Warwick i GULD (vendolin)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:Sadowskin skulle jag gärna vilja ha.
Warwicken skulle jag nog vilja ha ngt emellan handen och basen om jag skulle ta i den:
en servett, tång eller så. :?
Men hade Sadowskyn haft samma finish som Warwicken så skulle du säkert kunna tänka dig den, eller?

Du är bara Anti-Warwick, tom när de ser ut som konservburkar istället för möbler...

Skämmes!!!

:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Så än en gång är alltså annorlunda utseende okej på en Fender-inspirerad bas, men inte på en Warwick. Historien upprepar sig själv.

VAD FASEN HAR FOLK EMOT WARWICKS EGENTLIGEN? :lol:

Warwick-hatet världen över är ju rent av löjligt. Jag kan förstå att alla inte gillar dem, men att alla alltid ska behöva klanka ner på dem förstår jag inte...om de duger för Jack Bruce, Prince, Stuart Zender m.fl., behöver de mer s.k. cred då?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev: Du är bara Anti-Warwick, tom när de ser ut som konservburkar istället för möbler...
Du har förmodligen helt rätt! :P

Jag har nog tom lite svårt att respektera en basist som spelar på en, faktiskt. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
minilurk
Medlem

Inlägg av minilurk »

PopMumin skrev:
basmartin skrev:Lika som bär?:

"Bild av bas"

"Bild av C-3PO"
Släng med den här också vetja:

Bild
indeed, detta var den fulaste warwick jag sett!
Send the children to the fire, sons and daughters stack the pyre
Stoke the flame of the empire, live to lie another day
Face of hypocrisy, raping democracy
Apocalyptic, we count the days
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev: Du är bara Anti-Warwick, tom när de ser ut som konservburkar istället för möbler...

Jag har nog tom lite svårt att respektera en basist som spelar på en, faktiskt. :?
Dit hör dock inte parkas eftersom han inte spelar på sin. Han har den kvar bara för att han vägrar sälja den till mig. :wink:

Men jag, Ugglan, Abbllilllribllabll, optic och peter_s, Hellish, Marcbass, Snooze, är väl dom som inte ska respekteras då..
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Precis. Ingen visar mig respekt för min Warwick, trots att jag kan spela skiten ur många.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Ugglan GBG skrev:Precis. Ingen visar mig respekt för min Warwick, trots att jag kan spela skiten ur många.
:hmm:

OK, Fender är störst och dom har flest basister. Det gäller även här på forumet. Är det 99% Fender och 1% övriga kanske. Så var det ju i plugget också. Alltid någon jävel som stack ut genom att vara fet eller rödhårig eller vegetarian osv och dom blev ju också mobbade fast som också var otroligt fina människor. :lol:

Fast egentligen så har det bara med marknadsföring och hur väl etablerat ett märke är.

Det är som med coladrycker. Ber man folk skriva ner på en lapp vilken coladryck dom gillar bäst och köper mest så skriver 80 % Coca Cola. Ber man sedan samma folk att i ett blind-test smaka sig fram till den godaste colan så väljer 80 % Pepsi.....
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Jag gillar inte Warwick på grund ut av hur de låter, att det är tunga och att de har för tjocka halsar. Men jag tycker att det finns många snygga warwickbasar. Som dessa t ex:

Bild

Bild

Bild
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

warwick är tunga?

min corvette väger lika eller mindre än många fender på forumet
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Ugglan GBG skrev:Precis. Ingen visar mig respekt för min Warwick, trots att jag kan spela skiten ur många.
Hm.... Så du lirar Warwick? Då låser jag ölkylen imorgon. :twisted:

//J :P
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Athe skrev:Grymt ful! :D
Urrrrk...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Diesel skrev:warwick är tunga?

Fakta:
Alla Warwicks är inte blytunga. Jag var och testade Booms Stage One-femma häromdagen, och den var mycket lätt i vikten.

Alla Warwicks har inte djupa/tjocka halsar, utan bara modellerna med skruvade halsar.

Att man inte gillar halsformen är väl en sak, men när folk säger att alla Warwick-halsar är tjocka som baseball-trän, har de fel.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

basmartin skrev:Jag gillar inte Warwick på grund ut av hur de låter, att det är tunga och att de har för tjocka halsar. Men jag tycker att det finns många snygga warwickbasar. Som dessa t ex:

Bild

Bild

Bild
StarBass II är verkligen snygg! Men priset... :(
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Ugglan GBG skrev:

Fakta:
Alla Warwicks är inte blytunga. Jag var och testade Booms Stage One-femma häromdagen, och den var mycket lätt i vikten.

Alla Warwicks har inte djupa/tjocka halsar, utan bara modellerna med skruvade halsar.

Att man inte gillar halsformen är väl en sak, men när folk säger att alla Warwick-halsar är tjocka som baseball-trän, har de fel.
Stage One e gôr lätt.

Fast kollar man på Warwicks hemsida så har alla Warwickar med samma strängsättning identiska halsdimensioner. Oavsett BO ellet NT.
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Scuba skrev:
Ugglan GBG skrev:

Fakta:

Stage One e gôr lätt.

