Chriller skrev:Njae, P-basen är jag inte sugen på, p-bas utan lönnhals är inget för mig.
Men jag kikar gärna på Emperadoren om det blir aktuellt med sälj av den.
Den påminner ju en hel del om Rockinbettern på 4sound som jag kikat på ett par gånger, hade du provat den? Jämförelser?
Hmm, vad jag förstått så verkade Rockinbettern ha en helt platt greppbräda och bredare hals, medan Emperadoren påminner mer om en P eller J-bas. Antagligen smalare hals än en riktig Rick. Men den är skön att spela på. Det är märkbart mindre bandstavar på Emperadoren också, sådär som många halvgamla basar har. Mindre i avseendet smalare och inte lika höga. Små helt enkelt.
Den är väldigt lätt också, fast det kanske alla Rickar är.
Dramo skrev:Hmm, vad jag förstått så verkade Rockinbettern ha en helt platt greppbräda och bredare hals, medan Emperadoren påminner mer om en P eller J-bas. Antagligen smalare hals än en riktig Rick. Men den är skön att spela på. Det är märkbart mindre bandstavar på Emperadoren också, sådär som många halvgamla basar har. Mindre i avseendet smalare och inte lika höga. Små helt enkelt.
Låter helgött. Rockinbetterns hals är egentligen det som talar mest emot den, förutom priset...
Som sagt: är du sugen på att sälja den provar jag den gärna. Är lite lätt chokad fram till nästa veckas mitt, men sen...
Dramo skrev:Hmm, vad jag förstått så verkade Rockinbettern ha en helt platt greppbräda och bredare hals, medan Emperadoren påminner mer om en P eller J-bas. Antagligen smalare hals än en riktig Rick. Men den är skön att spela på. Det är märkbart mindre bandstavar på Emperadoren också, sådär som många halvgamla basar har. Mindre i avseendet smalare och inte lika höga. Små helt enkelt.
Låter helgött. Rockinbetterns hals är egentligen det som talar mest emot den, förutom priset...
Som sagt: är du sugen på att sälja den provar jag den gärna. Är lite lätt chokad fram till nästa veckas mitt, men sen...
Det är helgött! Därför säljer jag den som sagt helst inte innan jag sålt P-basen.
Vi kan nog ordna ett provtillfälle någon gång i alla fall.