Å andra sidan har väääldigt många gamla Mustang och Musicmasters fått sina stratamickar/singlecoils utbytta till vanliga p-mickar. Så det kan mycket väl vara "till det bättre", som killen påstår. Men original är den ju inte...
Törs man spekulera i att ett pris runt 6-7k hade varit mer lämpligt?
Den kostar ju 6-7 tusen ny, så det vore olyckligt om han inte fick mer än så för en gammal. Tycker det är mest synd att det är rektangulära P-mickar på den och inte de rundade som ska vara där.
Punkster skrev:Å andra sidan har väääldigt många gamla Mustang och Musicmasters fått sina stratamickar/singlecoils utbytta till vanliga p-mickar. Så det kan mycket väl vara "till det bättre", som killen påstår. Men original är den ju inte...
Törs man spekulera i att ett pris runt 6-7k hade varit mer lämpligt?
De Musicmasterbasar jag har testat har överlag låtit bättre än jag förväntat mig med tanke på stratamicken. Men det är ju vanligt att byta ut micken mot en gitarrmick med bladmagnet, och det lär ju definitivt inte bli sämre. Där kan man nog med fog tala om mickbyte till det bättre.
När det gäller Mustangbasen är jag mer tveksam. Jag tycker att Mustangen låter alldeles utmärkt med originalmick, men jag har testat en gammal sjuttiotalare med P-mick. Jag kan inte direkt säga om det lät bättre än Mustangmicken, men det lät absolut inte sämre. Däremot tycker jag att det är rätt fult med fullstor P-mick på en Mustang, men det är en annan femma.
Dramo skrev:Den kostar ju 6-7 tusen ny, så det vore olyckligt om han inte fick mer än så för en gammal. Tycker det är mest synd att det är rektangulära P-mickar på den och inte de rundade som ska vara där.
Hm.... Har du missat hela fenomenet vintagemarknad?
Dramo skrev:Den kostar ju 6-7 tusen ny, så det vore olyckligt om han inte fick mer än så för en gammal. Tycker det är mest synd att det är rektangulära P-mickar på den och inte de rundade som ska vara där.
Har inte du missuppfattat Dramos inlägg nu?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP