Lakland Skyline Hollow body Darkstar SÅLD
- hosse
- Medlem+++
det var inte särskilt spektakulärt barkas. vad betalar vi dig för egentligen? 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- blackparkas
- Medlem++++
Man får det man betalar för....!hosse skrev:det var inte särskilt spektakulärt barkas. vad betalar vi dig för egentligen?
Visst vill jag ha den, men mest för kul.
Har inte råd att lägga 12 lök "för kul" dessvärre..
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- hosse
- Medlem+++
sälj camaron.blackparkas skrev:Man får det man betalar för....!hosse skrev:det var inte särskilt spektakulärt barkas. vad betalar vi dig för egentligen?
Visst vill jag ha den, men mest för kul.
Har inte råd att lägga 12 lök "för kul" dessvärre..
www.chucknorrisfacts.com
- blackparkas
- Medlem++++
- RobinoZombie
- Medlem+
- anli
- VIP medlem
- Geddan
- VIP medlem
- MALA
- Distributör
Precis!!! Som att jag köpte min Alembic till min födelsedagGeddy_Lee skrev:Eeeh... Det är väl isf precis tvärtom:anli skrev:Helt otroligt att ingen slår till? Akut brist på stålar i Forumet eller?
Hade jag inte en kommande 50-års dag skulle jag ha slagit till!
"Yes! Jag tar den för jag fyller 50"!
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- Geddan
- VIP medlem
Känn ingen press, Anli!MALA skrev:Precis!!! Som att jag köpte min Alembic till min födelsedagGeddy_Lee skrev:Eeeh... Det är väl isf precis tvärtom:anli skrev:Helt otroligt att ingen slår till? Akut brist på stålar i Forumet eller?
Hade jag inte en kommande 50-års dag skulle jag ha slagit till!
"Yes! Jag tar den för jag fyller 50"!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- basmartin
- Medlem+++
Jag hade köpt den, om jag hade haft råd med den.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- blackparkas
- Medlem++++
Är det så otroligt egentligen?lowfreq skrev:+1000anli skrev:Helt otroligt att ingen slår till? Akut brist på stålar i Forumet eller?
Koreabyggd bas som är väldigt dyr och som ändå har ett ganska smalt användningsområde om man ska vara puritan...
Jag tycker inte det är konstigt.
Sen att den med största sannolikhet är värd varenda krona, det är en helt annan sak.
Skulle själv vilja ha en, men det är för mycket pengar för asienprylar tycker jag... Och då menar jag inte den här basen specifikt utan andrahandsvärdet överlag på en del asienbyggda saker.
Tobias, Sadowsky, Lakland t.ex...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
Är det så otroligt egentligen?lowfreq skrev:+1000anli skrev:Helt otroligt att ingen slår till? Akut brist på stålar i Forumet eller?
Koreabyggd bas som är väldigt dyr och som ändå har ett ganska smalt användningsområde om man ska vara puritan...
Sen att den med största sannolikhet är värd varenda krona, det är en helt annan sak.
Skulle själv vilja ha en, men det är för mycket pengar för asienprylar tycker jag... Och då menar jag inte den här basen specifikt utan andrahandsvärdet och listpriser överlag på en del asienbyggda saker.
-
- Medlem+
Har du spelat på en Lakland Hollowbody med Darkstarmickar? Jag håller inte alls med om att användningsområdet är begränsat. Det är faktiskt en av de mer flexibla basarna jag ägt (och det är en hel del basar). Den kan låta ruskigt likt en fet Stinray, ganska nära en fet p-bas och dessutom som en gammal Gibson EB-2. Slänger du på roundwoundsträngar går det att få ett riktigt vasst slapljud även om den inte är optimal för detta.blackparkas skrev:Är det så otroligt egentligen?lowfreq skrev:+1000anli skrev:Helt otroligt att ingen slår till? Akut brist på stålar i Forumet eller?
Skulle själv vilja ha en, men det är för mycket pengar för asienprylar tycker jag... Och då menar jag inte den här basen specifikt utan andrahandsvärdet och listpriser överlag på en del asienbyggda saker.
Angående tillverkningsland så är det bara att kolla vad den amerikansktillverkade versionen går på. Då framstår Skylinepriserna som rena kapet. Det är över lag en nästan löjlig fixering på att allt ska vara USA-tillverkat (i synnerhet på talkbass.com). Jag skulle välja en Korea- Lakland framför alla USA standard Fenders jag någonsin testat och ägt. Det handlar enl mig snarare om kvalitetskontroll och slutfinish. Och det är där Lakland vet vad de pysslar med.
- blackparkas
- Medlem++++
Aja.
Köp basen någon, den är säkert bra!
Jag tycker huvudet är fult, annars HADE jag köpt den.....
Köp basen någon, den är säkert bra!
Jag tycker huvudet är fult, annars HADE jag köpt den.....