Geddy_Lee skrev:Hon på jobbet som blev lurad att rensa hela parkeringen, för att en akut helikoptertransport skulle landa, kände sig nog också lite dum.
Sprang runt med panik i blicken och uppmanade alla att flytta sina bilar omedelbart.
Geddy_Lee skrev:Hon på jobbet som blev lurad att rensa hela parkeringen, för att en akut helikoptertransport skulle landa, kände sig nog också lite dum.
Sprang runt med panik i blicken och uppmanade alla att flytta sina bilar omedelbart.
Men väldigt roligt, kan jag tycka.
Typexempel på jävligt dåligt skämt tycker jag då.
I alla fall om den som blev utsatt för det inte hade nån anledning att betvivla att det var sant.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
200071 skrev:Du behöver inte ursäkta dig Jan. (Tycker jag)
Det är kul för många och blir lite surt för någon, det går inte att komma ifrån.
Jag kan tänka mig att en del personer la tid på att åka till hamnen i Göteborg för en protestdemonstration mot ett flytande pariserhjul och blir lite sura när de inser hur det var, men det hör ju till.
Min flickvän ringde mig för ca 20 minuter sedan och frågade med panik i rösten vad jag skulle göra i Haparande i 3 veckor och var det verkligen nödvändigt att jag skulle åka precis nu idag. Och varför hade jag inte sagt någonting om det hela igår kväll när vi träffades.....
Hennes son hade skickat ett sms till sin mamma/min flickvän och sagt att han höll på att hjälpa mig packa och att jag skulle dra till Haparanda NU!! Och vara där i 3 veckor.....
Hellboy skrev:
Min flickvän ringde mig för ca 20 minuter sedan och frågade med panik i rösten vad jag skulle göra i Haparande i 3 veckor och var det verkligen nödvändigt att jag skulle åka precis nu idag. Och varför hade jag inte sagt någonting om det hela igår kväll när vi träffades.....
Hennes son hade skickat ett sms till sin mamma/min flickvän och sagt att han höll på att hjälpa mig packa och att jag skulle dra till Haparanda NU!! Och vara där i 3 veckor.....
//J
Haha! Väldigt roligt!
För några år sen hade jag kommit över kommunens brevpapper och kuvert.
Skrev ett formellt brev till min chef att alla avtal rörande skolfotografering
inom kommunen härmed sades upp pga att kommunal upphandling skulle ske.
Han tyckte inte heller att det var roligt, när poletten till slut trillade ner.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Hahaha, fantastiskt kul Janne!
Mitt dåliga samvete börjar lägga sig efter att inatt skrivit i min Facebookstatus att jag haft inbrott i studion och alla instrument var stulna. Vad jag inte räknat med var att det skulle ta sånt hus i h-e på bara ngn minut.
Innan jag hann meddela mina studiokollegor om mitt skämt hade två av dom blivit väckta mitt i natten av andra människor som sett min status och ringt dom direkt., Jag tog bort statusen efter max 5min men det tog närmare en timme att styra upp alla missförstånd och att be om ursäkt till alla. Inser att det var ett rätt tråkigt skämt men det var fantastiskt att se hur en jäkla massa folk ställde upp på alla möjliga sätt inom ett par minuter!
Nu kan jag verkligen skratta åt det mest pga att jag var den som fick lida mest
jag skojade till det idag och sa att jag blivit vräkt. några stackare gick på det iallafall. en kompis blev vansinnig på hur bostadsföreningen kunde göra nåt sånt. jag skrattade gott.
Geddy_Lee skrev:En klasskompis till sambons son, som går restaurangskola, hade messat sin mamma att hon
ramlat på en kniv i skolan och var på väg till akuten.
Där går verkligen gränsen för vad som är roligt!
Ja det är att gå lite för långt..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Basmagnus skrev:Hahaha, fantastiskt kul Janne!
Mitt dåliga samvete börjar lägga sig efter att inatt skrivit i min Facebookstatus att jag haft inbrott i studion och alla instrument var stulna. Vad jag inte räknat med var att det skulle ta sånt hus i h-e på bara ngn minut.
Innan jag hann meddela mina studiokollegor om mitt skämt hade två av dom blivit väckta mitt i natten av andra människor som sett min status och ringt dom direkt., Jag tog bort statusen efter max 5min men det tog närmare en timme att styra upp alla missförstånd och att be om ursäkt till alla. Inser att det var ett rätt tråkigt skämt men det var fantastiskt att se hur en jäkla massa folk ställde upp på alla möjliga sätt inom ett par minuter!