Fast kollar man på Warwicks hemsida så har alla Warwickar med samma strängsättning identiska halsdimensioner. Oavsett BO ellet NT.
Hmm, det kanske var annorlunda på äldre basar, och idag har de samma dimensioner allihop.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Tycker den där kromade var läcker (hoppas den har fet hals)... brukar ha svårt för snoppbasarna, men den här funkade.
Finns en hel del Warwickar jag kan tänka mig. Får väl talla på nåt exemplar vid tillfälle.
Men de är för dyra...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:

Ok.
Det där tyckte jag var väldigt tråkigt att höra faktiskt.

Det är rätt kul med just Warwick tycker jag, de finns representerade inom ALL sorts musik och det är inte i många sammanhang jag hört som det faktiskt inte låter bra.
Det här med image etc etc, det är en helt annan sak och att det ska låta på ett visst sätt.

Men att inte respektera någon som spelar på det eller det märket är ju förkastligt.

90% av alla Squiers låter skit och känns som skit i mina öron/händer, men för den skull så respekterar jag väl basisten som använder just de, om han vet hur man använder dem och får det att låta bra?
(jaja, jag respekteratr de basister som låter skit också, alla gör vi väl vårt bästa)

This settles it...
Jag ska börja använda Warwicken igen.
+ Att jag ska försöka hitta en 4:a som INTE har en så´n där löjlig smal hals, men det verkar ju kunna vara svårt?
Finns det Broad Neck 4or?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:

This settles it...
Jag ska börja använda Warwicken igen.
+ Att jag ska försöka hitta en 4:a som INTE har en så´n där löjlig smal hals, men det verkar ju kunna vara svårt?
Finns det Broad Neck 4or?
Nu blir det säkert så där konstigt igen. Diskussionen har vi haft innan tror jag. Broad neck = 20 mm mellan varje sträng. Narrow Neck = 16.5 mm mellan varje sträng (vid stallet alltså). Alltså är din en Narrow Neck. Samtliga 4or har 20 mm mellan varje sträng. Men det är inte det här du menar va? Du menar i den andra dimensionen? Tjockleken på halsen?
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Ugglan GBG skrev:

Fakta:

Jo, men alla jag har testat har varit det....

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:

Ok.
Det där tyckte jag var väldigt tråkigt att höra faktiskt.
Du ska inte ta det så allvarligt, Parkas.
Jag respekterar att folk spelar på dem. Men jag skulle ha väldigt svårt för att förlika mig med att tex Geddy Lee, eller Roger Glover skulle börja spela Warwick.
Det skulle kännas väldigt tråkigt i min värld.

För mig är en Warwick ungefär att likställa med en sån här:
Bild

Och ex en Fender är nåt åt det här hållet:
Bild

Den ena; krom, känsla och hjärta.
Den andra ett digitalt plastmonster.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Martin: Booms Streamer har du testat, den är ju som en dildo ungefär, smal och smäcker. Och lätt dessutom. Min Fortress har INTE en tjock hals, den är tjockare än en t.ex. Yamaha 5:a, men smalare på bredden.. så att säga...
Den halsen ska väl finnas på andra yxor också vad jag förstår, vet inte vilka modeller i dagsläget som har den dock.

Scuba: Min Fortress är Narrow, absolut. Och jag skulle vilja ha en 4:a som är bredare än de jag testat hittills. Bredare på bredden OCH bredare mellan strängarna, men det finns alltså inte?
Broadneck-basarna måste väl ha bredare hals också? Ser så ut på 5 och 6-strängade iaf.
Men 4-orna kanske inte finns som broadneck och gör de det så är halsen ändå i samma bredd!?

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Geddy_Lee skrev: Och ex en Fender är nåt åt det här hållet:
Bild

Nu verkar det ju i och för sig att det finns fler kromade Warwick basar än Fender så.... :? :oops:

//J :roll:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

blackparkas skrev:Martin: Booms Streamer har du testat, den är ju som en dildo ungefär, smal och smäcker. Och lätt dessutom. Min Fortress har INTE en tjock hals, den är tjockare än en t.ex. Yamaha 5:a, men smalare på bredden.. så att säga...
Den halsen ska väl finnas på andra yxor också vad jag förstår, vet inte vilka modeller i dagsläget som har den dock.
Han har ju två st, menar du den 4-strängade? Den halsen är ju som ett basebollträ. Men den kanske inte är så tung, nej.

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Hellboy skrev: Nu verkar det ju i och för sig att det finns fler kromade Warwick basar än Fender så.... :? :oops:

//J :roll:
Hmm...nu förstörde du ju min metafor! :evil:
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev: Du ska inte ta det så allvarligt, Parkas.
Jag respekterar att folk spelar på dem. Men jag skulle ha väldigt svårt för att förlika mig med att tex Geddy Lee, eller Roger Glover skulle börja spela Warwick.
Det skulle kännas väldigt tråkigt i min värld.

För mig är en Warwick ungefär att likställa med en sån här:

Och ex en Fender är nåt åt det här hållet:

Ja, jag hajjar.
Jag är ju för både Fender och HD i normala fall, men blir lite obstinat när jag hör en dels åsikter här ibland. Känner mig lite kluven...
För övrigt så är det mer plast på en Fender än på en Warwick...
För mig är Warwick en så´n här:
Bild
Kanske inte så vacker, men brutal och ball.
(Fast det är inte nå´n båge jag skulle köpa...)

Skriv svar