-
- Jan Hellman
- VIP medlem
BP forumet när det är som sämst. Men sen kan det ju vara helt UNDERBART också. Som en bal på slottet ungefär....Le Contrebasse skrev:Ja det var ju trist.
Låter som PB det.
Undrar om Blackie blev sur på mig p.g.a. min fråga och loggade av. Ville bara påvisa hur otroligt enkelt det är att mobba ut någon.... Kan gå blixtsnabbt och jag har personligen otroligt svårt med när gruppdynamiken sätter in och alla attackerar. Drevet går....
//J
- Ale
- Medlem++
Det är fullt möjligt, instämmer.Hellboy skrev:BP forumet när det är som sämst. Men sen kan det ju vara helt UNDERBART också. Som en bal på slottet ungefär....Le Contrebasse skrev:Ja det var ju trist.
Låter som PB det.
Undrar om Blackie blev sur på mig p.g.a. min fråga och loggade av. Ville bara påvisa hur otroligt enkelt det är att mobba ut någon.... Kan gå blixtsnabbt och jag har personligen otroligt svårt med när gruppdynamiken sätter in och alla attackerar. Drevet går....
//J
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Marshall
- VIP medlem
Janne, jag håller inte med!Hellboy skrev: Undrar om Blackie blev sur på mig p.g.a. min fråga och loggade av. Ville bara påvisa hur otroligt enkelt det är att mobba ut någon.... Kan gå blixtsnabbt och jag har personligen otroligt svårt med när gruppdynamiken sätter in och alla attackerar. Drevet går....
//J
marcusss skrev: är det jag som initierat något bråk, kanske?
jag försökte sälja en gitarr men några surkukar började bråka.
svenska avundsjukan?
marcusss skrev: Jag tror det flesta här åtminstone försökt spela gitarr en gång i tiden, men pga avsaknad av talang blev de just.... basister.
Wink
marcusss skrev: Jag var skämtsam och de flesta med en smula humor inser att jag inte menar allvar när jag skriver att basister är misslyckade gitarrister - på ett BASFORUM. Du anar inte det ironiska i det?
Eventuellt kanske det är så att på det överenstämmer på just dig, och därav blir du upprörd. I så fall hänvisar jag dig till en gitarrkurs eller dylikt. Jag är i alla fall inte intresserad av vidare diskussion i frågan.
Slut på lektionen.
marcusss skrev:Jag tar inte lätt på provokationer. Jag skämtade och liraren jag omnämner i inlägget började vinkla det jag skrev helt felaktigt. Klart jag ger igen - öppet mål liksom.
marcusss bjuder själv upp till dans med en attityd som en rejält packad dräng på logdans. Det börjar ju bra med ironin om misslyckade gitarrister, via gitarrkurs till att länka det till ett seriöst forum som underhållning.marcusss skrev:Ni är för sköna...
Ni anar ju inte ironi om man så skulle kasta det i ansiktet på er. Jag kommer länka till den här tråden från ett seriöst forum sedan för att erbjuda med lite underhållning.
"Hur man retar upp en basist" är rubrikförslaget än så länge-.
Som man bäddar får man ligga osv...
Den som sig i leken ger osv...
*är det jag som initierat något bråk, kanske?
Jaa, det kanske man kan säga.
*Jag tar inte lätt på provokationer.
Nähä. Så varför skulle alla andra göra det?
Kommentarer överflödiga.
Och jag har inte lagt nåt bud på Tradera. För jag vill ha en Dean Flying V.
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
Gitarr är ju ändå så tråkigt....en gammal Squier stratta räcker för mig...man kanske borde tipsa marcusss om en baskurs ?The Marshall skrev:
Och jag har inte lagt nåt bud på Tradera. För jag vill ha en Dean Flying V.

Senast redigerad av Fernan den sön 17 aug 2008, 23:21, redigerad totalt 1 gånger.
- blackparkas
- Medlem++++
Hellboy skrev:Jo det är klart att man får. Jag bara undrade....blackparkas skrev:Ok. Man får inte tycka någon är en idiot om man är kristen alltså?Hellboy skrev:Undrade bara.blackparkas skrev:Ja?Hellboy skrev:Var du kristen sa du?blackparkas skrev: Jag tycker han har varit en idiot, då får han skylla sig själv.
//Jan
//J![]()
//J
Nej, jag blev inte sur.
Ska slå bibeln i skallen på dig när vi ses och springa iväg med en Wal-bas... (Vilket jag förväntar mig att du tar med dig en 4:a till den ev. stärkardagen i Norrtälje!)
Och om någon kommer in och beter sig som ett praktarsle så... ja... då får man skylla sig själv...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Jan Hellman
- VIP medlem
Klart att jag tar med en 4-strängad Wal som du ska få klämma på.blackparkas skrev: Nej, jag blev inte sur.
Ska slå bibeln i skallen på dig när vi ses och springa iväg med en Wal-bas...