Nu kan jag verkligen skratta åt det mest pga att jag var den som fick lida mest
Hi hi hi! Ibland kan det gå fel. Kinesiska och Sydkoreanska webtidningar gick 1:a april 2003 ut med "skämtet" att Bill Gates mördats. Det fick som sidoeffekt att Koreas aktiehandel dök och tre snubbar tog livet av sig då dom trodde att dom förlorat alla sina besparingar......
Lite tröst till dom som svär med handen knuten i fickan är att om inte jag är helt felinformerad gick mr Hellboy själv på en mina planterad av en annan basist i natt eller i morse...
The Marshall skrev:Lite tröst till dom som svär med handen knuten i fickan är att om inte jag är helt felinformerad gick mr Hellboy själv på en mina planterad av en annan basist i natt eller i morse...
Geddy_Lee skrev:En klasskompis till sambons son, som går restaurangskola, hade messat sin mamma att hon
ramlat på en kniv i skolan och var på väg till akuten.
The Marshall skrev:Lite tröst till dom som svär med handen knuten i fickan är att om inte jag är helt felinformerad gick mr Hellboy själv på en mina planterad av en annan basist i natt eller i morse...
jag vet!
Jepp!!! Det är den direkta orsaken till mitt skämt här på PB......
jag vet!
jag vet!
//J
Låt höra!
Gustav "Grafen" gick ut på Facebook och skrev att han precis fått reda på att han hade en 8-årig son som han inte kände till tidigare och att han var djupt chockad...... DET köpte jag med hull och hår och skrev om en kompis, och detta är helt sant, som fick reda på det exakt motsatta för ett par år sedan. Att han INTE var far till det barn han betalat underhåll för i 16 års tid.....
Hellboy skrev:Gustav "Grafen" gick ut på Facebook och skrev att han precis fått reda på att han hade en 8-årig son som han inte kände till tidigare och att han var djupt chockad...... DET köpte jag med hull och hår och skrev om en kompis, och detta är helt sant, som fick reda på det exakt motsatta för ett par år sedan. Att han INTE var far till det barn han betalat underhåll för i 16 års tid.....
//J
Fy tusan va det måste kännas.. trott att någon var ens son i 16 år sen få reda på att det inte var så helt plötsligt.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Hellboy skrev:Gustav "Grafen" gick ut på Facebook och skrev att han precis fått reda på att han hade en 8-årig son som han inte kände till tidigare och att han var djupt chockad...... DET köpte jag med hull och hår och skrev om en kompis, och detta är helt sant, som fick reda på det exakt motsatta för ett par år sedan. Att han INTE var far till det barn han betalat underhåll för i 16 års tid.....
//J
Fy tusan va det måste kännas.. trott att någon var ens son i 16 år sen få reda på att det inte var så helt plötsligt.
Bistert besked..... Hade varit bättre om det varit ett 1:a april-skämt.
Yohoo Hellborg, vad skönt att du inte klivit in i väggen då, men om det nu faktiskt var ett aprilskämt, vem fan är flintbollen du poserar med på bilden ?
Är det någon från SLM ? eller är det nån som spelat bas på en Alice Cooper LP från '75 ?
Hellboy skrev:
Gustav "Grafen" gick ut på Facebook och skrev att han precis fått reda på att han hade en 8-årig son som han inte kände till tidigare och att han var djupt chockad...... DET köpte jag med hull och hår och skrev om en kompis, och detta är helt sant, som fick reda på det exakt motsatta för ett par år sedan. Att han INTE var far till det barn han betalat underhåll för i 16 års tid.....
//J
Den gick inte jag på
Väldigt väldigt nära men samtidigt som jag skrev ett mess till honom kom jag på att klockan var över tolv. Synade och vann
DoggyD skrev:Yohoo Hellborg, vad skönt att du inte klivit in i väggen då, men om det nu faktiskt var ett aprilskämt, vem fan är flintbollen du poserar med på bilden ?
Är det någon från SLM ? eller är det nån som spelat bas på en Alice Cooper LP från '75 ?
1. Hellboy.
2. -75, -76 + -77.
"Welcome to my Nightmare" - 1975
"Goes to Hell" - 1976
"Lace & Whiskey" - 1977
DoggyD skrev:Yohoo Hellborg, vad skönt att du inte klivit in i väggen då, men om det nu faktiskt var ett aprilskämt, vem fan är flintbollen du poserar med på bilden ?
1. Hellboy.
2. -75, -76 + -77.
"Welcome to my Nightmare" - 1975
"Goes to Hell" - 1976
"Lace & Whiskey" - 1977
Tack för omtanken.
//J
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
jag vet!
//J
Låt höra!