Ni har naturligtvis rätt ang hur "marknaden" värderar japanare. Den här är kanske lite för mig som Eaglen är för dig Graf + att det är en grymt bra bas även för 7k om man ser på pris vs prestanda. Lite det omvända mot mer eller mindre sunkiga Fender 70-talare som kan hänga i affär för 2-3ggr pengarna.Le Contrebasse skrev:Håller med om att det är lite saftigt, däremot verkar den vara i extremt fint skick. Men som många japanska instrument är de ju inte så mycket värda om man kollar på hur bra instrument det är.GrafZeppelin skrev:Du sätter naturligtvis det pris du skulle kunna tänka dig skiljas från den för (jag skulle inte släppa min Black eagle för under 20.000:- t.ex.) men 7000:- är lååångt över marknadspris. Mellan 3000-4500:- är vad de säljs för privat och i affär.

Kort om min prissättning: Jag behöver inte pengarna och har därför inte bråttom att bli av med den. 7k är vad jag är beredd att släppa den på direkten för, mellan 5-7k kan jag behöva fundera lite. 5k är imho ett lätt motiverbart pris för den här SB'n, även ur "marknadsperspektiv".
Tack för alla kommentarer alla!