Dearmond Starfire Hollowbody. Darkstar. BEHÅLLER!
- silfver
- Medlem
- peter_s
- Medlem++
Lånat bilden från Posta-bilder-på-dina-basar-tråden kanske?jr skrev:Lånar en bild från nätet på en likadan. Min kamera är inte hemma.

I vilket fall, DeArmond Starfire-basar är bra basar. Skulle vara kul att testa en med Darkstar-mikar någon gång, för att jämföra. Originalmikarna låter, tycker jag, hur bra som helst, men Darkstars sägs ju vara strået vassare.
Det är ett bra pris på jrs också.
-
- Medlem+
Aha, det var din. Jag hittade bilden via en bildsökning på google.peter_s skrev:Lånat bilden från Posta-bilder-på-dina-basar-tråden kanske?jr skrev:Lånar en bild från nätet på en likadan. Min kamera är inte hemma.
I vilket fall, DeArmond Starfire-basar är bra basar. Skulle vara kul att testa en med Darkstar-mikar någon gång, för att jämföra. Originalmikarna låter, tycker jag, hur bra som helst, men Darkstars sägs ju vara strået vassare.
Det är ett bra pris på jrs också.

Hur som helst har jag beslutat mig för att behålla basen och ge den en andra chans. Kommer att testa att seriekoppla mickarna för att komma närmre ett p-bas- ljud.
-
- Medlem++
- knedy
- VIP medlem
Värt att bumpa upp det här klippet, låter din Dearmond som Jack Casadys bas i den videon?knedy skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mjfhsLuOEWI[/youtube]
Officiell stormästare i EB-orden
- peter_s
- Medlem++
Jaha, kreativt!jr skrev:Aha, det var din. Jag hittade bilden via en bildsökning på google.

Jag applåderar det beslutet. Klokt.jr skrev:Hur som helst har jag beslutat mig för att behålla basen och ge den en andra chans. Kommer att testa att seriekoppla mickarna för att komma närmre ett p-bas- ljud.
Såg förresten en tokig - och enormt cool - Starfire-modd på Talkbass idag, komplett med en variotone-ratt, och lite annat. Spana in, och låt dig inspireras: http://www.talkbass.com/forum/showthrea ... ost7602621
- Nyasu
- Medlem+
- Kontakt: