GrassRoots, Peavey rörsteg mm

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+

GrassRoots, Peavey rörsteg mm

Inlägg av prunier »

Säljer lite saker som jag inte använder så mycket. GrassRootsen jag köpte av Knedy blev lite över efter att jag köpte andra grejer och jazzhals var inte helt min grej. (Snor Knedys snygga bilder).
Numera med nytrimmad hals (lite pyssel sedan man får plocka av halsen för att komma åt justerstången) och ett enkelt case på köpet (only for you my friend).

Har också kvar Peavey rörsteget som finns i denna tråden, http://pratabas.se/viewtopic.php?t=3261
och en Behringer chorus :oops: (som ny använt ändast 3 minuter)

Priser

GrassRoots: 4200,-
Steget: 2500,-
Behringer chorus: ½ kg bryggkaffe

Bilder av basen (nej det är inte 3 :wink: )

Bild
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

SNygg bas men inget för mig.. Ja har blå basar så de räcker nu.. Fast en blå Tbird hade varit nice.. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Den där grassrooten är rätt fräck faktiskt... Men om den bara inte varit en precision!!!!!!! Tacka vetja jazz!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

basen är skitcool, alfonzo är däremot inte det. :D
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Cool är den definitivt, den är bara ful som as!!
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

the_great_alfonzo skrev:Den där grassrooten är rätt fräck faktiskt... Men om den bara inte varit en precision!!!!!!! Tacka vetja jazz!
Åh Herre gud, vilken totalt meningslös kommentar :thumbsdown:
Du är roligare när du bara är korkad, Alfresco!

För min del tycker jag att den där Grassrooten är skitsnygg. Men... Hur låter den och hur är kvaliteten :?:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Bassmaniac skrev: För min del tycker jag att den där Grassrooten är skitsnygg. Men... Hur låter den och hur är kvaliteten :?:
Och framförallt, vad väger den?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

knedy skrev:basen är skitcool, alfonzo är däremot inte det. :D
HAha :) Bonzo ägd!
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

har du tre likadan basar? :roll: :wink:

den är grymt schnygg. jag hade bara velat operera bort den där anordningen mellan micken och stallet :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

hosse skrev:har du tre likadan basar? :roll: :wink:

den är grymt schnygg. jag hade bara velat operera bort den där anordningen mellan micken och halsen :wink:
Rättade till felet åt dig :tummenupp:
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+

Inlägg av prunier »

den är grymt schnygg. jag hade bara velat operera bort den där anordningen mellan micken och stallet :wink:
Ja det är tre stycken, du får 20% rabatt om du köper alla :wink:
basmartin skrev:
Bassmaniac skrev: För min del tycker jag att den där Grassrooten är skitsnygg. Men... Hur låter den och hur är kvaliteten :?:
Drygt 4 kg säger vågen. Kan man lite på den? Nej!

Den låter riktigt basigt. Båda P och MM micken är basiga med bra tryck. Inga aktiva grejer så man rattar bort sig. Funkar kanon till ZZ Top riff med plektrum. Halsen är blanklackad, nåt som jag inte är så förtjust i.
Har justerad lite på halsen, rätt så rak med låga strängar men den tål ändå rejält hårdspelande utan klirr och rassel. (måste plocka av halsen för att justera så finliret tar lite tid)
Syns jo på detaljer att det inte är en Sandberg eller Lakland, men den är väl hopskruvad med bra mekanik.

Finns egentligen inga skäl att sälja den, bara jag som fick en idé om att det inta var nån mening att ha flera baser än man behöver :shock:
mvh Prunier
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

prunier skrev:

basmartin skrev:
Drygt 4 kg säger vågen. Kan man lite på den? Nej!

Den låter riktigt basigt. Båda P och MM micken är basiga med bra tryck. Inga aktiva grejer så man rattar bort sig. Funkar kanon till ZZ Top riff med plektrum. Halsen är blanklackad, nåt som jag inte är så förtjust i.
Har justerad lite på halsen, rätt så rak med låga strängar men den tål ändå rejält hårdspelande utan klirr och rassel. (måste plocka av halsen för att justera så finliret tar lite tid)
Syns jo på detaljer att det inte är en Sandberg eller Lakland, men den är väl hopskruvad med bra mekanik.

Finns egentligen inga skäl att sälja den, bara jag som fick en idé om att det inta var nån mening att ha flera baser än man behöver :shock:
Är du frpn vettet?

Är det inte prylarna som är en del av basandet :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+

Inlägg av prunier »

Diesel skrev:
prunier skrev:

basmartin skrev:[Finns egentligen inga skäl att sälja den, bara jag som fick en idé om att det inta var nån mening att ha flera baser än man behöver :shock:
Är du frpn vettet?

Iofs har du helt rätt. Det enda problemet är att jag har köpt 7 och sålt 3 basar i år. Sedan jag endast har haft 4 gig så blir det en ny bas per gig. Kostsamt at vara bassist när man gör på det sättet. Hur blir det om vi har två gig i månaden nästa år. Jag kommer att vara konkurs i mars redan :wink:
mvh Prunier
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

prunier skrev:
Diesel skrev:
prunier skrev:

basmartin skrev:[Finns egentligen inga skäl att sälja den, bara jag som fick en idé om att det inta var nån mening att ha flera baser än man behöver :shock:
Är du frpn vettet?

Iofs har du helt rätt. Det enda problemet är att jag har köpt 7 och sålt 3 basar i år. Sedan jag endast har haft 4 gig så blir det en ny bas per gig. Kostsamt at vara bassist när man gör på det sättet. Hur blir det om vi har två gig i månaden nästa år. Jag kommer att vara konkurs i mars redan :wink:
se det från den ljusa sidan: du hade kul under tiden!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar