Vit Gibson Thunderbird till löjligt lågt pris!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, alla har väl rätt egentligen, utom johannes.

Grejen är den att i ursprungliga annonsen så stod det inget om att den var omlackad.
Det är väl klart det blir många intresserade om det kommer en T-bird för 6500 spänn!?
Skulle tippa på att minst 50% av de intresserade backade när de fick höra om refin:en.

Jag tycker ni allihop drar för stora växlar på det här.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Ja, alla har väl rätt egentligen, utom johannes.

Grejen är den att i ursprungliga annonsen så stod det inget om att den var omlackad.
Det är väl klart det blir många intresserade om det kommer en T-bird för 6500 spänn!?
Skulle tippa på att minst 50% av de intresserade backade när de fick höra om refin:en.

Så om det stått i annonsen att den var omlackad så hade det varit ok att han ångrat sig efter att han lovat dig att köpa den?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Allihop? :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Jag måste ställa mig på Parkas sida här. Vet man inte vad man säljer så tar man reda på det först, eller så skriver man ett pris med tillägget "eller bud". Missar man det så får man ta konsekvenserna tycker jag, framförallt om man kommit så långt att man har en köpare.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
gäst

Inlägg av gäst »

BarbequeVillage skrev:Jag måste ställa mig på Parkas sida här. Vet man inte vad man säljer så tar man reda på det först, eller så skriver man ett pris med tillägget "eller bud". Missar man det så får man ta konsekvenserna tycker jag, framförallt om man kommit så långt att man har en köpare.
Bara om det inte står i annonsen att den är omlackad...
gäst

Inlägg av gäst »

Äh, nu drar jag mig ur det här. Ni får gnälla bäst ni vill men det kommer knappast att påverka Gibson-säljarens pris. Vad som däremot kan påverka det är om han inte får sålt den, då kanske han sänker och då får ni väl passa på, de av er som är intresserade. Lycka till och hej då!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Jag vet inte vad jag tycker om det här egentligen... jag tycker det är fel att riva upp en affär. Men Den som säljer har rätt att ändra sig innan affär är uppgjord. det är ju inte någon musikaffär vi pratar om utan en privatpersons egna ekonomi. Jag ser mig själv i det här exemplet. Jag har en bas som är "värd" det pris jag begärt. jag la ett pratabaspris men lessnade när inga definitiv köpare kom och tog bort det... Istället började jag inse att OM jag inte får den såld för begärt pris är inte inte värt att sälja den. Då är den värd mer för mig om den är kvar. Så visst får man ändra sig eller fundera vidare i andra banor. Privatpersoner är inte en musikaffär, men det berättigar inte att man får bete sig hur som helst..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:

Så om det stått i annonsen att den var omlackad så hade det varit ok att han ångrat sig efter att han lovat dig att köpa den?
Det lär bara varit du som inte fattade det där Johannes..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Man kan ju även vända på det.
Hur många gånger har man inte missat potentiella köpare på grund av att nån ringt och sagt att dom definitivt ska ha det man säljer och bokat möte o dyl för att sen varken dyka upp eller höra av sig?
Jag har slutat chansa och kör på först till kvarn eller handpenning in på mitt konto. (Vilket jag naturligtvis upplyser köparen om!)
Skriver även oftast in "el bud" i annonsen också för att slippa tjafs med "jobbiga köpare"! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Absolut riktigt, först med pengar i näven, i största mån om inte köpare på något sett inger förtroende.
Man kan ju anteckna telefonnummer till de som ringer efter den som "absolut" ska ha dem..
Berätta hur det är, "Det är en snubbe som sagt att han ska ha den, jag vet hur det blir 100% imorgon, kan jag höra av mig då?"
Då är man ju schysst mot båda parterna + att man garderar sig lite..

Satt och väntade i sthlm på en snubbe som skulle sälja sin Golf, han skulle vara hemma efter kl 17 från jobbet så vi kunde ta det då sa han.
Jag hade slut på alternativ att åka och kika på så jag satt sonika och väntade i 2 timmar ungefär på att han skulle komma hem från jobbet.
Klockan blir halv sex och jag ringer säljaren utan att få svar. en halvtimme senare säger han via sms att bilen är såld..
Varför inte bara säga att det är en snubbe som ska kika på den kl då och då, jag hör av mig om han inte tar den?

Skriv svar