En riktig rysare! En L2000e från 1981, alltså första året. Ser ut att ha ebenholz-greppbräda. Kroppen är i ask, inte i lönn som säljaren anger. De här basarna låter fruktansvärt bra och är väldigt välbyggda. Dock har den inte bi-cut neck som kom -83. Den här har en vanlig skunk-strpie neck. OM jag inte precis hade köpt min 91:a, hade jag varit över den här som en hök Vore ju otroligt kul om det hamnade en L2Ke på PrataBas
Hade den där varit i någon annan kulör hade jag inte kunnat hålla mig alls.
Nu är det vääääldigt svårt ändå, gillar inte naturfärgade basar men den där och din G&L går jag igång på ändå....
Hade den där varit i någon annan kulör hade jag inte kunnat hålla mig alls.
Nu är det vääääldigt svårt ändå, gillar inte naturfärgade basar men den där och din G&L går jag igång på ändå....
Jag var inte heller förtjust i träfärgade instrument tidigare heller, men G&L har alltid väldigt snygga träbitar och förstklassig finish, så de tamejtusan blir hur snygga som helst. Räkna dock med att den slutar på en bit över $1000. 1200-1300 skulle jag tippa på, men det är ju peanuts för en kanonbas (Nej, jag jobbar inte på uppdrag åt G&L. Jag råkar bara vara väldigt förtjust i dem)
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Ja, SB-1 var ju G&L:s svar på Fenders SCPB. Slab-body, passiv elektronik, single-coil mick med P-bas mickplacering. Jo, jag håller med, Parkas. Inte så snygg direkt, men tilltalande i all sin enkelhet
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70