Intressekoll: EAGLE Ric-kopia(ICKE AKTUELLT LÄNGRE)
- blackparkas
- Medlem++++
Intressekoll: EAGLE Ric-kopia(ICKE AKTUELLT LÄNGRE)
Har fått förfrågan om byte där jag skulle få en vit EAGLE Ric.
Det är ingen bas jag behöver alls, men det skulle även frigöra lite pengar för mig till andra basprylar.
Någon som är intresserad av något dylikt och vad kan ni då tänka er betala isf?
EDIT: Sorry, det är en Eagle, inte Shine.
EDIT 2: Den är vit.
Det är ingen bas jag behöver alls, men det skulle även frigöra lite pengar för mig till andra basprylar.
Någon som är intresserad av något dylikt och vad kan ni då tänka er betala isf?
EDIT: Sorry, det är en Eagle, inte Shine.
EDIT 2: Den är vit.
Senast redigerad av blackparkas den tis 18 nov 2008, 22:26, redigerad totalt 2 gång.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
De jag har klämt på har känts bra, men inte lika kul som en riktig Ric.
Under 3000 är nog dessvärre inte intressant, hade tänkt typ 3500 spänn eller något högre för att det skulle vara intressant att genomföra bytet.
Under 3000 är nog dessvärre inte intressant, hade tänkt typ 3500 spänn eller något högre för att det skulle vara intressant att genomföra bytet.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- BBQV
- Forumvärd
- blackparkas
- Medlem++++
Hehe... jojo..BarbequeVillage skrev:Du vet hur du kan få en femhundring direkt!
Har du inte vittjat din innkorg?

- blackparkas
- Medlem++++
- BBQV
- Forumvärd
- blackparkas
- Medlem++++
- Geddan
- VIP medlem
Det var absolut inte menat ironiskt!Dramo skrev:Ja, vadå? Som student har man inte så mycket inkomster förutom CSN.Geddy_Lee skrev:Sånt gillar jag!!Dramo skrev:Jag bjuder 3000 ändå, om ingen annan nappar.
Och en vit Ric lät så himla glassigt.
Ett sådant initiativ som ditt ratas oftast pga att vi är svenskar.
Jag brukar oxå säga precis likadant och skulle uppskatta om folk som svarar på mina annonser skulle säga likadant.
Istället för att bli sur (som de flesta svenskar blir om man inte bjuder det som förväntasI)
så är det väl skitbra att få ett seriöst bud som man antingen kan välja att ta om man inte får ut det man vill, eller förkasta om man tycker att man hellre har kvar grejorna.
En osvensk handling, som jag uppskattar iaf!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- alexon
- Medlem++
Jag råkade ut för det på Diskantforum när jag bjöd ett rimligt pris (700 under begärt) på en 70s strata (MIM). Värre utskällning och idiotförklaring har jag aldrig sett på nätet. Trodde att det var typiskt för antingen diskantforum eller för gitarrister.Geddy_Lee skrev:Det var absolut inte menat ironiskt!Dramo skrev:Ja, vadå? Som student har man inte så mycket inkomster förutom CSN.Geddy_Lee skrev:Sånt gillar jag!!Dramo skrev:Jag bjuder 3000 ändå, om ingen annan nappar.
Jag brukar oxå säga precis likadant och skulle uppskatta om folk som svarar på mina annonser skulle säga likadant.
Istället för att bli sur (som de flesta svenskar blir om man inte bjuder det som förväntasI)
så är det väl skitbra att få ett seriöst bud som man antingen kan välja att ta om man inte får ut det man vill, eller förkasta om man tycker att man hellre har kvar grejorna.
Det tog sedan flera månader för honom att sälja gitarren, och då landade han ändå på vad jag ville ge direkt.
- Geddan
- VIP medlem
Exakt min poäng!alexon skrev: Jag råkade ut för det på Diskantforum när jag bjöd ett rimligt pris (700 under begärt) på en 70s strata (MIM). Värre utskällning och idiotförklaring har jag aldrig sett på nätet. Trodde att det var typiskt för antingen diskantforum eller för gitarrister.
Det tog sedan flera månader för honom att sälja gitarren, och då landade han ändå på vad jag ville ge direkt.
Varför vara så jäkla svensk?!
Om man nu blir förolämpad av budet. Svälj fort och skriv bara "jag har noterat ditt bud och återkommer om det är intressant"
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Dramo
- VIP medlem
Ja, gitarrister är ju divor. Det är väl därför man blir gitarrist? För att man inte kan sjunga men ändå vill bli kändis?
Annat är det för oss basister. Men man kan med all rätt känna sig som en diva med en vit Rick i nävarna.
Men jo, jag är ju bara dryga 50% svensk, så jag har lärt mig från annat håll att inte vara blyg med prutandet.
Mitt bud kvarstår. Högre lär det i alla fall inte bli.
Annat är det för oss basister. Men man kan med all rätt känna sig som en diva med en vit Rick i nävarna.

Men jo, jag är ju bara dryga 50% svensk, så jag har lärt mig från annat håll att inte vara blyg med prutandet.

Mitt bud kvarstår. Högre lär det i alla fall inte bli.
- blackparkas
- Medlem++++
Vi får se.
Det är lite andra saker som det här bytet går ut på också.
Och jag har ju inget sug efter varken Eagle-basen eller det andra.
men dock det tredje... men det skulle jag vilja ha mer av.....
Det är lite andra saker som det här bytet går ut på också.
Och jag har ju inget sug efter varken Eagle-basen eller det andra.
men dock det tredje... men det skulle jag vilja ha mer av.....

- Dramo
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Nej..Dramo skrev: Får man lägga sig i och fråga vad det andra och tredje är?

Det andra är något icke basrelaterat och det tredje är stish...!
-
- Kontot är inaktiverat
Geddy_Lee skrev:Det var absolut inte menat ironiskt!Dramo skrev:Ja, vadå? Som student har man inte så mycket inkomster förutom CSN.Geddy_Lee skrev:Sånt gillar jag!!Dramo skrev:Jag bjuder 3000 ändå, om ingen annan nappar.
Vad tusan väntar du på?
Jag har några trådar som du kan skambuda loss i?
- Dramo
- VIP medlem
Okej, ska kolla om jag ser något kul, sen går jag och lägger mig.Roland skrev:Geddy_Lee skrev:Det var absolut inte menat ironiskt!Dramo skrev:Ja, vadå? Som student har man inte så mycket inkomster förutom CSN.Geddy_Lee skrev:Sånt gillar jag!!Dramo skrev:Jag bjuder 3000 ändå, om ingen annan nappar.
Vad tusan väntar du på?
Jag har några trådar som du kan skambuda loss i?
- mikkejohansson
- Medlem++