Inte 10K iaf, 30?TDHP skrev:Öh, vaddå?Jonaz skrev:jag säljer en P65:a för 950:- originalcase och alla tags kvar.TDHP skrev:Ja... Skönt att det inte var några problem då.
Skämtet blev ju dock rätt beige för en oinsatt...
Är jag dum i huvudet för att jag inte har en aning om vad en Wal är värd eller?
Ok. Det ÄR faktiskt 1:a april......
- FreCKo
- Medlem++
- Jonaz
- Medlem+
Verkligen inte. Missförstå mig inte, ville bara översätta skämtet till "Fendriska". lägger in lite :TDHP skrev:Öh, vaddå?Jonaz skrev:jag säljer en P65:a för 950:- originalcase och alla tags kvar.TDHP skrev:Ja... Skönt att det inte var några problem då.

beware of the boogie monster...
Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Jan Hellman
- VIP medlem
Glöm nu inte bort att jag också varit "en ung player" och att det faktiskt tagit över 25 år att skaffa dom där instrumenten. Och att jag jobbat i musikaffär, gjort i genomsnitt 100 spelningar om året under en 15-års period och inte har några barn som kostar väldigt mycket pengar hjälper väl också till. Smaklös kan många med rätta tycka att jag är men fåfäng är nog det sista jag är. Jag köper dom flesta av mina kläder i arbetsklädsbutiker och jag kliver omkring i reklam t-shirts som jag fått gratis, och det utan att skämmas.DoggyD skrev:OM det nu är ett aprilskämt är det inte så lite fåfängt och direkt smaklöst, det är också en fet spark i brallorna på alla unga players därute som förmodligen måste försaka både ett som annat för att rodda i hop deg till EN av de där basarna som visas upp i blänkaren.
MVH//Jan
- TDHP
- Forumvärd
Jag är väl bara less på att bli blåst antar jag, men hade han begärt 950:- för basarna hade jag också fattat. Skitsamma.Jonaz skrev:Verkligen inte. Missförstå mig inte, ville bara översätta skämtet till "Fendriska". lägger in lite :TDHP skrev:Öh, vaddå?Jonaz skrev:jag säljer en P65:a för 950:- originalcase och alla tags kvar.TDHP skrev:Ja... Skönt att det inte var några problem då.
Är jag dum i huvudet för att jag inte har en aning om vad en Wal är värd eller?![]()
![]()
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jepp.TDHP skrev:Öh, vaddå?Jonaz skrev:jag säljer en P65:a för 950:- originalcase och alla tags kvar.TDHP skrev:Ja... Skönt att det inte var några problem då.

//J
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag funderade faktiskt på att skriva 950:- men då hade det inte blivit något skämt av det. Då hade precis alla fattat omedelbart och då hade det blivit lite VÄL genomskinligt. Balansgång, det där......TDHP skrev:Jag är väl bara less på att bli blåst antar jag, men hade han begärt 950:- för basarna hade jag också fattat. Skitsamma.Jonaz skrev:Verkligen inte. Missförstå mig inte, ville bara översätta skämtet till "Fendriska". lägger in lite :TDHP skrev:Öh, vaddå?Jonaz skrev:jag säljer en P65:a för 950:- originalcase och alla tags kvar.TDHP skrev:Ja... Skönt att det inte var några problem då.
Är jag dum i huvudet för att jag inte har en aning om vad en Wal är värd eller?![]()
![]()
//J
- TDHP
- Forumvärd
Det är lugnt...
Jag är väl bara jävligt känslig för det där med att driva med folk.
Har aldrig förstått det roliga. Tycker mest synd om Daniel NHS nästa gång han loggar in...
Jag får väl kika i den där Waltråden som jag faktiskt inte varit inne i!
Jag är väl bara jävligt känslig för det där med att driva med folk.
Har aldrig förstått det roliga. Tycker mest synd om Daniel NHS nästa gång han loggar in...
Jag får väl kika i den där Waltråden som jag faktiskt inte varit inne i!
TDHP

TDHP
-
- Medlem+
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Jan Hellman
- VIP medlem
2 - 0.bassplayer skrev:Ha ha, kul som fan!
Ett skämt kan vara nästan hur taskigt som helst om bara feelingen är rätt.
Det står nu 1-0 till Hellboy.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1190 ... ht=bananas
- bootsy
- Medlem+++
Din fåfänge fan.Hellboy skrev:2 - 0.bassplayer skrev:Ha ha, kul som fan!
Ett skämt kan vara nästan hur taskigt som helst om bara feelingen är rätt.
Det står nu 1-0 till Hellboy.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1190 ... ht=bananas
Stallet liknar mest ett veteflak.
- blackparkas
- Medlem++++
- Geddan
- VIP medlem
- newheartshadow
- VIP medlem
- Jonaz
- Medlem+
Men doften var av hallon?Roland skrev:Hellboy skrev:Nä NU blir jag sur..... Jag är väl ingen äcklig farbror??!!?Roland skrev:Säg inte att jag sålde min kropp till äckliga farbröder i onödan?![]()
Ja inte smakade det marsipan direkt...