//Jan
Som spenderat otroligt mycket tid i kristna kretsar och producerat kristen hårdrock.....
Senast redigerad av Jan Hellman den sön 17 aug 2008, 23:34, redigerad totalt 1 gånger.
- Noelredding
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Ok!marcusss skrev:...jag fått många PM med frågor och tips.blackparkas skrev:Ok.
Och detta skriver du här för att....?
Bonzo: Ja, kyligt kan man väl säga, men jag är lite långsint också..
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
App app pojkar! Marcusss, han tänkte inte sabba auktionen, han menade att han i såna fall faktiskt skulle köpa gitarren av dej, och ge dej $, men sen ge dej dåligt omdöme. Och jag tycker att så länge marcusss kan hålla sej ifrån att lägga gitarrer i elbasar säljes och dryga sej om basister, finns det ingen anledning att ge honom kalla näsan.
- Marshall
- VIP medlem
Driv igenom polisanmälan och se vart det leder. Tills dess så föreslår jag att du kniper igen och ger FAN i att insinuera vem som ev är skyldig.marcusss skrev:jag anar att en viss parkas känner sig lite träffad. det var han som kom med förslaget att sabba min auktion.the_great_alfonzo skrev:OK, lite väl kylig status från parkas kan man tycka..? Nu var det ju faktiskt folk här som blev arga/bestöra/ledsna för vad som hade hänt honom, och brydde sej om det. Så jag ser inget fel i att han skriver vad som händer?
Tror inte du kommer långt med att försöka misskreditera stammisar på PB.
Som att pissa i motvind ungefär...
- blackparkas
- Medlem++++
Träffad?marcusss skrev:jag anar att en viss parkas känner sig lite träffad. det var han som kom med förslaget att sabba min auktion.the_great_alfonzo skrev:OK, lite väl kylig status från parkas kan man tycka..? Nu var det ju faktiskt folk här som blev arga/bestöra/ledsna för vad som hade hänt honom, och brydde sej om det. Så jag ser inget fel i att han skriver vad som händer?
Nja, inte särskilt.
Jag menade inte att man skulle sabba någon auktion, jag var sugen på att lägga högsta budet OCH KÖPA gitarren för att kunna ge dig dålig feedback.
Ett fejkbud kommer man väl ingen vart med?
För övrigt så är det bara att kolla, jag har inte lagt något bud på den och jag har mitt Traderakonto kvar och nej, jag har bara ett traderakonto och har aldrig haft något annat.
- blackparkas
- Medlem++++
Precis.the_great_alfonzo skrev:App app pojkar! Marcusss, han tänkte inte sabba auktionen, han menade att han i såna fall faktiskt skulle köpa gitarren av dej, och ge dej $, men sen ge dej dåligt omdöme. Och jag tycker att så länge marcusss kan hålla sej ifrån att lägga gitarrer i elbasar säljes och dryga sej om basister, finns det ingen anledning att ge honom kalla näsan.
Och som du säger.
Respekterar Marcusss i fortsättningen vad vi säger, polerar den taggiga attityden, berättar i topic att det är gitarr el. gitarrdelar han säljer och lägger den någon annan stans än under basar så är det helt ok.
- blackparkas
- Medlem++++
- fieldflower
- Hedersmedlem
+1blackparkas skrev:Precis.the_great_alfonzo skrev:App app pojkar! Marcusss, han tänkte inte sabba auktionen, han menade att han i såna fall faktiskt skulle köpa gitarren av dej, och ge dej $, men sen ge dej dåligt omdöme. Och jag tycker att så länge marcusss kan hålla sej ifrån att lägga gitarrer i elbasar säljes och dryga sej om basister, finns det ingen anledning att ge honom kalla näsan.
Och som du säger.
Respekterar Marcusss i fortsättningen vad vi säger, polerar den taggiga attityden, berättar i topic att det är gitarr el. gitarrdelar han säljer och lägger den någon annan stans än under basar så är det helt ok.
En gång är ingen gång.. och två och tre kan få passera också om det är OK sedan...

Medlem i PB50+
- blackparkas
- Medlem++++