Hagström Proto-Bass [ebay.com]
- Bastappe
- Medlem+
-
- Nykomling
Basen är inte så snygg direkt.
För att klargöra en del så byggde inte Hagström skärpinstrument som många tror. Instrumenten som lämnade fabriken mellan 75-80 håller mycket hög kvaltiet, även Jimmygitarrerna från 69.
Har själv en hel del av deras instrument.
Jimmy är en xtremt bra jazz gitarr.
Super Swede basen håller en otroligt hög kvalitet, en av världens bästa basar enl en musikhandlare(dryga 40 år i branchen).
Samma gäller Super Swede gitarren.
Har även en Scandi som låter och är hur fin som helst att spela på, nästintill fina strattor.
Halsarna slår nog de mesta.
Men sen det tog några år för Hagström att utveckla sig till bra instrumentbyggare vad gäller bas/gitarr.
För att klargöra en del så byggde inte Hagström skärpinstrument som många tror. Instrumenten som lämnade fabriken mellan 75-80 håller mycket hög kvaltiet, även Jimmygitarrerna från 69.
Har själv en hel del av deras instrument.
Jimmy är en xtremt bra jazz gitarr.
Super Swede basen håller en otroligt hög kvalitet, en av världens bästa basar enl en musikhandlare(dryga 40 år i branchen).
Samma gäller Super Swede gitarren.
Har även en Scandi som låter och är hur fin som helst att spela på, nästintill fina strattor.
Halsarna slår nog de mesta.
Men sen det tog några år för Hagström att utveckla sig till bra instrumentbyggare vad gäller bas/gitarr.
- blackparkas
- Medlem++++
Jag håller inte med dig riktigt tyvärr tobson.
Många Hagströmyxor jag klämt på har varit rent ut kassa.
Få iofs oftast från 60 och tidigt 70-tal.
Nu vet jag iofs att Super Sweden är riktigt bra, men personligen skulle jag ALDRIG lita på en musikhandlare, och nästan ännu mindre chans att jag skulle lita på en som varit i branschen i 40 år..
Missförstå mig inte, finns garanterat många gamla uvar där ute som verkligen vet vad de sysslar med.
Men ack vad många idioter och sopprötter man träffat på i musikaffärer.
Gamla som unga.
Många Hagströmyxor jag klämt på har varit rent ut kassa.
Få iofs oftast från 60 och tidigt 70-tal.
Nu vet jag iofs att Super Sweden är riktigt bra, men personligen skulle jag ALDRIG lita på en musikhandlare, och nästan ännu mindre chans att jag skulle lita på en som varit i branschen i 40 år..
Missförstå mig inte, finns garanterat många gamla uvar där ute som verkligen vet vad de sysslar med.
Men ack vad många idioter och sopprötter man träffat på i musikaffärer.
Gamla som unga.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Nykomling
blackparkas, Jag kan förstå dig. Finns många som tror sig veta.
Men just denna musikhandlare är en mycket erfaren person som fortfarande jobbar med att reparera, serva gitarrer basar osv. Han har själv varit ägare till många intressanta instrument som Gibson guror från sent 50-tal, strattor 50-60 talare. osv osv...
Jag har själv Hagströmguror som sträcker sig mellan 1961 och 1980.
Och där kan jag säga, och lite hålla med om att gitarrerna från 61-ungefär 75, inte är lika roliga att spela på som de efter 75.
Men här finns uppstickare också, som ex, min Corvette från 64. Mycket trevlig att spela på.
Men smaken är som baken som man brukar säga.
Men just denna musikhandlare är en mycket erfaren person som fortfarande jobbar med att reparera, serva gitarrer basar osv. Han har själv varit ägare till många intressanta instrument som Gibson guror från sent 50-tal, strattor 50-60 talare. osv osv...
Jag har själv Hagströmguror som sträcker sig mellan 1961 och 1980.
Och där kan jag säga, och lite hålla med om att gitarrerna från 61-ungefär 75, inte är lika roliga att spela på som de efter 75.
Men här finns uppstickare också, som ex, min Corvette från 64. Mycket trevlig att spela på.
Men smaken är som baken som man brukar säga.