Ibanez Artist -78 [GÄRNA BYTEN]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Du kan få mina 2 behringer pedaler och min Sweagel bas ;)

Fan jag är grymt sugen på att testa den dära...men pengar är ju ett faktum...om jag trodde att jag skulle vara tillräckligt nöjd med den så skulle jag försökt bli av med min ergodyne och plockat upp den där...
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Säljer/byter åt kund så de går tyvärr inte..

Cash eller floorboard Pod XT eller GT6B är de som är intressant..

Tyvärr..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Artist-gitarrerna från slutet av 70-talet betingar idag ganska höga priser och reissue-serien är inte så billig den heller. Jag hade en Artist-gitarr då det begav sig men fattade väl aldrig riktigt tycka för den, lite för klumpig och för bred och platt hals med för tjocka band och för mycket guldfärgat lullull. Men det var ju välbyggda instrument. Nån bas har jag inte testat dock, däremot hade jag ju en sån där Musician som legat ute till salu här ett tag och även om inte heller den blev nån personlig favorit så var det ju kvalitet.

Jag skulle säga att 2500 kr för den här basen är ett mycket lågt pris i förhållande till vad man får för pengarna, hade det varit en Artist-gura från samma tid så hade marknadspriset legat på det tre- eller fyrdubbla tror jag.

/Mats D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

din Variax då? :D
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

marcbass skrev:din Variax då? :D
Nej f-n, den byter/säljer jag inte bort, inte i nuläget i varje fall. Men man vet ju aldrig vad man får för ryck i framtiden, men det ska nog i så fall vara mot nåt som jag har lite mer sug efter än en sån här Ibanez. Den enda Ibanez-bas jag verkligen gillat är den första bas jag ägde och det var en mycket välgjord kopia av en Gibson EB-3 som jag köpte 1974. Annars har det mest varit så att jag kunna konstatera att, visst det här är ju bra grejor men ändå uppstår ingen kärlek.

/Mats D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

okej.

Men du har rätt i att man kan göra sig en bra affär på detta.

hitta en Pod Floor unit eller en GT6B för en billig peng och byt så har ni en kanon bas som ni kan göra pengar på..
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Jag tänker försöka bli av med min Ibanez så återkommer jag. Jag är grymt sugen på den där basen den är ju fan skit snygg!!!
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Skriv svar