68. Bara att spela på nu. Satte på ett turtleshell plektrumskydd på inrådan av Hasse också. Blir väldigt blont annars.
Du verkar ha fått tag på en riktigt bra bas, kul att du behåller den.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Skriv svar