-
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
- blackparkas
- Medlem++++
Nix, det var icke jag.
Hade det varit jag hade jag naturligtvis köpt gitarren och lagt omdömet sedan.
Hade det varit jag hade jag naturligtvis köpt gitarren och lagt omdömet sedan.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag skriver här också.
Ärligt talat tycker jag inte att ni varit så värst trevliga mot marcuss. Visst, han lägger trådar under fel ämne men i övrigt tycker jag inte att han gjort så värst mycket fel. Och jag kan se ironin och glimten i ögat i det han skriver. "Usch, en gitarr med för många och för tunna strängar"-mentaliteten känns lite löjlig. Skärpning, grabbar!!
//J
Ärligt talat tycker jag inte att ni varit så värst trevliga mot marcuss. Visst, han lägger trådar under fel ämne men i övrigt tycker jag inte att han gjort så värst mycket fel. Och jag kan se ironin och glimten i ögat i det han skriver. "Usch, en gitarr med för många och för tunna strängar"-mentaliteten känns lite löjlig. Skärpning, grabbar!!
//J
- Kale
- Medlem+
OJ!
Såg de här trådarna först nu. Jag var med och kommenterade marcusss annons i början och jag gjorde det med glimten i ögat om inte det framgick. Tycker förövrigt att marcusss kontrade bra och stod på sig och det var, som jag uppfattade det hela, god stämning så länge jag följde tråden.
marcusss: Jag ber om ursäkt för mina kommentarer om de på något sätt har bidragit till den sura stämning som tydligen uppstått.
/Kale
Såg de här trådarna först nu. Jag var med och kommenterade marcusss annons i början och jag gjorde det med glimten i ögat om inte det framgick. Tycker förövrigt att marcusss kontrade bra och stod på sig och det var, som jag uppfattade det hela, god stämning så länge jag följde tråden.
marcusss: Jag ber om ursäkt för mina kommentarer om de på något sätt har bidragit till den sura stämning som tydligen uppstått.
/Kale
- fieldflower
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Hellboy skrev:Jag skriver här också.
//J
Nja, för min del är det inte det det handlar om.
Jag tycker han är dålig på att visa respekt. Vi har bett honom tidigare att vara lite lugnare, lägga in under rätt kategori och berätta i topic att det är en gitarr han säljer.
Jag tycker han har varit en idiot, då får han skylla sig själv.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Jag såg aldrig skämtandet som problemet, det var det att du fortsatte lägga upp trådarna i samma avdelning, trots tjat och div. överdrivet otrevliga kommentarer från oss, som iallafall gav mej insikten att du skulle vara ett troll. Tråkigt med gitarren på tradera, men jag är övertygad om att det inte var någon stammis på PB, ty hänger man här förstår man folket väl nog att ingen skulle göra så. Gå inte och anklaga folk här för att ha lagt falskbudet nu bara, för då om något kommer du att få smaka sura kommentarer.
EDIT:
EDIT:
Ja, det och att du fortsatte ha otydliga rubriker som i allra högsta grad kunde uppfattas som basobjekt.Jag ett par rader upp skrev:det var det att du fortsatte lägga upp trådarna i samma avdelning
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, en sak att tjafsa här, men jag hoppas verkligen inte att någon lagt ett fejkbud på Tradera??
Och jag hoppas verkligen inte att du lägger fler annonser här, isf så får du göra det på det sätt andra gör det.
Och jag hoppas verkligen inte att du lägger fler annonser här, isf så får du göra det på det sätt andra gör det.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Tråkigt marcuss. Jag ber om ursäkt å forumets vägnar. Kändes som att drevet gick mot dig. Som gamla tidernas häxjakt. Fast i modern form. Gruppdynamiken tar överhand.marcusss skrev:fieldflower skrev:Hade inte tänkt skriva mer i dina trådar men gör ett undantag eftersom det främst var du och jag som gnabbades.
Jag har inte lagt något bud på din gitarr, och hoppas att det inte var någon härifrån.
Det är för lågt.
Jag tror att de flesta bråkades "på skoj" med mig i tråden. Jag var i alla fall högst ironisk med mina svar.
Att bjuda på en auktion med ett fejkalias var lite väl hård kontring för att nån lägger en annons i fel del på ett forum.
Som sagt, det medförde en ganska stor skada för mig IRL medans ett låtsasbråk på ett forum försvinner när man stänger av datorn.
Det går inte att kontakta nästa budgivare tyvärr. Har mejlat tradera för att höra om det går att få hans kontaktuppgift, men troligtvis nekar de till det. Så jag får nog snällt lägga upp auktionen på nytt..
Och ja, jag är rätt övertygad om att det var nån härifrån som gjorde det... ser inte nån annan möjlighet.
Varför skulle nån göra nåt sånt helt på random?
Ni fick som ni ville, jag kommer inte lägga upp fler gitarrannonser här i alla fall.
//J
- Jan Hellman
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Ja?Hellboy skrev:Var du kristen sa du?blackparkas skrev: Jag tycker han har varit en idiot, då får han skylla sig själv.
//Jan
- Kale
- Medlem+
- Jan Hellman
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Ok. Man får inte tycka någon är en idiot om man är kristen alltså?Hellboy skrev:Undrade bara.blackparkas skrev:Ja?Hellboy skrev:Var du kristen sa du?blackparkas skrev: Jag tycker han har varit en idiot, då får han skylla sig själv.
//Jan
//J
- Kale
- Medlem+
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
Tja, vem vet? Folk gör de konstigaste saker på random. Men, om det är som du befarar, ja då är det oförsvarligt gjort av personen i fråga.marcusss skrev:Och ja, jag är rätt övertygad om att det var nån härifrån som gjorde det... ser inte nån annan möjlighet.
Varför skulle nån göra nåt sånt helt på random?
- melodika
- Medlem+
Varför skulle det vara nån härifrån? Gå in o läs lite på diskant.se så ser ni ju att denne marcusssss är rätt duktig på att göra folk irriterade.
Mig irriterar han framför allt när han påstår att nån här skulle gjort det, jag skiter fullständigt i gitarrannonser och skulle aldrig sänka mig till den nivån.
Mig irriterar han framför allt när han påstår att nån här skulle gjort det, jag skiter fullständigt i gitarrannonser och skulle aldrig sänka mig till den nivån.
- Mr Spock
- Medlem++
IMO hör marcusss försäljningsaktiviteter inte hemma här på PB - åtminstone inte i den valda formen.
IMO sket han fullständigt i de första (tydliga) påpekandena om att detta inte är ett forum för gitarrförsäljning. För mycket "Fuck You"-mentalitet för att uppskattas.
IMO är det jävligt lågt att lägga ett vinnande fejkbud på Tradera: skulle det mot förmodan vara någon härifrån som gjort det: Shame on you...!
IMO sket han fullständigt i de första (tydliga) påpekandena om att detta inte är ett forum för gitarrförsäljning. För mycket "Fuck You"-mentalitet för att uppskattas.
IMO är det jävligt lågt att lägga ett vinnande fejkbud på Tradera: skulle det mot förmodan vara någon härifrån som gjort det: Shame on you...!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jo det är klart att man får. Jag bara undrade....blackparkas skrev:Ok. Man får inte tycka någon är en idiot om man är kristen alltså?Hellboy skrev:Undrade bara.blackparkas skrev:Ja?Hellboy skrev:Var du kristen sa du?blackparkas skrev: Jag tycker han har varit en idiot, då får han skylla sig själv.
//Jan
//J

//J
- the_great_alfonzo
- Medlem+++