beware of the boogie monster...
- Liten
- Hedersmedlem
Tyckte faktiskt synd om dig... läste din tråd först.. tänkte skambuda på Sub-blastern.. sen såg jag jannes annons.. sen började jag skratta..newheartshadow skrev:skönt, nu slipper jag våndas mer.
ska egentligen börja jobba nu men försov mig lite......var ju uppe och skrev säljtråd i natt.
ja ä int bitter...
- TDHP
- Forumvärd
Janne gjorde en säljesannons på ett antal basar till tydligen väldigt låga priser pga akut ekonomisk kris. Jag och nån till fattade inte det roliga riktigt.Backlund skrev:+2Nick skrev:+1Grafen skrev:Meeeen, jag hann ju inte se originalinlägget...
Någon som har sparat det?
Nyfiken!

TDHP

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
Grundregel 1A. Hellboy säljer aldrig någonting 1:a april. Åtminstone inga Wal basar eller den ganska omtalade TL signerade Stingray basen.....Liten skrev:Tyckte faktiskt synd om dig... läste din tråd först.. tänkte skambuda på Sub-blastern.. sen såg jag jannes annons.. sen började jag skratta..newheartshadow skrev:skönt, nu slipper jag våndas mer.
ska egentligen börja jobba nu men försov mig lite......var ju uppe och skrev säljtråd i natt.
ja ä int bitter...
Sen kan jag ju villigt erkänna att jag själv blev väldigt intresserad av Sub Blaster´n. Hade inte det varit ännu värre om jag köpt den och sen vägrat sälja Wal basar.....

//J
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det är fult att ljuga. Men 1:a april är det väl åtminstone LITE ok, kanske.... Det är ju lite vad det hela handlar om. Lura skiten ur folk. På samma sätt som att det är ok för vem som än vill att klä ut sig i kvinnokläder till påsk. Hade man gjort det 23:e januari eller någon annan dag under året hade man sannorlikt blivit arresterad för förargelseväckande beteende..... Klä ut sig till tomte och springa omkring och skrika "hooo hoooo" i juni är ju inte helt friskt det heller. Sa han urskuldrande.....TDHP skrev:Janne gjorde en säljesannons på ett antal basar till tydligen väldigt låga priser pga akut ekonomisk kris. Jag och nån till fattade inte det roliga riktigt.Backlund skrev:+2Nick skrev:+1Grafen skrev:Meeeen, jag hann ju inte se originalinlägget...
Någon som har sparat det?
Nyfiken!Men jag har förstått att jag BORDE gjort det och får skylla mig själv... Jävla märklig tradition det här med att ljuga.

//J
- TDHP
- Forumvärd
Som sagt, jag får skylla mig själv när jag inte har den blekaste om vad dina basar är värda. Jag tyckte bara synd om dig när det hade skitit sig ekonomiskt, därav min känsla av att ha blivit blåst på ett taskigt sätt.
Men skit i det, jag är inte långsint!
Men skit i det, jag är inte långsint!

TDHP

TDHP
- 200071
- Hedersmedlem
Du behöver inte ursäkta dig Jan. (Tycker jag)
Det är kul för många och blir lite surt för någon, det går inte att komma ifrån.
Jag kan tänka mig att en del personer la tid på att åka till hamnen i Göteborg för en protestdemonstration mot ett flytande pariserhjul
och blir lite sura när de inser hur det var, men det hör ju till.
Det är kul för många och blir lite surt för någon, det går inte att komma ifrån.
Jag kan tänka mig att en del personer la tid på att åka till hamnen i Göteborg för en protestdemonstration mot ett flytande pariserhjul

- Geddan
- VIP medlem
Hon på jobbet som blev lurad att rensa hela parkeringen, för att en akut helikoptertransport skulle landa, kände sig nog också lite dum.
Sprang runt med panik i blicken och uppmanade alla att flytta sina bilar omedelbart.
Men väldigt roligt, kan jag tycka.
Sprang runt med panik i blicken och uppmanade alla att flytta sina bilar omedelbart.
Men väldigt roligt, kan jag tycka.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman