-

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
marcusss
Medlem

-

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:26, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
lillsvingen
Medlem

Inlägg av lillsvingen »

Det är väl inte struligt att frakta till tyskland? Sälj den dit så får du vad du begär. Här får du säkerligen inte mer än 5000:-... You know why...
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Here we go again :D
Fender
Ampeg
Nova Craft
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

marcusss skrev: Det hade du ju kunnat skriva istället för en massa trams som knappast är till nån nytta för min försäljning, vännen. :lol:
Önskar dig helhjärtat lycka till att sälja något med den attityden :wink:
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

marcusss skrev:Hur fraktar man enklast och billigast till tyskland då? Det hade du ju kunnat skriva istället för en massa trams som knappast är till nån nytta för min försäljning, vännen. :lol:
Du tar den till Posten/DHL/vad-som-helst och skickar den. :P Det är lika enkelt som att skicka till nån i Sverige.
Officiell stormästare i EB-orden
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:27, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Hoppsan, vad trevliga folk var i den här tråden :wink:

Inte för att vara elak, men jag tycker också att du ska satsa på att sälja den till tyskland, om personen i fråga erbjudit dig 6500 för den. För det tror jag tyvärr inte du får ut här. Annars hade jag kunnat bjuda till med 5k, om jag hade haft pengar vill säga. För den ser onekligen trevlig ut.
/Linus
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

...och då skall någon annan hålla reda på det åt dig?

....
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

marcusss skrev:
knedy skrev:
marcusss skrev:Hur fraktar man enklast och billigast till tyskland då? Det hade du ju kunnat skriva istället för en massa trams som knappast är till nån nytta för min försäljning, vännen. :lol:
Du tar den till Posten/DHL/vad-som-helst och skickar den. :P Det är lika enkelt som att skicka till nån i Sverige.
Vad kostar det att skicka en bas på ca 5 kg inkl kartong och packmaterial med dhl till tyskland?
Är dhl det billigaste sättet att frakta med som privatperson?
Ring och fråga? Är nog inte svårt att ta reda på.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:27, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
lillsvingen
Medlem

Inlägg av lillsvingen »

Ett förtydligande: klart du ska sälja till tysken om du får vad du begär! Detta säger jag i all välmening, jag sysslar inte med sarkasm. Jag hade köpt den direkt för 5k och kanske lite till, men 7k är lite i överkant tycker jag. Även om det är en ytterst trevlig pjäs! :)
marcusss
Medlem

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Re: Fernandes Precision 1979

Inlägg av Basmagnus »

marcusss skrev:Jäkligt fin bas - men jag är gitarrist... enough said. :D
Känns som det även gäller din attityd, vi brukar vara trevliga på PrataBas....
marcusss
Medlem

Re: Fernandes Precision 1979

Inlägg av marcusss »

---
Senast redigerad av marcusss den sön 23 nov 2008, 12:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

marcusss skrev: MEN det här är ingen jäkla diskussionstråd för huruvida jag ska sälja den utomlands eller ej - det är en säljesannons. Otroligt.....!
Nej, det är inte så otroligt. Det är så det funkar på PrataBas - Vi diskuterar saker, även i säljestrådar. Ofta brukar saker till salu få uppskattade kommentarer, med tillägget "Om jag ändå hade pengar".

Ingen försöker vara elak mot dig här, utan enbart tipsa dig om på vilket sätt du antagligen kommer få ut mest pengar för din bas. Vill du inte ha hjälp så tycker jag inte du ska besvära dig med att annonsera här utan sätta ut den på Blocket och Vendolin istället.
/Linus
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Punkster skrev:
marcusss skrev: MEN det här är ingen jäkla diskussionstråd för huruvida jag ska sälja den utomlands eller ej - det är en säljesannons. Otroligt.....!
Nej, det är inte så otroligt. Det är så det funkar på PrataBas - Vi diskuterar saker, även i säljestrådar. Ofta brukar saker till salu få uppskattade kommentarer, med tillägget "Om jag ändå hade pengar".

Ingen försöker vara elak mot dig här, utan enbart tipsa dig om på vilket sätt du antagligen kommer få ut mest pengar för din bas. Vill du inte ha hjälp så tycker jag inte du ska besvära dig med att annonsera här utan sätta ut den på Blocket och Vendolin istället.
Precis, det här är ett forum=man diskuterar saker :)

Bara chilla lite och behandla oss andra precis som du själv vill bli behandlad så löser sig allting
:)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Hinke
Medlem+

Inlägg av Hinke »

marcusss skrev:Ska se var jag har gjort av anteckningsboken nu då...
Den borde väl var fullklottrad vid det här laget... :lol:

Här hittar du Shenker i Lund:

http://www.schenker.se/servlet/se.ement ... guage.id=1

DHL i Lund:

http://locator.dpst.dhl.com/Partners/DH ... Codes=true
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

marcusss skrev:
Roland skrev:...och då skall någon annan hålla reda på det åt dig?

....
är du dum eller spelar du. nån kommenterade i början att det är ostruligt att sälja utomlands så då är det väl god ton att nämnde herre förklarar det ostruliga i dylik affär. JAG tycker det är struligt att kontakta en massa fraktfirmor för att få bästa pris. DU kanske tycker en sådan sysselsättning är rolig men vad ska jag göra med den informationen - släppa en diktsamling om din kärlek till att frakta saker?

Nej jag spelar inte...jag är så här dum. Men istället för att diskutera det här så kan vi väl bara träffas någonstans och göra upp med nävarna?
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Re: -

Inlägg av Punkster »

marcusss skrev:fuck off sosse-basister.
Tja, då har ännu en fördom besannats. Gitarrister är konstiga :lol: :lol: :lol:
/Linus
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Nä men vad tråkigt, blev gitarristpojken lite ledsen.
Fantastisk tråd.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Haha, va fan är detta? Hilarious :lol:
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Skriv svar